לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2009

מדדים שאינני יודעת לנתח


מהויקיפדיה:

מדד הוא מספר המייצג את רמתו של מאפיין מסוים, כדרך להשוות בין רמות שונות של מאפיין זה בזמנים שונים, במקומות שונים או במקרים שונים. גודלו האבסולוטי של מדד אינו חייב להיות בעל משמעות (אם כי יכול שיהיה כן), אולם, היחס בין שני מספרי מדד שונים מצביע על השינוי ברמת המאפיין אותו המדד מייצג.

 

חדשות News1 מדרג בקביעות את מידת הצפייה בבלוגים ובכתבות של הכותבים אליהם הוא מפנה מהאתר שלו.

ולא רק אל אלה, אלא גם אל מגזינים / כתבי-עת, תכניות רדיו וטלוויזיה ועוד.

הדירוג אוטומטי ומשתנה בכל רגע נתון. כבר כתבתי בעבר על פליאתי כשגיליתי שאני והבלוג שלי נמצאים באותה רשימה, ומאז די שכחתי ממנה. עוד יותר התפלאתי למה חסרים שם כל כך הרבה בלוגרים טובים ומעניינים.

היום גיליתי את הדירוג בזכות טוויטר. אחד ה"מצייצים" צייץ והתיחס למקום בו הוא נמצא בדירוג הנ"ל ובהשוואה לאנשים אחרים שמקומם בדירוג מעניין אותו (במקרה זה, קרובי משפחה שלו). הוא הגדיל לעשות כשערך השוואה בין קבוצות משפחתיות.

כלומר, מקומם של האחים/הבלוגרים למשפחת....... ביחס למקומם של האחים /בלוגרים למשפחת........... 

מי שמכיר את המשפחות בבלוגוספירה, ודאי מנחש למי אני מתכוונת.

גלשתי בעקבות אותו צייצן ומצאתי את הטבלא המדרגת ומשתנה. משעשע.

הסתקרנתי וגלשתי לראות אם גם אני שם, ואכן, כן. גם אני והבלוג שלי בין הנמדדים.

ואלה הם הנתונים לרגע זה:

ב-24 השעות האחרונות - מקום 344 

בשבוע האחרון - מקום 82

בחודש האחרון - מקום 68

 

בהתחשב ברשימת הסלבס אליה נקלעתי, בכלל לא רע. אפילו מכובד.

אבל, כפי שרשום בכותרת אינני מבינה במדדים.

מישהו כאן יכול להסביר לי את הפערים בין הנתון הראשון לבין השניים האחרונים?

השערה שלי, אולי המקום ב-24 ש' האחרונות כה נמוך בגלל שלא פרסמתי פוסט חדש בפרק זמן זה?

 ובכלל, למה חשובים המדדים האלה ואת מי הם מעניינים? (זה עתה שמתי לב שההתיחסות למדד זה עלה גם בפייסבוק. אנשים מוטרדים...).

אפנה שאלתי אל טל גלילי, המומחה לסטטיסטיקה היחיד שאני מכירה, שהוא גם בלוגר ודעתן מאד פעיל.

כאן: http://www.talgalili.com/

וכאן, לינק לפוסט מעניין שטל כתב בנושא ספרים סרוקים. כאן

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 2/10/2009 09:31   בקטגוריות מדדים, בלוגוספירה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)