לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

12/2010

חנהל'ה התבלבלה


חנהל'ה התבלבלה. היא לא רוצה ללדת יותר משני ילדים, היא לא רוצה להשמין, לא רוצה לקטוע את הקריירה באיבה, לא רוצה להיות עקרת בית, לא רוצה לעבוד קשה מדי, לא רוצה להחליף גלגל, לא רוצה שיגידו לה, לא רוצה בעלים, לא רוצה להיות מדוכאת, לא רוצה לסחוב שקיות מהשוק, לא רוצה לשלם את החשבון, לא רוצה להתעלל בבעלי חיים. מנגד, היא רוצה אהבה, היא רוצה משפחה גדולה וחמה, היא רוצה לאכול כל מה שטעים, היא רוצה לסיים לעבוד בארבע, רוצה לפנק את בעלה. אוי כמה שחנהל'ה התבלבלה.

 


פמיניזם רדיקלי בסין

פמיניזם הגל השני

נכתב על ידי , 29/12/2010 10:44   בקטגוריות דעות, הגיגים פילוסופיים, הומור וסטירה, החיים בסין, המצלמה החדשה שלי, העולם מצחיק אז צוחקים, סין, ניסוי חברתי, אקטואליה, ביקורת  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אל תכעסי אהובה


"אל תכעסי אהובה, אם נתנו לך לחשוב
אין כאן מקום לאהוב
פעם היה זה חלום
שאליו מגיעים
ממקומות אחרים" 

 

מתוך: "יש לך אותי" – להקת תיסלם.

 

את השיר "יש לך אותי" הקדישה לי ש' כמה ימים לפני הטיול הגדול. כמה נאיביות הייתה בתוך המילים, כשבתוכן מהדהדת השאלה: כיצד אפשר לשלוח אהוב לעבר הלא נודע בתקווה שיחזור. "לא, לא, אל תשכח. אני כאן", היא התחננה. היא רצתה כל כך שאשאר ואני המרתי מערכת יחסים בכרטיס פתוח לשנה לאמריקה הלטינית. זה לא שלא הייתה אהבה, היא פרחה מוקדם מדי. פרחה מדשן עינוגים ונעורים, אך קמלה במבחן הזמן. 

 

בשדה התעופה, נפרדנו בדמעות וכבר אז ידענו שאין דרך חזרה.  ניסינו להחזיק בכוח את החלקים, כמו ניסיון עקר להדביק כד שבור לרסיסים. בהתחלה, עוד נדמה היה שישנו איזשהו סיכוי קלוש. חשבתי עליה כל דקה. כל הודעה או אימייל ממנה היו חוויה מרגשת. הימים נקפו ודמותה דהתה במחשבתי. בחורות צעירות מראה ולב היו רעננות יותר בזיכרון. כל שנותר מש' הוא התחינה "יש לך אותי..." שנשמעה בצד האחורי של ראשי בימים של געגוע.

 

כשחזרתי לארץ, היא ביקשה לנסות שוב. אני בשיער ארוך וזקן צרפתי, דומה אך שונה, לא רציתי ליפול לתוך מלכודת הדבש שנית. שערה ועורה הבהיר נראו בוהקים בהילה לא טבעית. חיוורון של צער נסוך בהם. בעיניה, התשוקה והרצון לאהוב נעלמו והייאוש תפס את מקומם. במבט לאחור, אני לא יודע אם הייתי רע לתפארת או סתם גברבר יוצא צבא שמרגיש שכל החיים לפניו, ובכל זאת, השיר הזה צובט לי בלב וגורם לי לחוש מוסר כליות. אולי זה נובע מהעובדה שאני המשכתי ליעדים שלי והיא נותרה במקום. לבדה.

 

לפני כמה חודשים, ראיתי שהיא התחתנה, ועל סמך מראה תמונות, והיא מאושרת. בצורה לא ברורה, חשתי הקלה מסוימת. זה לא שהיא הייתה הופכת לזקנה מגויידת שמאכילה חתולי רחוב, אבל שיברון הלב שלה לקח ממנה, בזמנו, הרבה כוחות. אני שמח שעכשיו יש לה אותו.

 

נכתב על ידי , 27/12/2010 09:19   בקטגוריות אישי, דרום אמריקה, החיים בסין, זוגיות, חשבון נפש, נוסטלגיה, עצב, אהבה ויחסים, אופטימי  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איך תיק נולד או מה עשה הקפיטליזם לסין



אתם יודעים מה אומרים שהעבודה עושה, כן?

 

 

במפעל שכוח אל בצפון סין

יושבים בדממה חבורת פועלים

הם גוזרים, תופרים, מדביקים ופורמים

יריעות פלסטיק וזנבות שועלים

 

 

 

 

הכסאות נוקשים וחסרי משענת

גם עם מעיל, הקור הוא אויב  

מכונות התפירה ממשיכות במרץ

ידוע כי אידיאולוגיה מותירה אותך רעב.

