לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

דואר ישראל לא מצליח לעקוב אחרי


כזכור לכל בית ישראל קריצה לפני חודשיים העתקתי את מגורי לכתובת חדשה. שלושה ימים לפני היום הקובע נכנסתי אל סניף הדואר הקרוב

(לחלוטין במקרה, שתי הדירות קרובות אל אותו סניף) ובקשתי להצטרף אל שרותי "דואר עוקב". שרות שימושי וחשוב שמטרתו:

בהצטרפות לשירות "עוברים דירה" יפנה שירות "דואר עוקב" את כל דברי הדואר ממעני הקודם, אל כתובתי החדשה.

טופס מסודר הסדיר את התהליך במהירות ובידידות. הפקידה החביבה הסבירה לי שאני מקבלת שירות חינמי ל-4 חודשים (בעבר זה היה שישה...).

במהלך החודשים האלה, כל דבר דואר שימוען אל כתובתי הישנה ישלח אוטומטית אל כתובתי החדשה.

שמחה וטובת לבב יצאתי מהמקום בידיעה שאני יכולה להיות רגועה. אף דבר דואר לא ייעלם.

מאז, עברו חודשיים. לפני שבוע קיבלתי שיחת טלפון שיווקית מ"דואר ישראל". הציעו לי, תמורת סכום לא גבוה במיוחד, לחדש את שירות "דואר עוקב" ולהאריכו לשנה שלמה. הגימיק, אנחנו נמשיך להעביר את דברי הדואר אל ביתך(בתשלום!) ובמקביל נדווח לשולחיהם על כתובתך החדשה".

נפלא, חשבתי, אבל שאלתי: "מה קרה? בקושי תמו חודשיים וכבר אתם מציעים לי "לחדש" את ההסדר?

הבחור החביב מעבר לקו הסביר שהשיחה מיועדת לכך שלא אשכח לחדש את ההסדר ועוד הוסיף שבדרך כלל אנשים נוטים לשכוח לעדכן את כתובתם החדשה אצל שולחי הדואר הקבועים שלהם". (דואר ישראל לא ממש מכיר אותי, מונחת לפני הרשימה מהמעבר הקודם...אותה עלי לעדכן ולמחזר מוציא לשון).

בחביבות דחיתי את ההצעה והצהרתי שיש לי עוד חודשיים, שיחזור אלי בעוד חודש וחצי, ונראה מה יקרה הלאה.

 

לשמחתי הרבה בעלי הדירה החביבים של הדירה הקודמת בה גרתי השאירו לי מפתח לתיבת הדואר, וכך יכולתי לעבור דרכה אחת למספר ימים ולאסוף את פרטי הדואר שלי שהתאספו שם, ללא צורך להטרידם.

והנה, מה אני רואה. ככל שעוברים הימים, מספר פרטי הדואר שלי בכתובת הישנה, רק מתרבים ואילו התיבה בבניין החדש נשארת מיותמת מדברי דואר ומשמשת רק את המקומונים והמפרסמים. פה ושם נמצאה מעטפה בודדה ועליה מדבקה צהובה עם הכתובת החדשה, מעטפה שמוענה אל כתובתי הקודמת אבל ממש לעיתים רחוקות.

ולמה התרבו פרטי הדואר בבניין הקודם? כי הימים הם ימי קבלת סיכומי רבעונים מהבנקים, מקופות הגמל, הפנסיה, קרן ההשתלמות ודומיהם.

חשתי שמשהו לא הגיוני מתרחש והבנתי שהגיע הזמן לברר.

 

הרמתי טלפון אל משרדי דואר ישראל, וקיבלתי הסבר (סוף סוף אני מגיעה לפואנטה של פוסט זה...):

מסתבר של"דואר ישראל" יש לפחות 3 מתחרים. חברות פרטיות המספקות שרותי דואר.

לא אזכיר את שמותיהם (השמורים עמדי) כי אין לי עניין לפרסם ולשווק אותם, מה גם שאין לי מושג מי מהמעטפות שמוכנסות אל תיבת הדואר בבית מופצת על ידי איזו חברה.

פקיד הדואר היה מאד חביב ובנוסף להסבר הנ"ל נתן לי "טיפ" איך אוכל לדעת מה מגיע דרכם ומה לא:

על גב המעטפה, במקום בו אמור להיות בול, בדרך כלל יש ריבוע. אם בתוך הריבוע רשומות האותיות p.p. סימן שהמפיץ הוא דואר ישראל.

כל רישום שונה מצביע על כך שדבר הדואר הגיע ע"י מפיץ אחר, שמן הסתם לא יודע שעברתי לדירה אחרת...

נכון, הייתי צריכה להוסיף ולשאול: "למה לא אמרתם קודם?", אבל הבחור היה כל כך נעים הליכות שפשוט לא התחשק לי להציק לו. לא הוא מחליט על מדיניות ההנהלה. אני מקווה שפוסט זה יגיע לעיניים הנכונות...

 

מזה שלושה ימים, ובנחישות מירבית, אני עסוקה בנבירה בניירת בביתי, בעדכון רשימת שולחי הדואר אלי: החשובים, החיוניים פחות או יותר ואפילו הזניחים. ממש אופרציה: טלפונים, פקסים, דוא"לים ובזבוז זמן נוראי. הליך משעמם, המתנות ארוכות במרכזיות טלפון מעצבנות אבל גם הזדמנות לשמוע את קולם של ידידים ותיקים: סוכן הביטוח שמזמן לא הצקתי לו והוא לא-לי, ידידי במרכז הספר והספריות (הזדמנות לשוחח על הכנס הבא), וכן הלאה.

לידיעתכם: לפני הכל יש לשנות את הכתובת במשרד הפנים. מורידים טופס מהאינטרנט, מצרפים את הספח המקורי! (בטעות שלחתי צילום שלו, מה שעיכב את שינוי כתובתי אצלם) שולחים בדואר אל משרד הפנים ומקבלים ספח חדש, כעבור מספר ימים.

במרבית המקומות לא ניתן לשנות כתובת ללא צילום של התעודה והספח המעודכן!

אגב, משרד הרישוי מתעדכן אוטומטית ע"י משרד הפנים. כמוהו, אני מניחה, יש גופים ממלכתיים נוספים. המוסד לביטוח לאומי, צה"ל, משטרת ישראל...

הגעתי למסקנה שאין דרך אחרת, אלא, לעדכן ישירות את שולחי הדואר ועל כך יסלח לי "דואר ישראל".

 

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 11/12/2010 09:49   בקטגוריות דואר ישראל, דיוור, מעבר דירה, כתובת חדשה, מידע  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)