לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2011

Recall - לא רק בענף המכוניות...


מי שעכב אחרי הניתוח שלי,לפני שנה בקירוב, יכול לתאר לעצמו עד כמה אינני רגועה הבוקר, כי....

חברת DEPUY באמצעות נציגיה בישראל חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" הודיעה על איסוף עולמי והפסקת שימוש ברחבי העולם,
בשתלי מפרק ירך מסדרת ASR . זאת על רקע סיבוכים של מושתלים בארץ ובעולם. 
כעת, מנין לי לדעת מיהו יצרן השתל שלי??? הנתון הכל כך קריטי איננו רשום במכתב השחרור שלי. לא השם ולא שם הסידרה.
 
האמינו לי, מזה שעות "גוגל" נובר ביחד איתי במאמרים באנגלית (לא אלאה בקישורים), מגלה לי שבעצם הסיפור כבר איננו חדש,
מפרט עד זוועה את ההשלכות על הרקמות החיות ועל מחזור הדם... {ממש סרט אימה. חבל שלא בדיוני}, מספר על תביעות
בסדרי גודל ענקיים ברחבי העולם (מתי הספיקו???עצבני), וממש עושה לי סוף-שבוע רגוע..
 
עוד אני למדה כי: "בבתי החולים ברחבי הארץ נעשה שימוש בשתלים האלה בשנים האחרונות עד שנת 2009.
בישראל הושתלו 1,149 שתלים מסוג זה (בארץ נצפו עד כה סיבוכים בשתל בכ -10 חולים מכלל המנותחים)."

וכעת לפרדוקס: "כל השתלים מתוצרת חברה זאת נאספו, והשימוש בהם פסק לחלוטין באוגוסט 2010."
מצד אחד נעשה בהם שימוש עד 2009, מצד שני השימוש בהם פסק לחלוטין באוגוסט 2010.... איפה האמת?
ואני "נופלת" בדיוק באמצע...הניתוח שלי היה לפני עשרה + חודשים. וליתר דיוק: 29/4/10.
הממ... לא נותר לי אלא לקוות שבבית החולים יידעו לאמר לי איפה אני מתגלגלת על "גלגל המזל"....  רולטה רוסית??

ועוד, אם אני בין חסרי-המזל, לפחות שהמשפט הבא יהיה אמין ויעמוד במבחן המציאות:
"צוות מקצועי מטעם משרד הבריאות בודק את הנתונים וימליץ, על דרכי המעקב אחר החולים שהושתלו בהם המפרקים
מתוצרת החברה, בכללם בדיקות הדמיה ובדיקות דם על-פי הצורך, מעבר לבדיקות התקופתיות הנעשות בשגרה."
מנתונים שנאספים בימים האחרונים עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מודעים לנושא ואוחזים בבסיס נתונים עם שמות המטופלים
הרלוונטיים, עימם יצרו קשר והם יודרכו בהתאם.
יש להדגיש כי הפעולות שיינקטו יעשו על-מנת למנוע ו / או לטפל בשלב מוקדם בסיבוכים אפשריים בעתיד, ואין כל סכנה בריאותית
מיידית למטופלים. משרד הבריאות מרכז את הטיפול בנושא ובהתאם מנחה את המוסדות הרפואיים."
 
הציטוטים מאתר News1 (תודה!), אם כי המידע חוזר בהארץ on line, ב- Emed ועוד.
אסיים באופטימיות זהירה: על פי המידע שקראתי, מצב רוחי איננו לגמרי בתחתית ואינני בחרדה תהומית.
נתונים מסויימים שקראתי במכתב השחרור שלי בכל זאת מעודדים. אני מקווה שלא נכשלתי ב"הבנת הנקרא" ומתאפקת לא למהר
ולהתקשר אל הרופא המנתח שלי. בכל זאת...יום שישי.
אפילו הפורום באתר "צעדים" (אתר למושתלי מפרקים) עדיין רגוע. נו בטח, מי יושב ליד מחשב ביום שימשי יפה שכזה.
מבטיחה לעדכן לכשאדע.קול
 תכלס...יש הבדל בין מכונית למפרק ירך? קריצה בכורי, יקירי, זה שהביא  את הבשורה אמר בהומור אופייני:
"אני מקווה שלא תצטרכי להחזיר את הרגל"..מוציא לשון
5/3/11 - אופטימיות זהירה. שוחחתי עם חברה לצרה אותה הכרתי בשיקום ונשארנו בקשר. היא, לצערה, בעלת נסיון רב משלי
ומצויה בפרטים הטכניים. להערכתה, על פי מפרט טכני שסיפקתי לה (עדיין ללא שם יצרן - כי אין לי), אינני צריכה לדאוג.
בכל זאת, אני צריכה את הנתונים החסרים, כתובים שחור על גבי לבן...
6/3/11 - צפירת הרגעה!!!
הרופא שלי ענה הבוקר לצלצול הראשון, ברוגע ובנעימות (כהרגלו) הסביר את ההבדל בין המשתל הפגום לזה שהוחדר אל גופי.
מסתבר שהמידע שאספתי מהמאמרים בחו"ל לא הטעו אותי. הצלחתי במבחן "הבנת הנקרא"...
נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 4/3/2011 14:58   בקטגוריות בריאות, מפרק ירך, recall, שחרור קיטור, אקטואליה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)