לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

"כוכב נולד" בבריכת השחייה


בשנה שעברה סיפרתי על מתנת יום ההולדת שעניקו לי ילדי.

חלפה לה שנה (או..טו..טו..) והפעם אספר על מתנתי לעצמי.

משהו לגמרי לא שגרתי: קורס שחיה ושיפור סגנון.

כי?

הסיפור מתחיל מזמן מזמן..

אני "סרטנית" מובהקת, מעולם לא פחדתי מהמים ובגיל חמש זרקו אותי לבריכת השחייה.

זכרונות ילדותי שזורים בביקורים משפחתיים קבועים בבריכות שחיה רבות:

קיבוץ "נצר סירני", קיבוץ "ניצנים", כפר הנוער ניצנים, בריכת "גורדון" בתל-אביב ועוד.

למדתי לשחות, אבל השיטה היתה אחרת והשחיה שלי לא היתה נכונה. במשך עשרות שנים לא העזתי ולא למדתי לשחות עם ראש במים. לא חששתי מהמים. חששתי מאיבוד אויר לנשימה, מבליעת מים, מאיבוד שליטה. שנים של סגנון "חזה" וראש מונף אל-על (לא נכון ולא בריא לחוליות).

השנה, הכנה נפשית, עבודה עצמית, השואת מחירים, קבלת החלטות ומודעה אחת במקומון בעיתוי הנכון, סללו את הדרך אל "ספסל הלימודים" בבריכת השחייה.

טלפון אחד אל "הכפר הקסום" בראשון-לציון, 5 דקות מהבית, שיחה עם מנהל חביב,

ועוד אחת עם רכזת הדרכה עניינית, ביקור במקום להתרשמות כללית ו...הופ, שיעור מס. 5 כבר מאחורי. הראש במים, הנשימה יציבה, ואני מתמידה ומתמודדת עם סגנון חתירה.

שתי מדריכות מקצועיות וחביבות, מחזקות ומדרבנות. חבורת נשים וגברים "אמיצים" שזו להם התנסות ראשונה עם תורת השחייה, תומכת ומעודדת, ואני מרגישה (ביני לבינכם..) כמו "כוכב נולד" של הבריכה... נכון, לא חכמה גדולה, כי באתי עם בסיס טוב ("גן הדסה" בת"א ) ונקודת פתיחה מתקדמת. שחייתי מלווה בקריאות התפעלות. רק ה-אס. אם. אסים חסרים להשלמת האוירה...

על "מתחילים" דילגתי בקלילות (הראש נשאר בתוך המים כבר בשיעור הראשון) ולשלב השני, סגנון חתירה, עליתי, כאילו "קפצתי כיתה"..

למי שאיננו יודע לשחות וחושב שמאוחר מדי, נסו והיוכחו. לפחות הבסיס מצליח ל-כ ו ל-ם. אמנם כל אחד בקצב אחר, אבל זה עובד. יש מי שישאר עם שחיית חזה, יש מי שימשיך לסגנון נוסף, אבל כולם מתגברים על הפחד מהמים ומאושרים בחלקם. במו עיני ראיתי.

וכדי שתפיקו תועלת, ולו גם "וירטואלית", מרשימה זו, ברצוני להכיר לכם אתר מצויין שעלה ברשתי עת גיליתי עניין מחודש בשחייה.

אין זה סוד שבגילנו המופלג (אני מדברת רק על בני גילי +, כמובן), כבר כואב קצת פה

וכואב קצת שם, והישיבה הממושכת מול המחשב איננה תורמת לעניין. אחד הטיפולים המומלצים הוא ההידרותרפיה = טיפול במים.

האתר אליו התגלגלתי ועליו אני ממליצה נקרא "עולם המים של אורי סלע". אתר לקידום מרכז ללימודי שחייה, גם עם תנוקות, והידרותרפיה. האתר שימושי ועשוי היטב, מכיל תכנים "בריאים", מעניינים ושימושיים.

בין השאר ניתן לראות בו סרטי וידאו המדגימים תרגילים אותם ניתן לאמץ במהלך ביקור שגרתי בבריכת שחייה רגילה. 

למשל: שחרור כאבי גב בעזרת שחייה.

על חרדת מים (בכל גיל): ראיון עם בן אושרי ב"נענע10".

למען הסר ספק: אינני מכירה את מנהלי "עולם המים", מעולם לא ביקרתי שם, פוסט זה איננו פוסט שיווקי, אלא רק התרשמות פרטית שלי!

להתראות במים...

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 8/7/2008 08:54   בקטגוריות שחייה, ספורט, הידרותרפיה, נוסטלגיה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)