לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לאסוף את השברים 4 - תמונות משפחתיות


ביום רביעי קיימנו ב"כותר ראשון" תחנת איסוף של "יד ושם", תחנה רביעית במספר.

 



אנו רואים בפרויקט חשיבות עליונה ונענים ברצון בכל פעם שנציגי יד-ושם פונים ומבקשים לחזור.

מרכז המידע והייעוץ לתושב רואה זיקה חזקה בין הסיוע הכמעט יום יומי שלנו לניצולי השואה,

בבדיקת זכויותיהם, בתרגום מסמכים לגרמנית ואנגלית לבין פרויקט "לאסוף את השברים".

אני מניחה שאני חוזרת על דברי ....מהפעמים הקודמות, אבל חשוב לי לשוב ולספר...

 

הפעם באו פחות אנשים. זה טבעי. ובין אלו שהגיעו היו פחות ניצולים ויותר קרוביהם, אלה שהמסמכים

נמצאים בבתיהם וכבר נראה ש...די, הגיע הזמן לשחרר.

 

בניגוד לשלושת הפעמים הקודמות לא ניצפו חפצים מעוררי קריאות וואוו. בעיקר מסמכים וצילומים.

הפעם פחות צילמתי ויותר הקשבתי, מרחוק.

הצילומים הציפו שאלות. הן בין הניצולים לבין עצמם, והן ביני לבין עצמי.

בכל זאת הם עדיין מציפים רגשות, למי שעדיין יודע מי הם הדמויות המצולמות, כמעט תמיד בשחור-לבן.

בקשתי מאחד הזוגות לצלם את ידיהם האחוזות בצילומים. התפלאו והסברתי שאין צורך בחשיפה שלהם באינטרנט.

אמר בעל הידיים: "הידיים רועדות מהתרגשות". וכך היה גם קולו.

 





 

שמעתי שיחות בין נציגי יד-ושם לבין ניצולים.

היו מי שהתקשו להפרד מהתמונות ונרגעו כשהובטח להם דיסק (יד-ושם מעדיפים לקבל צילומים ומסמכים מקוריים

ולהשאיר לתורמים העתקים).


בתמונה: צוות יד ושם בתהליך התיעוד.




היה מי שהביא שקיות וארגז ועם החלטה נחרצת לתת ואפילו דיסק לא רצה לקבל. הוא קיבל החלטה להיפרד ולשחרר.


  

  

 

והיה זוג ששמעתי אותם מתלבטים בקול רם בערך כך:

"אז למי יהיה אכפת מהדברים הללו לאחר לכתנו...  ל  X - לא, ל Y ...גם לא, ל-Z בספק..

אם כך ניתן ודי. עדיף שיעברו למקום מוגן ושומר". שמעתי, הקשבתי ונעצבתי.

בינינו, הרי לכולנו יש תמונות ומסמכים שעוברים מדור לדור עד שבשלב מסויים אף אחד כבר לא יודע מיהם הנוגעים בדבר.

אני חושבת על עצמי:

תמונות ילדות שלי ושל משפחתי הקרובה...לבטח יענינו את ילדי ואולי גם את ילדיהם.

תמונות של אבא ואמא שלי...ככה ככה. אולי ילדי ישמרו מטעמי כבוד. לא מכבר ערכנו מפגש לזכר הסבים שכבר

אינם וסיפרנו להם, כדי שלא ישכחו. וזה נראה כל כך דומה:



 

 וישנו באמתחתי צרור תמונות של משפחה שאיננה עוד. קרובים רחוקים עריריים שזהו, כולם נפטרו ולא נשאר צאצאים.

וישנו ארגז של משפחה שהיתה פעם שלי, אבל כבר לא, ומשום מה ילדי אינם ממהרים לקחת את הארגז ממני.

הם יודעים שרק אני יודעת לזהות שם תמונות ורק אני אשמור עליהן עבורם.

המחשבות הללו מעציבות אותי. מי יהיה הראשון שיבחר להשליך את החבילות הללו לפח? נכדי? ניני?   עצוב

 

על מנת לסיים פוסט זה בנימה חיובית אקנח בצילום אופטימי:

בזמן שקיימנו בקומת הכניסה של הספרייה את תחנת האיסוף עלו לקומה השלישית תלמידי כיתות א' לפעילות

"ראשית קריאה" מיוחדת להם.

צילמתי אותם בכניסה לספרייה, בסמוך לקיר הזכוכית עליו היה תלוי שלט נוסף "לאסוף את השברים".

סימלי, לא?



נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 26/4/2013 18:30   בקטגוריות "כותר ראשון", "לאסוף את השברים", איחזור מידע, אישי, דוגמא אישית, הורים וילדים, הנצחה, הרהורים, זכרונות, לאסוף את השברים, יד ושם, מרכז מידע וייעוץ לתושב, משפחתי, ניצולי שואה, פרידה מחפצים, ראשון-לציון, שואה, שורשים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)