לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

5/2008

וגר זאב עם טווס


טוֹטֶם הוא מושג מתחום הדתות האנימיסטיות המציין עצם או מושג כלשהו, על-פי רוב בעל־חיים, בעל חשיבות דתית, אשר לו מיוחס קשר סמלי או על־טבעי על חייו של שבט, משפחה או אדם פרטי. (ויקיפדיה)

 

גיליתי כי הרבה יותר קל לתאר את עצמי במושגי בעל חיים. אולי כי האמת שלהם היא אבסולוטית בעיני. אם הייתי צריך לבחור טוטם אינדיאני לרגל מסע ההתבגרות שלי. זו הייתה ללא ספק בחירה קשה. הרי בחירת טוטם היא אינה בחירה חופשית לחלוטין. בסופו של דבר, הטוטם בוחר בך. שני בעלי החיים שהותירו בי את הרושם העז ביותר ולטעמי, אני אף חולק איתם תכונות משותפות הם: הטווס והזאב.

 

טווס- חיה ראוותנית. הזכר משקיע זמן רב בתהליך החיזור. מנער ומרקיד את נוצותיו הצבעוניות תוך כדי קריאות חיזור אירוטיות במיוחד. אני מוצא את הטווס כחיה נערצת ונרקסיסטית בו זמנית. מחד, נראות זה הדבר החשוב ביותר. ההשתקפות שלך בעיני החברה תקבע את מקומך במארג החברתי. מנגד, כמה אפשר להתעסק במראה החיצוני. הנוצות הפרושות כמניפה כאומרות: "זה אני במיטבי. אין לי מה להסתיר". זו גישה שאני אוהב וחי על פיה. מה גם, אי אפשר לקחת מהטווס את הגאווה הטבועה בו.  

 

זאב- טורף חזק ומהיר ממשפחת הכלבים. שומר על יחסים מונוגומים. הזוג הבכיר הוא זכר אלפא ונקבת אלפא. כל אחד מהם מוביל בזכות עצמו. חיה אצילית ויפה. לנוכח איום, הזאב יחשוף את ניביו ולא יהסס אף לתקוף חיות גדולות ממנו.

 

לא מזמן, צפיתי בסרט "מצפן הזהב". בסרט לכל אחת מהדמויות יש חיה תאומה המלווה אותה (הרעיון מצלצל מוכר?). לא יכולתי להתעלם מכך שהחיה מתחלפת ומשתנה בגיל ההתבגרות בהתאם למצב הרוח ורק בגיל מאוחר יותר, היא מתגבשת לחיה הסופית שהיא הסימבול שלך. בעצם, יש כאן משל לאופי האדם. כיצד הוא משתנה, מתפתח וגדל.

 

לסיכומו של עניין, הטוטם של כולנו נחלק לשניים. הראשון הוא בעלי חיים שאנו בחרנו-תכונות שאימצנו לעצמנו או תכונות מולדות. השני, בעלי חיים שבחרו בשבילנו-תכונות שאנשים הדביקו לנו. השילוב בין השניים יוצר את הזאב הטווסי שבי.

 

מהו הטוטם שלכם?

 

 

נכתב על ידי , 29/5/2008 10:24   בקטגוריות אישי, בעלי חיים, סיפרותי, דעות, הגיגים פילוסופיים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)