שחר אדום- סין

בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

<<    אוקטובר 2009    >>
18192021222324

10/2009

גרון השטן ויער הגשם של השכן

ארבע לפנות בוקר, דפיקות רועמות בדלת. אנחנו מתעוררים במהירות, בסגנון הקפצה צבאית. אני ממלמל לעצמי, מי בן היונה הזה שדופק לי בדלת בשעה הזו, כנראה שיש לו משאלת מוות כזו או אחרת. אני תופס את יובב שישן לידי והתחיל לגרגר בקול. אני לא שש לפתוח את דלת ביתי לאנשים בשעות הצהרים. קל וחומר, באמצע הלילה. מי שמכיר אותי, יודע לחייג לנייד שלי ומי שלא, שיחפש את החברים שלו.

"אל תפתח את הדלת, אתה לא יודע מי זה. אלו יכולים להיות פורצים. כולם יודעים שזרים גרים בבניין הזה " הדר אומרת תוך כדי קימה חפוזה. אני עומד בפתח הדלת של חדר השינה. בצעד הראשון שאני עושה מחוץ לחדר, רגלי טובלת במים בגובה של כשלושה סנטימטרים. פתאום אני ער לרעש מחריש אוזניים מתוך המטבח שהזכיר לי את "גרון השטן" מפל אימתני באיגווסו שבין ברזיל לארגנטינה. אני מחבר בין כל הנתונים ורץ לכיוון חדר הכביסה לסגור את השיבר הראשי. אני מזיז את הידית עד הסוף, והרעש רק גובר. טוב, זה כנראה לא זה. רצתי למטבח ופתחתי את דלתות העץ שמתחת לכיור. שצף קצף של מים ניתז עלי ועל הרצפה. הכנסתי יד לתוך המים וסובבתי את הברז שמאלה עד הסוף. ושקט.

הדפיקות על הדלת המשיכו באינטנסיביות ונוספו להן קריאות עצבניות בסינית "קוואי דיאן", "קוואי דיאן"(מהר, מהר). הבטתי על רצפת המטבח ויצאתי לכיוון הסלון וחדר האורחים. הכל מוצף.

"תסתכל לפני שאתה פותח את הדלת." אמרה הדר לאחר שהחליפה לבגדים נוחים יותר.

"בובה, תסתכלי על הרצפה. פורץ, זה בטוח לא."

פתחנו את הדלת ומולנו עמד השכן מלמטה ופניו נפולים וזועמים בו זמנית. הוא נכנס בלי הזמנה לביתנו והלך, שכשך דרכו, למטבח. הראיתי לו שזה סגור ואמרתי לו שאני מצטער. כמובן שזה היה בשברי סינית ותנועות ידיים. הוא הזמין אותי לראות את הדירה שלו. אם לי הייתה בריכה, אז לו היה יער גשם. כל המים חלחלו מטה דרך התקרה ונכנסו גם דרך חדר המדרגות. לא היה לו סיכוי. הבטתי על התקרה שלו, על מה שפעם היה תקרת גבס מעוצבת ועכשיו נראית כמו ציור של צבעי מים שהתפקשש.

אחרי ההלם הראשוני, בעל הדירה שלנו שקיבל טלפון אנונימי הגיע. אין כמו מסיבות עם אורחים לא קרואים. ארבעתנו התחמשנו במגבים ומטאטאים והתחלנו לגרוף את המים מהדירה שלנו, אחרי כארבעים דקות של עבודה מאומצת, ירדנו קומה ועשינו את אותו הדבר אצל השכן. תוך כדי עבודה, הדר ואני התחלנו להריץ בינינו בדיחות על מצב הביש.

"בובה, זה מזכיר לי ימי שישי באשקלון. מה את אומרת שכדי להשלים את התמונה נשמע בפול ווליום את סטלוס ואורן חן, זה תמיד ממריץ אותי לנקות." אמרתי.

בעודה צוחקת מלוא הפה וגורפת מים מרצפת הפרקט שלנו אמרה: "או.. סופסוף מנקים את הדירה הזו כמו שצריך, עם הרבה מים ובלי להתקמצן."

בשש בבוקר, סיימנו את החלק המעשי של האירוע והתכוננו לשינה המחודשת. כל השרירים שלנו היו חמים כמו אחרי אימון טוב. הדופק שלנו ירד לאט לאט ונטמע בתוך שמיכת הפוך החמימה. יובב חזר למקומו הטבעי למרגלות המיטה, וכך הסתיים לו עוד יום רגיל בסין האדומה.

סיכום האירוע: צינור שהתפוצץ, שני מגבים פצועים אנושות, עשרות מגבות שהונחו לייבוש על סורגי החלונות, נזק מוערך אצל השכן למטה 1500 יורו, בעל דירה עצבני וקמצן, ושני שוכרים שלא מוכנים לשלם את סכום השיפוץ כעיקרון. אחרי דין ודברים, הצלחנו לשכנע את השכן שהריב שלו הוא מול בעל הדירה ושאנחנו מוכנים לשלם דמי הבעת נכונות ששווים בערך לשש מאות ש"ח. מצ"ב תמונות מהאירוע.

הכניסה למטבח

בריכת האורחים

הסלון מזוית הראייה של יובב

אחת מהמנורות של השכן

המפל הביתי בפעולה

נכתב על ידי , 24/10/2009 18:03   בקטגוריות החיים בסין, זוגיות, סין, העולם מצחיק אז צוחקים, אהבה ויחסים, אופטימי
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט

למה לא?

