לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2017    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה שלום כולם?


שלום שלום. הרבה חודשים עברו. לא הרבה מילים. הורות ועבודה רוקדים בואלס צמוד. כל כך צמוד שלא תמיד משאיר מקום לכתוב מילה או שתיים על המצב. אביה של אשתי היקרה שלח לי קישור לפני כמה ימים. קישור לתחרות "צרצר פיס" של מפעל הפיס. הבנתי את הרמז העבה ונכנסתי לאתר לביקור.


אז זה מה שיצא:


"השבוע גיליתי שלוש שערות לבנות בחזה. ארוכות. אחת לכל עשור. ואת, כרסך בין שינייך, מחזיקה את נעוריי חזק חזק. אני אוחז היכן שאני רק יכול. בך."


כאמור, את הקצרצר הזה העליתי ל"צרצר פיס". אם אהבתם, תכנסו לקישור ותפגינו את אהבתכם בסימון לייק בקצרצר שלי, וכמובן, תשתפו חברים נוספים.

ככה בהזדמנות זו, מי שעוד לא הכיר אותי בשמי המלא, אז ככה תמצאו את הצרצר שלי בקישור: Kobi Kalabres

https://apps.facebook.com/zarzarp/


נעים להכיר.


קובי 

נכתב על ידי , 23/7/2013 16:32   בקטגוריות עבודה, סיפרותי, מפגשי ישרא-בלוג, אקטואליה, אינטרנט, יום האהבה שלנו, טיול, זוגיות, הריון, החיים בסין, אני אבא  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ראיון עם דני ליטני


במסגרת הנקיונות הוירטואלים ותהליכי גיבויי המסמכים השנתיים שלי נתקלתי בכתבת הראיון שלי עם דני ליטני בגירסת ה"וורד". הכתבה פורסמה במקור בעיתון הסטודנטים של מכללת ספיר. אז החלטתי להחזיר לקוראים הותיקים חוב ישן ולהעלות את הראיון לרשת.

 

אני מקווה שתהנו.

 

ראיון עם דני ליטני.

 

מאת ק.ק

 

"היה לי החבר הזה,

שקם כל יום בבוקר,

וניסה בכל הכוח, לשנות את העולם.

היום הוא מגלה,

שהוא שילם על זה ביוקר;

הוא לא צעיר יותר, והוא לבד, ואיפה הן כולן?" (מילים מתוך השיר "יחס חם")

 

 

"שלושים שנה הייתי שיכור ומסטול, אני יודע מה זה להיות מאושר? הייתי אלכוהוליסט, הייתי על סמים, הייתי כל מיני דברים. אתה לא כל כך יכול לדעת אם אתה מאושר או לא. גם אם אתה חושב שאתה מאושר, זה בטח מהסמים."

זה לא משפט הפתיחה של משתתף בכנס אלכוהוליסטים אנונימיים או נאום נלהב של מתנדב בעמותת אל-סם. זוהי תשובתו של דני ליטני לשאלתי, מהו הרגע המאושר בחייו. ליטני, זמר הבלוז והנשמה, שמאחוריו שנים של יצירה וקריירה רבגונית מגלה שקצב הבלוז הוא אינו רק סוג של מוזיקה אלא דרך חיים.

 

אנו נפגשים בקומה התחתונה של מועדון הבי בר בשדרות. ליטני משחק ביליארד עם דיויד, פסנתרן הליווי שלו בארבע עשרה השנים האחרונות. רק הכדור השחור נותר על השולחן, יש לו הזדמנות לסיים את המשחק. הוא מכוון לחור השמאלי העליון, מכה ומחטיא. בניסיון השני, הוא מנצח. נראה כי, הקריירה של ליטני, מאז ומעולם, החטיאה את מטרתה. הזמר שצמח יחד עם שלום חנוך, מאיר אריאל, אריאל זילבר ומתי כספי, תמיד נשרך מאחור במרוץ על אהבת הקהל.        

 

אנו מתיישבים על כורסאות העור, הוא מבקש ממני לשבת קרוב לאוזן שמאל, שם השמיעה טובה יותר. בראיון שבו כל הקלפים מונחים על השולחן, הוא מרבה לצחוק על עצמו ועל העולם. הוא כבר לא צעיר, עבר את שנתו השישים. אבל עדיין כוחו במותניו, הוא מפנה אלי את החיוך המריר- מתוק שלו שממגנט אותי למושב. ליטני שייך לדור הזמרים שהולך ונעלם, זמרים עם אופי שהתחילו ליצור עוד בתקופה שלמילות השירים הייתה משמעות. הרבה לפני דור הsms ומוצרי הפופ חסרי המשקל המציפים אותנו היום.

