כבכול שנה, מזמינה המכללה למינהל בראשון לציון, המסלול האקדמי, את תושבי העיר
לסידרת הרצאות חינמיות בשם "עם הפנים לקהילה".
הערב שמעתי את ההרצאה הפותחת לשנה זו (עונה עשירית), הרצאה מרתקת:
"מיתוג אישי ושיווק עצמי - אסטרטגיות מעולם העסקים להצלחה בקריירה ובחיים".
המרצה: ד"ר ענת לוי-רז, מרצה בבית הספר למינהל עסקים, המסלול האקדמי,
של המכללה.
החלק הראשון של ההרצאה עסק בעקרונות המיתוג האישי והשיווק העצמי.
בתום חלק זה נתנה המרצה "במה" ל-4 אנשים לשווק את עצמם או את השירות בו הם עוסקים.
התנאי היה: שיווק ב-60 שניות בלבד!
ד"ר לוי-רז הסבירה שלא צריך יותר מזה בכדי לעניין ולשווק בהצלחה. שהדקה הזו היא הקריטית.
נציגתנו מהספרייה, המידענית שביק טל, עמדה במשימה בכבוד ובהצלחה.
במשך 60 שניות (ואולי טיפ טיפה יותר) היא הספיקה לספר על שני פרויקטים עליהם היא
אחראית. הראשון, על קשר (פורומים) שהיא מפעילה בספרייה בין ילדי בתי ספר בארץ
לבין תלמידים בבתי ספר בחו"ל.
הנושא השני היה שירות מידע עסקי אותו היא מפתחת ונותנת אצלינו ב"כותר ראשון".
למען האמת, לרגע נבהלתי. לא זו היתה התכנית המקורית. שביק הכינה מראש הרצאה בת מספר דקות.
היא לא ידעה שמשימתה היא להעביר מסר באורך "60 שניות".
נבהלתי כי חששתי מפספוס וכי היה לנו חשוב לנצל את הבמה שניתנה לה.
הרצאתה המתוכננת של שביק צומצה ספונטנית ומיידית ל-60 שניות ונחלה הצלחה.
לראייה, בתום ההרצאה פנו אליה מספר אנשים מהקהל וביקשו להיפגש ולהשתמש בשירותי
המידע העסקי.
כל הכבוד!