לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2007

חשבון נפש בשבוע הספר...האמינו לי, יש קשר





הבלוג שלי יושב באתר "ישרא-בלוג". במקום טוב באמצע...יש כאן בלוגים של "עמך ישראל".
ה"מכובדים", שארי הנפש והרוח, יושבים באתרי בלוגים אחרים, אתרים הדורשים "ועדת קבלה"
על מנת להתקבל ולהשתייך אליהם.
זו לא ביקורת. אלה הן עובדות.
אני נכנסתי אל "נענע" כי אותו הכרתי ראשון. כי עליו שמעתי בקורס. לא הייתי בררנית,
לא ידעתי שיש אחרים. אולי הייתי צריכה לבדוק, לבחור, לנסות להתקבל.
אבל לא. נכנסתי לכאן, ראיתי כי טוב, ונשארתי.
"ישרא-בלוג" - אתר ידידותי למשתמש, אתר המנוהל היטב, אתר המאפשר שינויים,
שידרוגים, שהאחראים לו נמצאים "בקשר", מעדכנים.
וכשצריך, כשיש שאלה או קושי, הם שם. עונים מהר ונותנים תחושה של "משפחה".
ה"אבא הגדול" דואג..נחמדים אל כולם. משתפים. ובעיקר - מכבדים.
כשכתבתי שאני נמצאת ב"מקום טוב באמצע", בעצם, לא דייקתי...כי בקרב הדור הצעיר
אני יושבת. לא ממש באמצע..נהפוך הוא...וזה מרגיש טוב! אני קוראת את כתביהם ונהנית.
יש להם אמירות משלהם, יש להם סגנון משלהם, ואני חושבת שחשוב להתחבר, להכיר, לדעת.
גם אם לא תמיד בהסכמה, לפחות בהכרה. אני - זכיתי בהארה.
ולשם מה כל ההקדמה הזו?
בכל מספר ימים ממליצים מנהלי האתר על נושא אקטואלי, וכל מי שכותב באותו נושא,
יכול להתחבר אליו, או בלשון הצעירים: "להתלנקק"..אליו (מהמילה "לינק" - כמובן).
השבוע, מן הסתם, נבחר נושא שבוע הספר העברי.
מתוך סקרנות, או ברגע של שעמום, החלטתי לגלוש לשם ולקרא הצעות,
רשמים, המלצות, הגיגים של החבר'ה.
גלשתי, "נפגעתי", חייכתי, ונהניתי. עד כדי כתיבת רשימה בנושא.
אעשה עבורכם עבודה קלה, אבחר אחדים הראויים בעיני לשמש דוגמא לדברים
שכתבתי מעלה, ואני מאמינה שתופתעו, לטובה.וכמובן, שימו לב לגילאים!
- בת 19, בעלת בלוג בן חודשיים בלבד, הכינה רשימת ספרים מומלצים.
- בן 14 המליץ על ספרים, שחשוב היה לו שלא יהיו בנאליים.
ועל אלו, שלדעתו, לא כדאי להשקיע כסף, שאותם כדאי להשאיל בספרייה...
- בן 14, נוסף, התמקד בספרי פילוסופיה ופסיכולוגיה.
- בת 21 רשמה רשימה קצרה משלה, בצירוף רשמים אישיים מכל ספר.
- בת 16 כתבה: "אחרי שאני קונה ספרים שאני בוחרת אני פשוט בעננים"...
- מישהו כתב: "
גילוי נאות: אם אני מצליח לסיים ספר תוך שנה, אני מרוצה מעצמי."
אהבתי את הוידוי. גם זו התייסות לנושא..
- בת 16 כתבה: "
אני חושבת שלקנות ספרים מספק אותי הרבה יותר מלקנות בגדים".
נפלא!
- בן 20 המליץ וכתב: "שלושת המוסקטרים - ספרו המדהים של אלכסנדר דיומא,
מומלץ פשוט כי הוא כיף ומוצלח בהרבה מכל סרט שאי פעם התבסס עליו".

לא להתמוגג?
- ונערה נוספת כתבה: " השנה אני קראתי המון המון ספרים. זה פשוט משהו שאני אוהבת.

אי אפשר להסביר את זה....

אלה בערך הם הספרים שעשו לי את השנה..
אני ממשיכה לקרוא ואמשיך לקרוא לנצח, והשנה קראתי איזה עשרים שלושים ספרים...
כזאת אני... אני בכל מצב אוהבת לקרוא.."

לסיכום: חברותי למקצועי, רוויתי נחת. ממליצה ללכת בעיקבותי.
אני אוהבת את הצעירים / מתבגרים. אוהבת לקרא ולעקב אחר חוט המחשבה שלהם,
נהנית מהאינטליגנציה שלהם ואפילו...מהבעיטות.
גם הנער המקפץ, למעלה, לקוח מאחד הבלוגים שלהם.
וכדי למנוע אי-הבנות: בנענע נמצאים בלוגים רבים של בני גילי +-, ושל קולגות.
בלוגים מכובדים, ראויים. אולי, בכלל, כדאי לנו הספרניות להקים אתר בלוגים "סגור",
משלנו..יש כזה? מקווה שהפעם לא יקראו לי "ספרנית לוחמנית", כפי שכבר נקראתי בעבר.
אני התמקדתי בצעירים, על מנת לשפר תדמיתם..
ועוד עניין קטן, אם משכתי אש..גם טוב. נראה אותם בתגובות.
לתשומת לבכם:
בפוסט הקודם שלי, מאתמול, התייחסתי לשבוע הספר בספרייה שלי, בראשון-לציון.
נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 9/6/2007 19:03   בקטגוריות בלוגוספירה, בלוגים, דור המשך, הגיגים, המלצות, העשרה, מתבגרים, נוער, ספרייה, סקירה, פנאי, שבוע הספר העברי, אקטואליה, מפגשי ישרא-בלוג, סיפרותי, אופטימי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)