 

אהלן דני, יצאת במופע גוספל חדש בשם "ימות המשיח" לא מזמן. האם מצפה לנו שינוי בסגנון שאנו מכירים?

"אני יוצא במופע חדש ביחד עם עופר ואיריס פורטוגלי ולהקת הגוספל, מדובר במשהו גדול. תראה, אנחנו בזמנים האלה צריכים להיות מודולרים. אני על מנת לפרנס את משפחתי או שמא עלי לומר את משפחותי. אני משתתף בכמה מופעים. יש לי מופע עם רוני פיטרסון, מופע עם דני רובס, ויש לי את המופע החדש. יש לי גם מופע סטריפטיז רק לאירועים מיוחדים."

 

כמעט והיית חבר בלהקת תמוז המיתולוגית, מה קרה?

"בשנת 1974 הייתה הצעה שבאה ממתי כספי להקים להקת על עם מתי כספי עצמו, שלום חנוך, אריאל זילבר ואנוכי. עבדנו חודשיים ולא הצלחנו להוציא שיר אחד, כי כל אחד משך לכיוון שלו. אז נפרדנו וקיבלתי הצעה להמשיך עם יהונתן גפן במופע.("זה הכל בינתיים, בינתיים זה הכל"-ק.ק) שלום נשאר לעבוד עם אריאל ומזה נולדה תמוז."

 

דני ליטני התחיל את דרכו כשחקן בתיאטרון חיפה. הוא שיחק בתפקידים משניים בהצגות שונות, ומאוחר יותר, קיבל תפקידים ראשים ב"גבעת ספונריבר" ו"איש חסיד היה", הצגה שהפכה לשלאגר, הועלתה מאות פעמים ויצאה לסדרת הופעות בברודווי.

הוא שיחק ושר בסרטו של אסי דיין "החיים על פי אגפא", ובסרטו של ענר פרומינגר "גולם במעגל". הוא הוציא שלושה אלבומים עם חומרים מקוריים, 'יחס חם', 'תקופת החיץ' ו'מין out'. אבל ליטני פרץ לתודעה רק עם צאת האלבום 'בלוז 1' שבו עיבודי בלוז לקלאסיקות עבריות שיצא ב1996 ומכר למעלה מעשרים אלף עותקים.

 

קיבלת הצעה להשתתף במחזמר "שיער", מדוע דחית אותה?

"לא דחיתי, לא לקחו אותי כי הייתי מבוגר מדי לתפקיד. אבל כשהלכתי לבחינות, התיידדתי עם הבמאי של המחזמר ושכנעתי את צביקה פיק לגשת לאודישן. אני אחראי לכך שצביקה פיק שהיה אז בלהקת 'מרמלדה' עשה את התפקיד הראשי במחזמר 'שיער'. הוא, גבי שושן ושוקי לוי ניגנו באותה תקופה בלהקה. אמרתי להם ללכת להבחן לתפקיד כי זה המחזמר שהופך את העולם. אז באיזשהו מקום אני אחראי לתופעה שנקראת צביקה פיק. כי אחרי המחזמר הוא הפך לסטאר. יכול להיות שהוא היה ממשיך עם הלהקה ברחוב המסגר ולך תדע."

 

למה אתה לא מוציא עוד חומר מקורי שלך?

"אני מודה ומתוודה אני די בטלן." הוא מביט בי ואומר "אתה יודע מה, אל תרשום בטלן, תרשום שאני לא סובל מחריצות יתר. זה נשמע טוב יותר. הייתי צריך כבר להוציא חמישים תקליטים. אבל יש לי ילדים קטנים מגיל שבע ועד גיל 30. זה קשה לעבוד שיש ילדים בבית. אני בן 63, כל החברים שלי או שהם מתים או שהם מקבלים את הנכד שלהם לשעה שעתיים וזורקים אותו הביתה.

יש לי ילדה, בת 15, מתבגרת. זו צרה צרורה, אתה בטח מכיר. היא נהדרת והכול, אבל מה שמעניין אותם היום זה שטויות. היא שומעת כל מיני ראפים, העיקר שלזמרים יהיו ריבועים בבטן."

 

באיזה תחום הרגשת הכי מסופק מבחינה מקצועית?

