לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

בירוקרטיה = חוסר יעילות???






הדעה הרווחת טוענת כי בירוקרטיה במשרדי הממשלה גורמת לחוסר יעילות.
בויקיפדיה נרשם:
"הביקורת כלפי הביורוקרטיה הפכה לנפוצה ביותר, עד הפיכת המונח למלת גנאי".
סטיגמה שהיא אולי דעה קדומה. אינני בטוחה שנכונה גם בימינו...
מנסיון עבודתי במרכז המידע והייעוץ לתושב, ש.י.ל, בראשון-לציון, ועל פי היכרות
עם מאות פניות של תושבים, נוכחתי לדעת שיש באמירה הנ"ל הרבה מן האמת,
אך אני חייבת לסייג את דברי.
בדרך כלל העולים החדשים (אבל בהחלט לא רק הם), הם היוצאים נפסדים
בהתמודדות מול המערכות הציבוריות הגדולות. חוסר מידע, חוסר הכירות עם נהלים
מקומיים, ובעיקר תקשורת מילולית לקויה מקשה על העולים בהתמצאות בסבך הבירוקרטיה.
לעיתים קרובות, שיחת טלפון קצרה אחת, בין מתנדב/ת שלנו לבין המשרד מולו יש לפונה
בעיה ספציפית, פותרת סוגיות.
ידוע לי שהמשרדים הממשלתיים מקפידים להעסיק דוברי רוסית, ולעיתים גם אמהרית.
אני בטוחה שכולם מודעים לכך שהבעייה המרכזית היא, ברוב המקרים, בעיית תקשורת
ומנסים להתמודד איתה. לא בכדי, משרדים כמו המוסד לביטוח לאומי, מעסיקים מתנדבים
שעוזרים לפונים להתמצא ו"להסתדר" בהגיעם למשרד.
ובכל זאת, יש מי ש"נופלים בין הכסאות" וטוב שמוצאים דרכם אל ארגונים כשלנו.
ובאותה מידה, אני שמחה, שאותם ארגונים אליהם אנו פונים, נענים לנו בחיוב, מקשיבים,
משתפים פעולה ולא רואים בנו גורם מאיים או מבקר (מלשון: ביקורת).
הטריגר לכתיבת הדברים הללו בא מכיוון בלתי צפוי וכהרגלי מזה זמן רב,כמעט כל רשימה
מתחברת לפן אישי...
אמש ניהלתי שיחה עם ידיד משפחה, עולה חדש טרי טרי. בסך הכל 5 שבועות בארץ.
השיחה איתו גרמה לי לתפנית חיובית בהסתכלות מהצד על תפקוד המוסדות הציבוריים בארץ.
ולמען גילוי נאות, שמעתי בשימחה רשמים חיוביים מתפקוד משרד הפנים.
לטענת העולה החדש, הליך כקבלת תעודת זהות, שהסתיים בארץ תוך רבע שעה (מהרגע
שהגיע תורו), עשוי להגרר על פני חודשיים (!!!) בבלגיה, הארץ ממנה עלה.
שמחתי לשמוע רשמים חיוביים כאלה, ואחרים.
לא הופתעתי מרשמים פחות נעימים ו/או יותר מסורבלים.
נראה לי שתהליך "הסבר פניך לעולה" משתפר ואני תקווה שהידיד המרוצה ימשיך לחייך
גם בעתיד, ומאחלת לו הצלחה באולפן.
ולפני סיום, עוד משהו למחשבה:
אולי גם שירותי משרדי הממשלה זקוקים למערכת הסברה ויחסי-ציבור טובים יותר,
למען שיפור תדמיתם בעיני האוכלוסיה המקומית?
לעזרתכם:
פורטל השירותים והמידע הממשלתי
שירות הטפסים הלאומי.
ש.י.ל - ארצי
מרכז מידע וייעוץ לתושב - ש.י.ל ראשון-לציון

ובאווירה אחרת:
דקה אחרי סיום הרשימה עיינתי בבלוג של אדם שוב,  ב"קפה" של דה-מרקר,
שם הועלה סרטון שנראה לי מאד מתאים  גם לכאן, לא בירוקרטיה, אבל...מבוך מסוג אחר:
http://www.youtube.com/watch?v=qfKj6HDWOKA





נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 20/10/2007 14:09   בקטגוריות מדינת ישראל, israel, אזרחים, אתרי אינטרנט, יחסי ציבור, מרכז מידע וייעוץ לתושב, עולים חדשים, ש.י.ל, אופטימי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,392
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)