לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

11/2010

מישהו ראה את מזל?


מזל הוא כינוי למאורעות המתרחשים באופן אקראי, מבלי שלאדם תהיה שליטה על התרחשותם. לפעמים משתמשים במילה "מזל" כחלק מביטוי או צמד מילים, לפעמים בקשר חיובי כמו למשל "מזל טוב", שהוא ביטוי שמשתמשים בו כברכה לאדם בעל אירוע משמע כמו יום הולדת או חתונה. אך ייתכן גם שימוש בהקשר שלילי כמו "חוסר מזל" שמבטא מצב שבו קורה לאדם אירוע שאינו משמח שהוא לא התכונן אליו. המילה "מזל" עשויה לציין הן אירועים חיוביים ("מזל טוב") והן שליליים ("מזל רע"), אך בעברית החדשה יש לה קונוטציה חיובית חזקה, ולמילה "מזל" לבדה יש משמעות חיובית על פי רוב (הציטוט לקוח ממילון מורפיקס).

                        

"עזוב אותך הכל. רק מזל. זה מה שחשוב", אומר לי א', חבר מהעבודה, בזמן שאנחנו לוכדים אטריות בצבת מקלות האכילה.

"תראה את כל אנשי העסקים הללו. בלי מזל הם לא היו שורדים כל כך הרבה זמן. הם קוראים לזה בארכּה."

הוא מדבר על ברכה בעסקים ואני חושב על זוגיות. כמה מזל צריך כדי לבחור נכון. כיצד אישה יכולה לרומם אותך ולהיפך.

"אני רואה זאת במערכות יחסים", אני משיב ונזכר בחמסה הקטנה שמונחת על צווארה של הדר. היא קנתה אותה לפני כמה חודשים. מתנה ממני, ככה היא הגדירה זאת. מה שנכון, כי באותו השבוע חיפשתי עבורה שרשרת דומה. היא הקדימה אותי בימים בודדים.

 

לפעמים, אני מוצא את עצמי מקנח משפטים ב"בלי עין הרע", "ברוך השם", "בעזרת השם". מרגיש לי קצת כמו לזרוק עוד פלפל אדום חריף לשקשוקה, זה אף פעם לא מזיק. כילד תמיד כעסתי על אמי כשאמרה לי את אותם הדברים. כשמיהרה לחתום משפטים חיוביים או מלאי גאווה ב"ברוך השם"(בידיעה שהיא חילונית בכל רמ"ח איבריה), נהגתי להתעצבן ולומר "אבל מה זה קשור אליו?".

 

ישנו גיל מסוים, וממנו זה רק מחריף בהדרגה, שאתה מבין שהאחיזה שלך בעולם מתרופפת ויש לך שליטה רק על הדברים שיש לך שליטה עליהם, וזה לא הרבה מדי. איש עסקים שפגשתי אמר לי פעם שעסקים זה 95% מזל ו5% כל השאר, ושהוא מוכן להחליף גם אותם במזל.

 

מזל יכול לבוא בצורות רבות. יש חפצים שמביאים מזל, יש מקומות, יש מספרי מזל ויש אנשים בעלי מזל. כמובן, כמו כולם, אני מקווה שתמיד המזל יהיה לצידי. כמו גם, אני מאמין בכל ליבי שגם אם לא תמיד רואים את זה, המזל נכנס מבעד לחריצים של החיים ומאפשר לנו להמשיך הלאה.

 

הייתי רוצה לחשוב שיותר ממה שאנחנו מחפשים את המזל, הוא מחפש אותנו. שהוא יושב לו כל היום וממתין לאנשים, שיקפיצו אותו למשימות בזק, שיתחננו לטיפה אחת טהורה של מזל. הוא יאזין להם מעט. יתמוגג מהסגידה והתחינה וייתן להם את מבוקשם. אולי המזל רק מחכה שנקרא לו ונפתח אליו את ידינו וליבנו. אני מאמין בו ויודע שהוא מאמין בי בחזרה.

 

פעם אחת זכיתי לראות את המזל שלי בגובה העיניים. לא היססתי ומיד התחתנתי איתה. הדר היא המזל שלי.   

 

נכתב על ידי , 25/11/2010 18:18   בקטגוריות אישי, דעות, הגיגים פילוסופיים, החיים בסין, העולם מצחיק אז צוחקים, זוגיות, חשבון נפש, יום האהבה שלנו, סין, אהבה ויחסים, אופטימי  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)