"התחלתי כשחקן תיאטרון, לקח לי זמן לעבור לשירה כי לא כל כך סבלתי את הקול שלי בהקלטות. אתה מכיר את זה שבהקלטות אתה נשמע אחרת, היה לי מוזר, קול מעצבן. בגלל זה כתבתי בהתחלה לאחרים. לחוה אלברשטיין, לשלושרים ועוד. לכל תחום יש את הזמן שלו. כל תחום שהיה חדש לי, נהניתי בו לאללה."

 

דני עוצר לרגע כדי להתעניין במשחקי הכדורגל של ליגת האלופות. הוא שואל אותי על תוצאות משחקי אתמול ומיקום הקבוצות. אחרי רגע הוא אומר: "לא מעניין אותך כדורגל, אה?" הוא מחייך ומראה לי את פרק ידו, הוא עונד סופג זיעה שרקום עליו סמל הקבוצה של "מנציסטר יונייטד". "זה של הבן שלי, הוא חולה על כדורגל."

 

אתה ידוע כציניקן גמור, האם התעדנת במשך השנים?  

"היום אני הרבה פחות מעורב. זה לא נכון שאני הייתי ציני, אני נהייתי ציני. הרבה שנים נלחמתי. התחלתי בתור זמר מחאה. מה זה זמר מחאה? זה זמר שבמודע מחליט לחתוך את הקהל שלו לחצי. ברגע שאתה מודיע שאתה זמר של קהל מסוים, אתה גורם לחצי השני לשנוא אותך או לא לאהוב אותך.

לאט, לאט גיליתי שהכול שווה לתחת, כל המחאות. כאילו מה. מה הועילו חכמים בתקנתם? (זהו ביטוי של תהייה האומר מה התועלת בחוקים שתיקנו חכמים אם אין שינוי במצב ?- ק.ק)

מה נהייה בסוף? שחר אדום." הוא אומר וצוחק.

 

מה אתה חושב על תוכניות הריאליטי שצצו בזמן האחרון?

"בכל תוכניות הריאליטי, גופות מוטלות בצד ואף אחד לא רואה. אנשים יכולים להשתגע מזה, אלו שלא עולים. הילדים שנזרקים. זה חברה צעירים, הם יכולים להרגיש לוזרים לכל החיים, הם נפשות רכות. זה יכול לקרות לכל מי שמלקק את הזוהר ואז נופל לשפל המדרגה." 

 

מילה על פוליטיקה...

פוליטיקה בעיני זה הדבר הכי מסריח שבן אדם יכול להתעסק איתו, והכי משחית שיש. כל אדם ישר שנכנס חייב להיות מושחת כי אחרת טורפים אותו, יורקים אותו וזורקים אותו לפח הזבל. לצערנו, הפוליטיקה קובעת לנו מה לעשות. מצד שני, צריך להיות משהו שיקבע לנו קצת חוקים.

למזלי, אני בגיל שכבר הכול על הזין שלי."

 

בעבר היית תומך נלהב  בשימוש בתרופות למניעת דיכאון, היכן זה עומד היום?  

" 'פרוזק' זו תרופת קסמים. אתה יכול לצחוק. אבל זו תרופה שהורסת לפסיכולוגים את הפרנסה. אתה יכול לעשות אנליזה עם פסיכולוג במשך שנים ולשלם הון תועפות, את הבית שלך למכור או שאתה יכול לקחת כדור ותוך חודש להיות בן אדם אחר. הכדור הזה שינה לי את החיים. אם הייתי לוקח 'פרוזק' לפני שקיבלתי את ההתקף לב כנראה שלא הייתי מקבל אותו. הייתי טיפוס עצבני, אני וה'פרוזק' עדיין חיים על מי מנוחות, אני לוקח אותו כבר כעשר שנים ואני לא חושב לעזוב אותו."

 

מלצרית הבית מחייכת בנימוס ומגישה לליטני טוסט וסלט. בינתיים, ליטני עושה פוזות למצלמה כמו דוגמן מנוסה שיודע בדיוק את התנוחות הנכונות. הוא גונב עוד הצצה למסך הטלוויזיה, אולי יתפוס איזה גול של הרגע האחרון.

 

בילדותך נחשבת לפסנתרן מחונן, האם בראייה לאחור הפוטנציאל שלך מומש?

