לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2012

תערוכת הצילומים הראשונה בהשתתפותי


לפני כחודשיים השתתפתי בסיור של צלמים חובבים במוזיאון המושבה מזכרת-בתיה במסגרת פרויקט וויקיפדיה

לתיעוד אתרי מורשת בארץ ובעולם.  המטרה: העלאת תמונות לאתר ויקישיתוף.

הפרויקט: שיתוף פעולה עם אנשי המועצה לשימור אתרים שערכו סיורים ללא תשלום על מנת לזמן צלמים חובבים ומקצועיים

אל האתרים. כל זאת, במסגרת תחרות צילומים, על מנת במטרה להעלות מודעות כלל-ארצית ועולמית לאתרי מורשת וחשיבות

שימורם תוך כדי הפצת תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט.

העלאתי מספר צילומים שלי לאתר פיקיויקי ולאתר Wikipedia

ניתן לראות תמונות שלי בפיקיויקי (חלקן) כאן

שיתפתי בפייסבוק שלי ותייגתי את פייסבוק של מוזיאון מזכרת- בתיה.

זכיתי ללייקים וחשבתי, לתומי, שבזאת הסתיימה החוויה.

 

טעיתי חיוך

 

כעבור ימים בודדים קיבלתי מייל מפתיע ממנהלת המוזיאון, הגב. דפנה שמשוני, בזה הלשון:

 

משלל הצילומים שצילמת במסגרת הסיור במזכרת בתיה, אנא בחרי צלום אחד
צייני בנושא: עבור התערוכה
צייני שם, מקום מגורים וסיבת הבחירה בצילום המסויים
ואשמח שתשתתפי בתערוכה הקבוצתית השנתית שלנו בחודש יום הולדתה של המושבה.

(מזכרת בתיה חוגגת 129 שנים להיווסדה, על סף 130, בדומה לראשון-לציון עירי - א.)

  

הבחירה מן הסתם לא היתה קלה לי, אבל..שלחתי. תמונה + מלל.

התמונה שבחרתי צולמה בקזרמת לוין, מבנה הסטורי הנמצא מול המוזיאון.  בלב מזכרת בתיה עומדים ארבעה בנינים היסטוריים

שנבנו בשנת 1884. אלה בתים טוריים בני שתי קומות, בנויים באבני כורכר, שהם המבנים הראשונים של המושבה - הקזרמות.

הכינוי "קזרמה", ברוסית ובשפות נוספות, מובנו קסרקטין, מבנה למגורי חיילים (מקורו ברומית, באופן מילולי: "בית נשק").

המבנים נקראו כך בגלל דמיונם לקסרקטינים שהיו מקובלים באירופה.

שם התמונה שלי:

 

החלון שבלב

 
 

 

האובייקט והסיבה בגללה בחרתי דוקא בצילום זה:

המענטשלה ("אישון") שבצילום מזכיר לי את חלון ילדותי.

{המעצור הקרוי ביידיש מענטשלה, השומר על תריס העץ או המתכת במקומו כאשר זה נפתח כלפי חוץ.}

נולדתי בנס-ציונה. חדר הילדים (של אחי ושלי) היה לב הבית.

החלון הקדמי פנה אל השכונה: כביש בלתי סלול, בתים, הולכי רגל והרבה צמחיה.

בעיקר גן הורדים שאבא טיפח.
לתריס החלון ההוא היה מעצור חיצוני.
אמנם לא היה לנו כזה מענטשלה, עם פנים, אבל זה שצילמתי הזכיר את ההוא שבלב.

 

בתחילת השבוע קיבלתי את ההזמנה הבאה ואני מאד מתרגשת. בכל זאת, תערוכת הצילומים הראשונה בה מוצגת תמונה שלי:

 

חוגגים את חודש היווסדה של המושבה בפתיחת תערוכת צילומים קבוצתית ביום חמישי הקרוב,

 29 נוב' 2012 בשעה 20:00 במוזיאון המושבה ע"ש ערן שמיר, אולם בית משק הברון,

רח' המייסדים 22, מזכרת בתיה.

בתערוכה, מזכרת בתיה בעין המצלמה של צלמים מיקצועיים וחובבים, תושבים ומבקרים,

צעירים וצעירים פחות.

הפתיחה בנוכחות ראש המועצה, מאיר דהן.

נשמח לראותכם ונודה להפצת המידע.

 

כמובן הגעתי לפתיחה:

 

 

נעמדתי לצילום משותף עם ה"מענטשלה" שלי:

ראש מועצת מזכרת-בתיה מר מאיר דהן ומנהלת המוזיאון הגב. דפנה שמשוני בירכו:
  

 

 התרגשתי מהתעניינות מבקרים בצילום שלי:

מבוגרים נעצרו כי האובייקט הזכיר גם להם תקופה אחרת.

 צעירים התעכבו לבדוק מהו העב"מ הזה... סבבי
  

  

  

 


  

 

תודה לדפנה שמשוני על ההזמנה ועל החוויה. חיבוק של הסוררת

 

כל מי שהכיר  מענטשלה כזה או דומה לו מילדותו / צעירותו, מוזמן להגיב ולשתף.

 

 

 

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 1/12/2012 06:57  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)