לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

הילד שלי כבר בן 30


 

הילד שלי כבר בן 30.

זהו המשפט שמרגיש לי הכי מפתיע, מוזר ומעורר מחשבה בימים האחרונים.

אני הופכת והופכת בו ולא מצליחה לעכל או לגבש עמדה:

"מה זה עושה" לי, כאמא לאיש בוגר.

"מה זה עושה" לו, כאיש בוגר בחייו הפרטיים.

"מה זה עושה" לנו, כמשפחה מתבגרת.

יש לי 10 שנים להחליט.  10 שנים של התבוננות מהצד ומבפנים.

 

את השינוי בו, בבכורי, חשתי במיוחד השנה. שינוי מאד משמעותי.

הרגשתי שהוא לקח אחריות על המשפחה המורחבת.

התבוננותו "פנימה" התחלפה להתבוננות "החוצה" ו"מלמעלה".

ה"אני" התחלף ב"אנחנו". ביכולת להכיל את כל הקרובים ו..לתת. לכולם. בלי חשבון ובלי אינטרסים.

 

אתמול נכחתי בחגיגת יום ההולדת הכי ארצ-ישראלית שיכולתי לפגוש בדור הזה. חגיגת הפתעה

 

שארגנה רעיתו המקסימה לכבודו ולכבוד חבר נוסף מ"השכבה".

כי ככה הם. חבורה גדולה ומגובשת שממשיכה ביחד כבר 20 + שנה. קבוצת בנים שצירפה בנות זוג וביחד היו לסוג של "תא משפחתי" מופלא משלהם. שגם ימי הולדת חוגגים ביחד.

{סבב החתונות עומד להסתיים, 3 תינוקות כבר נולדו, והם מתבגרים כל כך יפה.}

 

אמש, בחצר הבית, במושב, באויר הצח, בטבע (לא בפאב ולא במועדון ריקודים) נערמו להם הקרשים, נפרשו המחצלות, (לנו, ההורים דאגו לכסאות), הודלקה מדורה ועליה הונחה קדירה.

 

 

אהבתי את האחווה. אהבתי והוקרתי את הרעיון לשתף את ההורים והאחים בחגיגה.

אהבתי את ההתקבצות ממקומות רחוקים.

נהניתי להתבונן בשמחת המפגש של החברה': חיבוקים, לחיצות היד והטפיחות על השכם, כאילו לא נפגשו עידן ועידנים.

כאן עם החבר מכיתה ב' שהגיע עם בנו בן 5 השבועות...

(אני יודעת שרק לפני שבועות ספורים חגגו ביחד "החלפת קידומת" לרביעיית בנים אחרת, ממש ביער ממול).

 

 

והכי מיוחד לקבוצה זו שממשיכה ביחד מילדות: לא נדבק בהם אף רבב של סנוביזם. האחד מהנדס, השני טכנולוג, השלישי טבח, הרביעי מקעקע, החמישי מוסיקאי, השישי מדקר סיני, השביעי מומחה למחשבים וכן הלאה...

ההשכלה וההישגים אינם משחקים כאן תפקיד.

כאן יש חום ואהבה נטו! קשר אמיץ שנוצר בבית הספר ובתנועת הנוער ואין בו חוצץ.

לפני 11 חודשים פגשתי אותם בחתונה של בני, רוב הזמן חגגו על רחבת הריקודים.

אמש, אותה חבורה, בוגרים בשנה, רובם בני 30, והם יותר מתונים, יותר רציניים, יותר "בעלי משפחה".

למספר הזה, מסתבר, יש משמעות. הוא לא רק מספר. הוא... סוג של תמרור.

 

הילד שלי כבר בן 30.

 

 

 

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 11/9/2009 09:27   בקטגוריות ימי הולדת, התבגרות, משפחה וחברים  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)