לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דיפרסיה, אהובתי


אז מה אם אני אדם אופטימי במהותי הרי בסוף תמיד אחזור אל זרועותיה של "דיפרסיה, אהובתי" ותודה ליהונתן גפן שהגה אותה ראשון.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2006

צריכה ללמוד למבחן... צריכה ללמוד...


 

אבל לא רוצה!!!!

 

המבחן הזה מעורר בי כל התנגדות אפשרית. מרגיז אותי. מעצבן אותי. וכל מה שאני מצליחה לחשוב עליו תוך כדי למידה זה - למה?? למה אני צריכה לשנן את מטרות משרד החינוך בע"פ? למה ???

 

כן המטרות האלה חשובות לרגע אני לא אומרת שלא. אבל למה אני צריכה לשנן אותן הרי ברור שאחרי המבחן הזה לא אזכור כלום.

 

המבחן הקודם של המרצה הזו היה מבחן של  'שנן והקא'. מבחן במקצוע הראשי שלנו שצריך ללמוד כמו תוכי להגיע למבחן להקיא הכל ומה נשאר אחר כך בראש? תאמינו לי שום דבר. הרבה מאד בנות נכנסו לבלק אאוט במבחן. אני בכלל רציתי לקום ולעזוב באמצע, המרצה שכנעה אותי להישאר. הציון בסוף היה 80. אם אני הייתי בודקת את המבחן הייתי מקבלת ציון יותר נמוך.

לפני המבחן הנוכחי התארגנו והוחלט שבת נוספת ואני ניגשות אליה ומדברות איתה.

ניגשנו, דיברנו, הבהרנו. הסברתי לה שאני חושבת שמבחן של הקאת חומר לא משיג את המטרה שלו, שאני מעדיפה להראות במבחן שאני  חושבת שבמבחן אני צריכה להראות כמה אני מבינה את החומר ולא כמה אני יודעת לדקלם אותו. הראיתי לה את כמות המטרות שהיא מצפה מאיתנו לשנן והסברתי לה כמה זה לא הגיוני. כמעט בכל גן, אמרתי לה, המטרות האלו תלויות במקום כלשהו, למה אני צריכה ללמוד אותן בעל פה? לממממממההההה???

כלום. נאדה. גורנישט. זה הגיע למצב שבכיתה כשהיא הסבירה מה הולך להיות במבחן אני כבר ממש התעצבנתי ונכנסתי בה. אמרתי לה שאני לא מאמינה בדרך הזו. שאם מישהו מלמד אותי דרכי הוראה הוא צריך להפנים אותן בעצמו ולהבין שרק דרך התנסות מגיעים להבנה. אמרתי לה שהמטרות צריכות להיות לפני עיננו במבחן ואנחנו צריכות לתת דוגמאות איך אנחנו מיישמות אותן בגן.

היא התחילה לחנטרש לי על 'מבחן עם חומר פתוח הוא הרבה יותר קשה ממבחן סגור' תרשו לי להגיב על כך בולשיט!!! אם מבינים את החומר אז החומר הפתוח מקל. אם את רוצה לראות יכולת זיכרון אני באמת אלמד בעל פה למבחן אשנן ואקיא. אם את רוצה לראות אם אני מבינה את החומר ויכולה ליישם אותו אז קודם כל מה פתאום מבחן?? שלוש שנים למדתי ב"אורנים" אפילו לא פעם אחת לא עשינו מבחן במקצוע הראשי. תמיד התבקשנו לעשות עבודות. ותאמינו לי העבודות האלה דרשו שעות של שהיה בספריה. אבל עובדה אני זוכרת המון מהעבודות האלה. אז אם כבר מבחן ... אוף אני חוזרת על עצמי.

 

אז עכשיו אני יושבת ומסכמת את החומר, כותבת אותו שוב ושוב ושום דבר לא נכנס. לא מטרות ולא נעליים. כל מה שיושב לי בראש זה למה??????????????????????????????????

נכתב על ידי mamakorage , 24/6/2006 12:36   בקטגוריות לימודים  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  mamakorage

בת: 57

תמונה




22,260
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmamakorage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mamakorage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)