לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

טומי הולכת לתומה


Avatarכינוי:  tomasa

בת: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2008

הגיגיה של עבת ירכיים


"את רוצה שאקום ותשבו ביחד?"
"אני לא מבינה, סליחה"

"вы хотите, я пересяду и вы сможете сидеть вместе"

פניה אורו. שיער חום מסולסל, אף קצת אדום. פנים אבודות, קשוחות. משהו בה מאוד מוחזק, אבל על סף דמעות. חברה שלה בלונדינית חייכנית סטייל מרילין מונרו, שתיהן מתקרבות לגיל 70, נוסעות באוטובוס הדחוס מהשוק לקרית מנחם, וגם אני בדרך לסבתא שלי.

"איך אמרת? תגידי שוב"
אני אומרת שוב, מיד מפשטת את השפה, לחינם אני מורה לעברית? מגלה לה שאני מורה לעברית. היא עצמה חודש בארץ. חברה שלה, מרלין, חיה כבר שנים בפרנקפורט ועכשיו מבקרת אותה פה. רוצה לראות שהיא בסדר. היא אופטימית הרבה יותר בקשר ליכולת של חברה שלה להסתגל לחיים הכל כך שונים פה. והיא, זו שיושבת לידי נראית כאילו היא איבדה תקווה. הן יורדות מהאוטובוס מצוידות בטיפים ללימוד עברית, בטלפון של אולפן שאני חושבת שהוא טוב יותר. ואני מפנה את האף השזוף הישראלי שלי לצד השני.


מתי הרגשתי מאוד רוסיה? כיתה ב', למדתי בבית ספר מסורתי. נפל לי הסידור מהיד, הרמתי אותו ושמתי על השולחן, מיד הצטופפו סביבי כל זבי החותם ומלמלו, תנשקי אותו. תנשקי אותו. למה באת ללמוד פה אם את לא מאמינה באלוקים?

למה בכלל אני מורה לעברית? תמיד חשבתי אינרציה ואיזה מזל יש לי. ואולי אני כזו חדלת אישים שזו פשוט הייתה הדרך הכי טובה שלי להתקבל. להגיד נה לכם. כמו אלה שהולכים לקרבי בצבא. נה לכם.

בזמן האחרון יש לי תחביב שכזה לדבר ברוסית בקול רם בטלפון בחדר המורים, פעם לא הייתי מעיזה, ועכשיו. על אפם ועל חמתם. נה לכם.

נכתב על ידי tomasa , 28/3/2008 16:26   בקטגוריות clouds  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של tomasa ב-1/4/2008 16:29



7,942
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לtomasa אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על tomasa ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)