דני בוהה באוויר ומחייך. "לא מומש בכלל. אחד הדברים שאני מצטער עליהם ואני לא מצטער על הרבה כי זה שטויות להצטער על מה שהיה. זה על זה שלא המשכתי לנגן על פסנתר. הייתי יכול להגיע לרמות מאוד גבוהות. אפילו הופעתי בקונסרבטוריון. אבל הקטע של ההורים שהיו יושבים ומכריחים אותך פשוט ביאס אותי. אחר כך הם נפרדו וזרקו אותי בקיבוץ. אז כל הסיפור ממילא נגמר. אחר כך ניגנתי קצת על אקורדיון, ולמדתי לבד לנגן על גיטרה." 

 

הרגע הכי מאושר בחייך?

"אני לא חושב שאני יודע מה זה להיות ממש מאושר. עכשיו אני די מאושר למרות שהייתי קצת חולה, והברך כואבת. אני ילד שגדל עם ילדות עשוקה, מה שנקרא. ההורים שלי נפרדו וזרקו אותי לקיבוץ. גדלתי פה ושם, מוסדות עניינים. אני מאושר באמת שאני רוכש לי משהו שאני אוהב, שאני קונה לעצמי מתנה. אני קורן מאושר שאני קונה גיטרה חדשה."

 

על שלושה דברים העולם עומד?

"אני אומר לך על מה העולם עומד. על כרעי תרנגולת, וגם עכשיו עם שפעת העופות גם זה לא בטוח."

 

נכתב על ידי , 16/1/2011 06:07   בקטגוריות גיבור-על, דני ליטני, דעות, הגיגים פילוסופיים, הומור וסטירה, החיים בסין, העולם מצחיק אז צוחקים, חשבון נפש, נוסטלגיה, סין, אקטואליה, אינטרנט, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עולם כמנהגו חוטף


רעש הסחרחרה גרם לשו צ'אנג', בן הארבע, לצחוק בקול גדול. הצבעים העזים, שנמרחו במכחול הכוח הסיבובי, ריגשו אותו בלי סיבה ממשית. אמו, שישבה סמוך אליו על הספסל הציבורי ושוחחה עם שכנתה, שלחה אליו מבטים גאים מדי כמה שניות. קולות של מכוניות נוסעות, שברי מילים ושריקת הרוח באוזניו עטפו אותו באושר. שניות מאוחר יותר, ידיים מחוספסות סתמו את פיו והניפו את גופו הקט באויר. זהו הזכרון האחרון של צ'אנג' מהוריו הביולוגים. ארבע עשרה שנים מאוחר יותר, כוחות המשטרה יגלו כי הוא חי תחת שם אחר, כאחד מבני משפחת שיאן האמידה. מקרה זה, הוא רק אחד מני אלפים המתרחשים מדי שבוע ברחבי סין. 

 

כ-50 אלף ילדים נעלמים מדי שנה ברחבי סין. נחטפים מתוך גני שעשועים, בדרך לבית הספר, בזמן שליקטו את השאריות שנותרו בתרמילי האורז בשולי השדה, כשיחקו עם אחיהם הגדולים. כמו גבעולים הנרמסים תחת גלגלי הג'יפים של המתעשרים החדשים, הם חסרי חשיבות. כשאתה גר במדינה שמספר תושביה מונה כחמישית מהעולם, שתחת איצטלת הקומוניזם סוחרת בכל הבא ליד, למי איכפת מעוד כמה תלונות של הורים מודאגים וחסרי שינה. כוחות המשטרה עומדים חסרי אונים למול הסחר הבלתי חוקי בבני אדם, ילדים בפרט. בתרחיש הטוב ביותר, הילדים החטופים נקנים בסכומי כסף לא מבוטלים וגדלים כבני בית אצל משפחות חשוכות ילדים. את התרחישים הגרועים יותר, אשאיר לדמיון הקוראים.  

 

בשנת 2009 הצהירה המשטרה הסינית כי היא יוצאת כמבצע חסר תקדים למיגור התופעה. במסגרת המבצע, שלטונות סין העלו מאגר נתונים של DNA לאיתור וזיהוי ילדים חטופים. היום, שנה לאחר תחילתו, מעידים מנהלי המבצע כי יש תוצאות, ולמעלה מאלפיים ילדים נמצאו ברחבי המדינה, מרביתם שהו בבתי יתומים ומסגרות סוציאליות חלופיות. רק השבוע, השר לבטחון הציבור הוציא הודעה לעיתונות, כי 60 ילדים נוספים נמצאו וחולצו בשלום. הפרטים המלאים, כולל שמות ותמונות פנים, הועלו לאתר הממשלה. 

 

מנגד, עורך הדין ז'אנג ג'יווי, שמתנדב בעמותה "ילדי, חזור הבייתה", ציין כי זו הפעם הראשונה בה השלטון טורח לטפל בבעיה הזו, ו"כי המאגר הגנטי מונה רק כ-25 אלף דגימות, שזה רחוק מלהספיק". ז'אנג הוסיף כי גם לאחר מציאת הילד, קשה מאוד להוכיח את הקשר להוריו הביולוגים, והדרך היחידה, במידה והוא נמצא במאגר, היא בדיקת DNA, שיכולה לגלות את הקשר הגנטי שבין משפחות הנעדרים לבין הנעדרים עצמם, שעולה כמה מאות דולרים. "המדינה אינה מממנת את הבדיקות הללו, ולרוב, הכסף מגיע בצורה פרטית מהשוטרים עצמם או מגופים פרטיים".

 

"מרבית הילדים הנחטפים מקבלים יחס טוב מאוד וגדלים על ידי משפחות שרצו בן זכר או משפחות שלא יכלו להביא ילדים לעולם", מרגיע ז'אנג. עוד מוסיף כי לרוב הילדים שנחטפים בגיל צעיר מפתחים קשר עמוק מאוד עם חוטפיהם עד כדי כך שהם בטוחים שהם חלק מהמשפחה (מה שידוע בספרות המקצועית כתסמונת סטוקהולם – ק.ק). אף דווח על מספר מקרים בהם הילדים החטופים הוחזרו למשפחתם, רק לאחר שחוזה נחתם בין המשפחה לחוטפים המאפשר לילדים לבקר מספר חודשים בשנה אצל החוטפים.

 

חרף קוצר היד של הממשלה לטפל בשורש הבעיה, ההורים של ילדי הנעדרים מתמלאים תקווה מכל שביב מידע. קל וחומר, מאירוע בסדר גודל של מציאת 60 ילדים. "אפילו שלא ראיתי את התמונה של הבן שלי היום באתר, זו ברכה לשאר ההורים שנפרדו כך מילדיהם", אומרת טאנג וויחואה שבנה בן החמש נחטף לפני עשור. עוד היא ציינה כי הפושעים האמיתיים הם ה"קונים" שמוצאים תרופה לכאבם על ידי גרימת עוול לאחר.

 

כיום, יש אכיפה ברורה בנושא חטיפות הילדים, העונש הקבוע בחוק הוא בין חמש לעשר שנים לאירוע חטיפה. במקרים מסוימים, בעיקר כאשר מדובר בחוטף סדרתי, העבריין אף יוצא להורג. מצד שני, הממשלה לרוב נוהגת בסלחנות כלפי "קונים" ששיתפו פעולה עם השלטון. עו"ד ז'אנג' מגיב על כך, "לא הגיוני שהממשלה תאפשר לקונים להתחמק ממאסר, רק בגלל שהם שיתפו פעולה."

 

לדאבון כל הנוגעים בדבר, המשפט האלמותי "העולם כמנהגו, נוהג" ממשיך לככב. כל יום, ילדים נתלשים מחייהם הקודמים ומועברים כמו מטבע מהוה מהסוחר לקונה. בחשבון פשוט, למעלה מאלף ילדים נחטפים בשבוע. מה שמותיר אותנו עם התוצאה הבלתי נתפסת, אלף משפחות הרוסות בשבעה ימים. בירת הסחר העולמית לא בוחלת בסחורות, בין אם זה פרוות, תכשיטים או בני תשחורת. כל עוד יש מי שיקנה, יהיה מי שימכור.

 

*התבססתי על כתבה שפורסמה בעיתון ה"DAILY CHINA" לפני כשבוע, וכמו כן, בחבריי הסינים שעזרו לי לבדוק את קובץ החוקים הסיני.



 

נכתב על ידי , 6/11/2009 15:58   בקטגוריות החטופים, החיים בסין, משפחה, סין, עצב, פלילי, אקטואליה, אינטרנט  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תגובה


לילה לי

 

קראתי כרגע בלוג מצחיק של אישה נשואה שעברה לדרום. בחיוך היא כועסת, נושכת באהבה את היחסים שבינו לבינה. האמת, הדבר שסקרן אותי יותר מכל, הוא: האם הבלוג הוא תחליף או תוסף לחיים האמיתיים. האם האמירה שלך בחיים האמיתיים זהה לאמירה בבלוג היומי שלך?

נקודה מעניינת.

 

שלכם,

 

ק.ק  

 

נכתב על ידי , 10/3/2007 23:10   בקטגוריות אהבה ויחסים, אינטרנט, תגובה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)