לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

8/2010

שירים ששווה להיות בשבילם בדיכאון עבורם


יש את הבקרים הללו כשאנחנו קמים ללא כוח, עייפים ומרוטים, וכל שאנחנו רוצים זה לישון. מבקשים בתחינה שמישהו ירפד את גופנו בשמיכה קלה ויסגור היטב את הוילונות. העיניים טרוטות והמחשבות טרופות וכל שאנו רוצים, זה להתערסל לתוך חיבוק מנחם. השעון המעורר צלצל זו הפעם השלישית. הכלב לא מפסיק לנבוח, ועדיין כל מה שאנחנו רוצים זה שקט ארוך ומתמשך. אנחנו מתגלגלים למטבח ומרתיחים מים לקפה. קפאין שירפא. הרדיו פתוח ומנגן. פתאום צליל ועוד צליל חודרים מתחת לעור ומלטפים את הבפנים, ליטוף מזור. יפה המוזיקה ללב עצוב. המוזיקה המלנכולית מעבירה במינון מדויק ארס ודבש, עצב ושמחה, טרגדיה והשלמה. ישנם אף כמה שירים ששווה להיכנס בשבילם לדיכאון. קבלו חלק קטן מהרשימה הפרטית שלי:

 

דני ליטני - "גב למטרה". בכלל, ליטני בקולו הבלוזי אשף בתיאור מצב של חוסר תכלית. מדהים, חלוד וקורע לב.

 

"כן, אני צריך לקום, לצאת אל הרחוב,
אולי לפגוש חבר ועוד חבר
אולי נחליט שככה אי אפשר יותר לסחוב
נקרא לעוד חבר ועוד חבר ועוד חבר
ולפעמים הטלפון עוד מצלצל
מישהו נזכר בי, זה נפלא,
אך איני מרים כדי שלא להתנצל
הרמתי פעם, השפורפרת התנפלה".

 

זוהר ארגוב - "אמא טובה". לזוהר ארגוב רפרטואר שלם של שירי הרקדה ועצב. דווקא שיר זה בעיני מסמל את הקריסה הטוטאלית והקריאה לאמא.

 

"אמא טובה נאמנה
ליבי אגלה לך הביני נא
רחקתי בדרך מפתה
ביקשתי לשוב
עלי היא סגרה
אמא קשה לי הושיטי לי יד
אולי אשוב ולא אובד
אמא קשה אך לי נועד
כי עוד אשוב ולא אובד."

 

אם כבר עסקנו בנושא הקריאה לאימא, אז אי אפשר שלא להזכיר את השיר היווני "תפתחי, אמא" (אניקסה מנה) של סטליוס קזנג'ידיס.

 

"פתחי אמא, פתחי
לא זר הדופק בדלת
הבן שלך האובד דופק

פגעתי בך והכאבתי לך
והזדקנת בשבילי
אבל עכשיו תשכחי מזה

פתחי אמא, פתחי
לא זר הדופק בדלת
הבן שלך האובד דופק

הדלת נפתחת קצת
ומישהו קורא לי
אל תדפוק על הדלת
אין כאן אף אחד."

 

התרגום העברי נלקח מאתר העולם היווני.

 

יהודה פוליקר – "חלון לים התיכון". שיר מדהים ונוגע. פוליקר תמיד תופס אותי קצת לא מוכן.

 

"הבטחתי לכתוב כשנסעתי
ולא כתבתי מזמן
עכשיו את כל כך חסרה לי
חבל, חבל שאת לא כאן."

 

היהודים – "גניבה". זה כבר שיר לדיכאון סמי-אגרסיבי, כזה שאתה רוצה להכנס לתוך חדר ולצעוק את נשמתך החוצה.

 

"כבר כמה ימים אני במצב איום
אני כל הזמן נזכר
אני כל הזמן נזכר
שיש לך עתיד
יש לך עתיד איתו
הוא בטח מאושר
הוא בטח מאושר
שאין לי כלום כבר לא נשאר
אז איך אנ'לא נשבר
אני פותח שתי עיניים אל השמיים
אני לבד."

 

 

עכשיו תורכם לספר לי מהם השירים הפרטיים שלכם.

 

 

 

נכתב על ידי , 9/8/2010 14:40   בקטגוריות אמא שלי, אישי, דני ליטני, החיים בסין, מוסיקה, סין, אהבה ויחסים, דעות, הגיגים פילוסופיים  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)