לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: Dudu Fisher. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ליאונרד כהן - OUT, כלייזמרים ויידישקייט - IN


 ליאונרד כהן, כידוע, פסח עלינו. ולא יופיע בארץ ב-18/9 כמתוכנן.

ברור שהתאכזבתי, ולמען האמת אפילו טיפ טיפה כעסתי. מה יש? הוא לא

יכול להרשות לעצמו להרויח קצת פחות בארץ היהודים? כל כך הרבה מעריצים

חיכו לבואו, פתחו קבוצת מעריצים בפייסבוק, המתינו לפתיחת הקופות ולהסתערות

על הכרטיסים. יש מי שטס לשמוע אותו באירופה (לא אני), ויש מי שמוצא חלופות בבית (אני).

אמנם בסגנון וברוח שונים לחלוטין, אך  מהנים לא פחות.

חודש אוגוסט 2008 יחזיר אותי קצת לשורשי והרבה לחיבתי הרבה למוסיקה

יהודית ולשפת היידיש, וכשניתן לשלב ביניהם... אדרבא.

אשתף אתכם בתכניותי:

מזה שנים אני מתעתדת להגיע לפסטיבל הכלייזמרים בצפת. מוסיקת הכלייזמרים

מוכרה לי ואהובה עוד מימי בית אמא. בשנה שעברה פיספסתי את הפסטיבל.

מסתבר שהביקוש גדול והסיורים המאורגנים נחטפים מהר.

השנה, הבטחנו מקומנו בזמן ומזמן, לאחד הערבים, ויש למה לצפות.

הסרטון מטה, של האמן ישראל זוהר,  הוא דוגמית לאוירה לה אני מצפה.

 

ולגמרי במקרה, הקיץ מחכה לי חגיגה כפולה. הוזמנתי למופע באותה רוח,

שיתקיים בת"א שבוע אחרי הפסטיבל:

"דודו פישר בשירת הכלייזמר", מופע לו אני מצפה בשמחה רבה כי דודו

הוא, לטעמי, האחד והיחיד. וציטוט מהפרסומות:

תיאטרון יידישפיל מארח את דודו פישר. בשירת הכליזמר בעברית ויידיש.

מופע חד-פעמי של שירה ונגינת מוזיקה יהודית שורשית. מופע ענק בביצוע

אותנטי של תזמורת כליזמרים.

עדיין אפשר להשיג כרטיסים.

את הסרטון הבא מצאתי ב- YouTube, בו ניתן לראות ולשמוע מקבץ מכשרונו

הרב והמגוון של דודו פישר:

 

ואם כבר ביידיש עסקינן:

שמתם לב איך השפה מחלחלת לאחרונה לפרסומות?

"טורנדו" ועלית, לפחות. מעניין מהו הקונספט.

שבת שלום ושבוע טוב לכו-ו-לנו

וברוח הימים האחרונים שלי: העיקר  הבריאות.

ותזכורת בשפת המקור:

אַז מען האָט קינדער, געזונט און געלט, קען מען זיך ניט ווינטשן קיין בעסערע וועלט

(מי שיש לו ילדים, בריאות וכסף, אינו יכול לאחל לעצמו עולם טוב יותר

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 25/7/2008 01:04   בקטגוריות ליאונרד כהן, דודו פישר, יידיש, פסטיבל כלייזמרים, LEONARD COHEN, מורשת, נוסטלגיה, שורשי, Dudu Fisher  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)