לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2007

אמנות, קודקוד של רשת חברתית משלי







אין זה סוד, שאני חובבת אמנות. לא עוסקת בזה, לא מוכשרת בשום תחום
אמנותי, אבל מאד נהנית מעבודות של אחרים.
החיבור הראשון לאמנות היה כשהשתתפתי, לפני שנים רבות,
בקורס של גלריה "שורשים", בקורס לאספנות והערכת אמנות ועתיקות,
לטעימה בלבד. נהניתי מכל שעור, מהגיוון, מהמידע הרב שהקורס העניק לי.
מאז אני "נוגעת" באמנות ו"מציצה" לשם כשמזדמן.
ולכן, מידי פעם, אני מקשטת את הבלוג שלי ביצירות אמנות.
החלטתי להקדיש רשימה זו, לאמנים שהזכרתי במהלך השנה שחלפה על מנת
לתת כבוד ולנצל ההזדמנות להודות.
כבר בימי בראשית של בלוג זה, או ליתר דיוק, ביום לידתו, כשעסקתי בעיצובו,
חיפשתי עבורו מסגרת מקשטת לטעמי. היה ברור לי שהמסגרת תהיה חלק מיצירת
אמנות כלשהי. לא ברור לי איך, אבל, במהלך גלישה נתפסתי ליצירה של אמן
ישראלי בשם רון גנג. Ron Gang.



אהבתי אותה, היא התאימה לצרכים שלי. פניתי לאמן, ביקשתי רשות ,
חשבתי שיסרב לשימוש בחלק מתוך יצירה שלמה, ולשמחתי נעניתי בחיוב.
המסגרת היא חלק מהיצירה הבאה, מהסידרה: "מופשט".



האמן הבא שעבודתו פארה את הרשימה הראשונה שלי, הוא הצייר
יעקב פורת. Jacob Porat (כאן קולאג' של תמונתו + דיוקנאות עצמיים
של האמן מהאתר שלו).



את יעקב אני מכירה אישית. זכיתי להזמנות אישיות לכמה מהתערוכות שלו בארץ.
כשכתבתי את רשימתי הראשונה, לפני שנה, ובה פרטתי את פעילות מרכז המידע,
חיפשתי תמונה שתהווה השראה לשירות "פנים אל פנים". בחרתי בתמונה הבאה,
של יעקב פורת, קיבלתי רשותו והרי היא:


Human Face

את האמן הבא, רמי אפעל, Rami Efal צעיר ישראלי שחי בניו-יורק, הכרתי בעיקר,
באמצעות "פליקר".- אתר לשיתוף תמונות.



אינני מחמיצה אף תמונה שרמי מעלה לאוויר, מידי פעם מגיבה, כתגובה לתמונה
או במייל אישי.
לדעתי (הבלתי מקצועית בעליל...) יצירתו היא חגיגה לעין ולאמנות הישראלית,
אפילו ממרחקים!
קיבלתי מרמי הסכמה מראש להשתמש בכל יצירה מיצירותיו בבלוג שלי!
התקשיתי לבחור, מה גם שטרם השתמשתי בהן לעיטור רשימותי.
ובכל זאת, אחד הציורים האהובים עלי:



מסתבר שלא רק אני התאהבתי ביצירותיו של רמי אפעל:
אי-שם בפיליפינים יושב חובב אמנות נוסף, ד"ר ביל ראמוס, גם הוא התפעל
מיצירותיו של רמי וכמחווה יצר סרטון וידאו ממיטב הציורים, לטעמו, כשברקע
מוסיקה מקסימה.
יצרתי קשר עם Dr. Bill Ramos, דרך ה" youTube", ואני מזמינה אתכם לצפות
בסרט (כל הציורים של רמי), להאזין ולהתענג. כאן.
אגב, יוצר הסרט, הינו צלם חובב. הצילומים שלו יפהפיים ונראים כמו פוסטרים. כאן.

ואחרונה חביבה לתחנת ביניים זו, ולשם שינוי, בחורה:
ברשימה הקודמת הזכרתי צלמת אמריקאית, .Stacy Lynn Baum
כשחיפשתי צילום מתאים לפוסט האחרון שלי בנושא ביטוחי רכב ותאונות דרכים,
החלטתי לנסות את "פליקר", אתר לשיתוף תמונות.
מסתבר שאנשים מצלמים תאונות דרכים, והרבה!..
מעניין מה יאמרו על זה הפסיכולוגים?
מצאתי צילום שנראה לי מתאים, ביקשתי רשות מהצלמת, הסכמתה ניתנה בשמחה
כעבור 5 דקות! שתינו ישבנו מול המחשב, בו זמנית, כמה פשוט..
וכך מצאתי שיטה להעזר ב"פליקר" מבלי לחשוש מעבירה על זכות יוצרים.
פטנט נחמד, ראוי לציון.
המחשב אמנם עיוות את הצילום, כנראה בגלל ההגדלה, אבל באופן מקרי העיוות
יצא מתאים לנושא..





עד כאן הרשת החברתית שלי לנושא אמנות ויצירה.
והרי הגיגי להיום...
בעמודה הבית של הצייר רון גנג נרשם:
"ציור ללא האדם הרואה אותו - כציור שלא קיים כלל" .
משפט מעורר מחשבה: עבור מי יוצר האמן, למען עצמו או למען הזולת.
ועל אותו משקל: עבור מי נרשם פוסט, עבור כותבו (ככלי ביטוי) או עבור קוראיו....
לתקשורת, ללמידה, לשיתוף?!

התודות הברכות, לכל האמנים המאפשרים להשתמש ביצירותיהם כהשראה לתכנים
או כאלמנט קישוטי של אחרים!
אני סקרנית לדעת אם מישהו מהאמנים קיבל חשיפה / התיחסות / תגובות
בעקבות הגלישה בבלוג שלי..


ריכוז האמנים שהוזכרו ברשימה זו:

- רון גנג - Ron Gang
- יעקב פורת - Jacob Porat
- רמי אפעל Rami Efal
- Stacy Lynn Baum
Dr. Bill Ramos

וברשימות קודמות: (לא כולל כותבים וזמרים שגם הם הוזכרו
בחיבה רבה)
-
דניאל ליבסקינד (אדריכל שלדעתי הוא אמן)
DANIEL LIBESKIND
&amp;amp;amp;amp;amp;nbsp;-Paul Delvauxצייר סוריאליסטי פול דלבו

ועם הרבה גאווה אזכיר את בני, אור שקולניק,
;Or Shkolnik קולנוען לעתיד. לדעתי, המאד סובייקטיבית, יש אחרי מי לעקוב...
בהצלחה אור, בשנה הבאה בחוג לקולנוע, באוניברסטית תל-אביב!
נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 8/7/2007 22:12   בקטגוריות אמנות, אמנות ישראלית, הגיגים, סקירה, רשתות חברתיות, תודות, תרבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)