 



 

 

אחרי שנים של דיכוי והיררכיה ברורה,

אפילו הפועל הפשוט הבין את החלוקה:

לעיתים, אם אין לחם, הוא יכול לאכול עוגות

ומנהל המפעל, הוא ורק הוא,

סופר בסוף היום את השטרות במדרגות.  

 





 

 

ילדים חולמים לנהוג במכוניות על

להמיר את הכוכב האדום בשלל מותגי יוקרה

כל אחד שואף להיות בעל מפעל

אז תזכירו לי, מי אמר שקפיטליזם זה רע?

 



 

צילום: כל הזכויות שמורות לאשתי הנהדרת ומצלמת הכיס שלה.  

 

נכתב על ידי , 24/12/2010 11:19   בקטגוריות דעות, הגיגים פילוסופיים, החיים בסין, המצלמה החדשה שלי, המשבר הכלכלי, העולם מצחיק אז צוחקים, סין, ניסוי חברתי, אקטואליה, ביקורת  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יעקוב


"יעקוב, תמיד כשאני פוגש אותך פה, אתה נראה בשיא." אומר לי נדין, עיראקי אמריקאי, המתאמן איתי בחדר הכושר. בפיו, שמי עובר הסבה כפולה וחוזר לשורשיו התנכיים המודגשים. מדי פעם, אנחנו מחליפים כמה מילים בין הרמת המשקולות ומתיחת השרירים העייפים. אני די מחבב אותו. השמועות אומרות שהוא התחתן והתגרש יותר פעמים מאליזבת טיילור.   

"תודה, נדין" אני עונה בזמן שאני יורד ממוט המתח.

"אולי זה בגלל שאתה הולך עם זה", אומר ומצביע על הנגן המוצמד לזרועי הימנית ברצועה שחורה.

"זה כמו תפילה של יהודים", הוסיף.

"תפילין?" אני שואל מחוייך.

"כן, תפילין. כשאני רואה אותך מתאמן, תמיד נדמה לי שיש בתנועותיך אדיקות וטקסיות של מתפלל." נדין הזיז את גופו בתנועות קידה, קדימה ואחורה, כמו לולב ברוח.

תמיד הוא מזכיר לי שאנחנו בעצם משפחה, ושבעירק היו לו הרבה חברים יהודים, וכך גם בארה"ב.

"אתה יודע שהספרים שלנו הם אותם הספרים, אז איך אנחנו יכולים להיות כה שונים?" הוא שואל. 

באוזניה, "סינרגיה" צועקים על אהבה.

נכתב על ידי , 22/12/2010 04:46   בקטגוריות אישי, גיבור-על, החיים בסין, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, העולם מצחיק אז צוחקים, חשבון נפש, סין, פוליטיקה ודעות, אהבה ויחסים, אקטואליה, אופטימי  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גם זו הטרדה מינית


י' – לא עשיתי כלום שהוא לא רצה.

השופט – הוא? אתה בטח מתכוון להיא.

י' – האמת שהיה חשוך מאוד. בוא נאמר שלא הבחנתי בדקויות. אולי הוא, אולי היא.

השופט – ומה יש לך לומר על זה, מ'?

מ' – שכבתי לתומי על הגב ופתאום הוא קפץ עלי והתחיל להתחכך בי. לא ידעתי מה לעשות. קפאתי במקום.

י' – הוא סתם משחק אותה. ראיתי שהוא רצה. הזזתי לו את התחתון טיפה שמאלה והופ. הוא קצת הופתע. גם אני, אם לומר את האמת.

השופט – ברור לך שמה שאתה אומר יכול לשמש נגדך?

מ' – התקלחתי מאז עשרות פעמים והריח שלו לא יורד ממני.

י' – הוא לא אמר "לא". שפת הגוף שלו אמרה נתינה.

השופט – מ' מה יש לך לומר כנגד הטענות הללו. י' טוען שיחסי המין היו בהסכמה.

מ' – אהמממ. זה התחיל ככה עד שהוא השתגע.

השופט – מה זאת אומרת השתגע?

מ' – יש לי כמה תמונות שנלקחו ממצלמת האבטחה שיכולות לשפוך מעט אור על הסוגיה.

 

 

מ' שוכב על הגב

כעבור כמה דקות י' הגיע וביצע בו את זממו

נכתב על ידי , 21/12/2010 07:51   בקטגוריות בעלי חיים, דיסני, הומור וסטירה, החיים בסין, המצלמה החדשה שלי, העולם מצחיק אז צוחקים, יובב, סין, סקס, פלילי, ביקורת, אקטואליה  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)