הונג קונג היא טריטוריה מוכרת וביתית עבורנו. מדי פעם, אנו טסים לעיר הגדולה להתרעננות, חידוש ויזות וקניות בניחוח מערבי יותר. כבר היינו במירב האטרקציות שיש לאי להציע, הלכנו הלוך ושוב ברחובות ההומים, וחצינו את האיים על מסילות ה-MTR המסועפות. ההתלהבות הפכה לרוטינה. במיומנות ובמהירות, ארזנו תיק ללילה. לתיק הגב הקטן, הכנסתי את נגני המוסיקה שלנו מעודכנים במיטב השירים הישראלים, כרך של "מובי דיק" עבורי וכרך של "אמני הזיכרון" עבור הדר. שנינו כבר משופשפים היטב בלהעביר את הזמן התחבורתי. כל החלק הראשון של הטיול אכן תאם את הציפיות שלנו במאת האחוזים. יכולנו לעשות זאת בעיניים עצומות. קפטן אחאב ומוש בן ארי החליפו משמרות אוזניים ועיניים. נסיעה, טיסה, אוטובוס, גבול, אוטובוס, וברוכים הבאים לאי קאולון. אם הייתם אומרים לי, כי בסוף היום אחתום את אחד הימים הטובים שהיו לי השנה, הייתי מביט בכם בתמיהה ושואל "מה שונה יום מיומיים?".

מכיוון שאיני אוהב ללכת סחור סחור, אקרא לילד בשמו "האי למה", או אם תרצו LAMMA ISLAND. שזכה לתואר האי הכי מפתיע בעולם. כשהגענו למלון בהונג קונג גילינו כי שידרגו את החדר שלנו לחדר מרווח מאוד בקומה ה-18. מרוצים מהמהלך הלא צפוי המשכנו הלאה לכיוון המעבורת. זאת לאחר שקיבלנו המלצה מידידה שלנו בעבודה: "לכו לאי למה, זה כפר דייגים קטן ויש לו חוף קטן". כפי שהספקתם להבין מפוסטים קודמים, אנחנו לחלוטין אנשי ים, כך שלא היינו צריכים שכנוע מאסיבי מדי. לקחנו מעבורת מתחנת הCENTRAL והגענו אחרי כעשרים וחמש דקות למזח של האי למה.

עכשיו אני שואל את עצמי: למה, למה ושוב למה לעזאזל, לא היינו פה קודם? האי הקטן הזה, השלישי בגודלו בהונג קונג, הוא כפר דייגים קסום וצבעוני שמזכיר בימים טובים את תאילנד ולא את סין היבשושית. לחות גבוהה, עקיצות יתושים ומאכלי ים בכל מקום, אלה משמשים בצורה לא מודעת כשלטי "ברוכים הבאים" לאיים כיפיים. מאות זרים הסתובבו ברחוב הראשי והמעגלי של האי, שבקצהו כמו הדובדבן שבקצפת, רצועת חוף משובבת לב. ויותר מזה, היו כלבים בכל מקום. כלבים מעורבים, גדולים ובריאים, ועדיני נפש, שנעו בטבעיות ברחבי האי כלהקה של כלבים כנעניים במדבר. אחד הפרמטרים שלי למקום הוא האם אני רואה בעלי חיים. בסין עצמה כמעט ואין כלבים משוחררים, ואלו שכן, נראים כאילו ברחו זה הרגע מהצלחת של הבחור מהחנות ליד. אוח, איזה אושר.

המשכנו להסתובב ברחוב וצעדנו לכיוון החוף. זרם נגדי של אנשים בלבוש קייצי ומגבות על הכתף, הודיע לנו שאנו בכיוון הנכון. אחרי כמה דקות של הליכה נפתח לפנינו החוף, קשת חולית הפוכה שנושקת לאדוות לבנות. אנשים משתכשכים במים – רובם זרים – סינים לא ידועים ביכולת השחייה שלהם. שלוש וחצי דקות לאחר מכן, כבר הייתי בתוך המים חותר ובועט. הדר מצאה לה קונכיה מיוחדת מאוד, כזו שניתן למצוא בחנויות מזכרות במחירים מופקעים. שימח אותי שלא היינו צריכים להניח אותה על האוזן כדי לשמוע את הים, אנחנו בים.

מעבר לכל היתרונות הברורים, איים הם מקום מדהים לאוהבי מאכלי הים למיניהם. אל תלכו רחוק, אני פה. דגים טריים נזרקים למחבת ישר מהחכה, לובסטרים ושלל סרטנים נוקשים צבתות, צדפות נערמות בתוך אקווריומים קרירים. בירה קרה קרה נמזגת לכוסות זכוכית קטנות והאווירה מתייפה כגברת מתגנדרת מול ראי מרגע לרגע. השמש כבר ירדה עלינו והמעבורת האחרונה עמדה לצאת. צעדנו לאורך הטיילת כשבטננו מלאה, נפשותינו מבוסמות ורוח נעימה פורעת את שיערנו. דגלים צבעוניים המשיכו להתנופף בחשיכה, ממתינים לשחר כדי לשוב ולזהור בצבעיהם השמחים.

בראשון לאוקטובר 2009, סין חגגה שישים שנה של עצמאות ואנו חגגנו גילוי של מחוזות חדשים.

אחת המעבורות לאיים

כפר דייגים, כבר אמרנו?

ציפור בפעולה

רק סינים יבואו לים עם גזרי עיתונים במקום מגבת ומטריה

החוף עצמו

המגדל שניבט ביציאה מהמעבורת. זהו המגדל ממנו באטמן קופץ בסרט "האביר האפל",

נכתב על ידי , 3/10/2009 16:02   בקטגוריות בעלי חיים, החיים בסין, המצלמה החדשה שלי, זוגיות, חופשת מולדת, טיול, סין, אהבה ויחסים, אופטימי
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט