לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     




הוסף מסר

5/2010

פרשס??


באמת שניסיתי. ישבתי מול מסך הטלוויזה וצפיתי בסרט בסבלנות עד אין קץ. ובעיקר ציפיתי לאיזו אמירה נוקבת מבעד לצבעי השחור לבן של הסרט, תרתי משמע, אך לא ראיתי כלום פרט לעליבות החיים. כאילו זה לא מספיק, כדי להעצים את תחושת הריק הגדול ליהקו לדמות הראשית שחקנית חסרת צוואר שדומה יותר לפרימאט מאשר לבן אדם. עכשיו באמת, גם אם ננסה להימנע משיפוט מקדים. כאשר אנו רואים נערה, אם אפשר לקרוא לה כך, מכוערת. מאוד. מאוד. שכישרון המשחק שלה נובע ממלמול מתחת לשפה העליונה. תצרפו לזה עלילה טלנובלית שמכניסה את כל הדברים הטובים: אונס, אלימות במשפחה, איידס, אבטלה, קצבת סעד, אנלפביתיות, שוב אונס. אה, כן.. גם ילדה מונגולואידית שקוראים בצורה משעשעת "מנגו". תערבבו את כל זה יחד ותקבלו נזיד חזיר שומני ודביק שנתקע בגרון ומשם יורד ישר לירכיים. תשאלו את השחקנית הראשית. היא בטח יודעת על מה אני מדבר.

 

שני פרסי אוסקר, מאות אלפי ביקורות נלהבות ואישתי מנסים לומר לי שאני טועה. מבחינתי, יש ריאליזם ויש רדידות רגשנית במסווה של ריאליזם. אם כוכבי הסרט היו לבנים, האם הסרט היה מצליח כפי שהצליח? במידה ואופרה וינפרי – זו שמחלקת מכוניות חינם – לא הייתה נותנת רוח גבית לסרט, האם הקהל היה מגיע בכלל לראות את הסרט? בקיצור, אלו שאלות ששאלתי את עצמי והתשובות היו לי ברורות מאליהן. אני מאמין שהרגשנות המרובה מדי בסרט, מסחטת דמעות, אם תרצו, העיבה על שיפוטם של האנשים.

 

לפני כמה זמן צפיתי בסרט "האציקו – סיפורו של כלב". לא אשקר לכם. בכיתי כמעט לאורך כל הסרט וכשלא בכיתי או ניגבתי את הדמעות בחושך, צחקתי מכל הלב. גם במקרה זה הבמאי החליט ללחוץ ולמחוץ את הצופים כמו לימון בשל. ההבדל הוא שב"האציקו" זה היה יעיל יותר.  במקרה של פרשס, חשתי את נסיון הלחיצה של הבמאי ופשוט זזתי הצידה.

 

ראינו כל כך הרבה סרטים המאירים את הצד האפל של החיים, סרטים שמצביעים על מגזר מסוים וקשיי הקיום שלו. באופן כללי, כבר ראינו מסכנות בפריים טיים. אז מה שונה יום מיומיים?  

נכתב על ידי , 9/5/2010 11:06   בקטגוריות דעות, הגיגים פילוסופיים, החיים בסין, סין, עצב, ביקורת, אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)