לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


אני רצחתי את אגנתה פאלסקוג.
Avatarכינוי: 

בת: 36

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2015

בתיאום


עצרת 20 שנה לרבין + שנתיים מהלוויה של אבא (לפי תאריך לועזי).

 

ההורים שלי מאז ומעולם הצביעו "אמת" בקלפי, אבא שלי גם היה מתנדב בקלפי תמיד מטעם העבודה.

אני זוכרת את עצמי קטנטונת, רואה את אבא שלי מתעצבן על הטלוויזיה, ממלמל משהו כמו "זה רק יזיק לנו" כשבפריים רבין לוחץ את ידו של ערפאת.

"מה זה משנה?" אני מנסה לעודד אותו, "שכל הפלסטינים ילכו לעזה" אני מוסיפה כמו שלמדתי מהחבר'ה בכיתה.

"אז שגם אני אעבור לשם?" אבא שואל ואני מתחילה להתבלבל.

אבא הוציא את תעודת הזהות שלו, ואני, שכבר ידעתי קרוא וכתוב, ראיתי שרשום שם שהוא פלסטיני. ככה זה, כל מי שנולד לפני קום המדינה הוא פלסטיני.

"אבל זה לא נחשב, אבא, אתה יהודי... גם אנחנו"

- "אז עם מי אנחנו עושים הסכם שלום?"

"עם ה... עם הערבים!... שגרים פה... ושהם רוצים מדינה משלהם"

- "אבל הערבים שאת מכירה, הם גרים פה איתנו, לידנו... יש עם זו איזושהי בעיה?"

"אין בעיה... אבל הם רוצים מקום משלהם שם בעזה"

- "למה נראה לך שהם רוצים מקום משלהם ודורשים לגרש משם יהודים?"

"כי... כי הם לא מסתדרים איתנו"

- "אם את לא מסתדרת עם ילדים בכיתה, את עושה להם חרם? מגרשת אותם לכיתה אחרת?"

"לא... יש אחת. אבל אני לא יושבת לידה בכיתה"

- "היא מפריעה לך ללמוד? היא מציקה לך בהפסקות?"

"לא אבא... בהפסקות לה יש את החברות שלה ואני עם שלי"

- "אז את בעצם ממשיכה להיות באותה הכיתה גם עם ילדים שאת לא כל כך אוהבת. אתן מצליחות שתיכן ללמוד ולהנות גם אם אתן בעצמכן לא מסתדרות. ככה זה היה צריך להיות פה, בישראל. מאז ומעולם היו פה גם ערבים וגם יהודים, וזה משהו שתמיד ישאר. ונכון שלא תמיד מסתדרים, אבל זאת לא סיבה לגרש אחד את השני... זה יתנקם בנו"

"איך זה יתנקם בנו? הם מקבלים מה שהם רוצים ואנחנו מקבלים שלום"

- "עם כמה שאני רוצה להאמין שאת צודקת... בצורה הזאת לא יהיה שלום אף פעם"

 

 

נראה לי שזאת היתה השיחה העמוקה הראשונה שניהלתי עם אבי, סא"ל במיל' בפיקוד העורף.

דברים שמהדהדים בדיעבד וחבל שמוחי לא הצליח לייחס להן חשיבות כלשהי במהלך העשור הראשון בחיי.

ואם הוא היה חי עכשיו הוא היה יכול לנהל איתי את אותה השיחה שוב, ולהגיד לי - אמרתי לך.

 

נכתב על ידי , 31/10/2015 20:32  
הקטע משוייך לנושא החם: 20 שנה לרצח רבין
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אשת יחסי הציבור של נושאי המגבעת ב-3/11/2015 15:51



77,773
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , פילוסופיית חיים , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשת יחסי הציבור של נושאי המגבעת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשת יחסי הציבור של נושאי המגבעת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)