מ ה פ ך!
סוף סוף יש לנו, למרכז המידע, תכנה לניהול מאגר פניות ופונים.
אחרי 4 שנים של עבודה ידנית אנחנו יוצאים לדרך עם מודול חדש שפותח במיוחד עבור מרכז המידע. פיתוח של חברת אידאה מערכות מידע ה"יושב" על הקטלוג של רשת הספריות "כותר ראשון".
אין ספק, זהו שלב מאד משמעותי עבור המרכז, המתנדבים ומערך התיעוד שלנו. אבל, שלא תחשבו שזה כל כך פשוט. רק קומץ מתנדבים עברו השתלמות והיכרות עם התכנה החדשה. תפקידם יהיה, מעבר להזנת התכנים, ללמד את רזי התכנה גם את המתנדבים האחרים.
ברור לי שתהליך ההטמעה יהיה איטי, אבל לבטח ימצאו כמה "גרופים" לדבר שישמחו עם הכלי החדש.
אני סומכת על כך שלעיתים יש "שעות מתות" ואז, במקום להחליף מתכונים או המלצות להצגות, ישבו במרץ ויקלידו הסטוריה.
בשלב זה אני עסוקה עם הכנת כמה מאגרים בסיסיים בלעדיהם לא נוכל להתחיל.
העיקריים ביניהם הם רשימת הנושאים ותתי - הנושאים בהם מטפל המרכז ורשימת המתנדבים.
הרישום חייב להיות מדויק כי מרגע הזנת התכנים כל שינוי עשוי לשבש ולעכב את הפרוייקט.
ברגע של טירוף הדעת החלטתי שאנחנו מקלידים את כל הפניות מאז פתיחת המרכז בינואר 2005!!!
בו זמנית, קדימה ואחורה. למה? כדי לקבל תמונה טובה על אופי הפניות, לאפשר ריכוז ופרסום "שאלות נפוצות" באתר הספרייה החדש, שגם הוא בתהליך בנייה, ובעיקר כי פונים רבים הולכים ושבים.
וכשהם עוזבים עם חיוך...הם חוזרים, בכל פעם עם בעייה אחרת.
מה יותר נוח מאשר להקליד שם של פונה חדש, או מספר זהות, למצוא שהוא כבר קיים במאגר, להיכנס להיסטוריה שלו ולהמשיך משם? באותו כרטיס?
זהו החלום שלי. להגיע ליום בו כל הפניות תהיינה מוזנות לתכנה ומשם...רק קדימה.
כמה שנים זה יקח? אין לי מושג. אולי בכלל אהיה כבר בפנסיה באותו יום גורלי... .
אבל, אני רוצה לנסות ולראות איך זה עובד. ברור שהכל תלוי במספר המתנדבים שאצליח לגייס למשימה.
מאחר ומדובר בתיעוד בן 4 + שנים, אני חייבת לפתוח כרטיס לכל מתנדב / סטודנט שאי פעם עבד אצלינו, לא משנה כמה זמן החזיק מעמד. אני עובדת על זה כבר כמה ימים ( ברור שלא רק על זה..) ועדיין לא רואה את הקצה.
בכל כרטיס מתנדב יש הרבה מאד נתונים ורק לי יש הרשאה למאגר זה. עד שהמאגר לא יהיה מושלם, לא נוכל להתקדם. בשלב זה הקצב תלוי רק בי.
אני בטוחה שיהיו לי הרבה סיפורים סביב התכנה החדשה. במיוחד בשלב פיענוח כתבי היד של המתנדבים.
אבל דיה לצרה בשעתה...
נכון לעכשיו יש לי משהו פיקנטי לספר לכם:
ידעתי שרוב המתנדבים הם ילידי הארץ.
ידעתי שיש והיו הרבה מאד מתנדבים ילידי ארצות אחרות. וטוב שכך, ריבוי השפות במרכז הוא נתון חיוני וחשוב לתפקודו.
אולם, טעיתי כשחשבתי שבמקום השני נמצאים ילידי רוסיה / ברית המועצות.
נחשו איזו ארץ מובילה במקום השני?..
ר ו מ נ י ה ! במיוחד בקבוצת המתנדבים הפעילה בימים אלה. מבין 60 המתנדבים יש לנו 10 רומנים.
ואני שואלת: מה יש שם ברומניה שכך הוציאה מקרבה כל כך הרבה אנשים טובים?
מה הם אכלו או שתו או נשמו שם, שכך השפיע על האופי הטוב הזה?
או אולי בכלל זה פונקציה של חינוך? האם חונכו "לתת"? אין לי מושג.
דבר אחד בטוח.. יבורכו כולם, הם וכל ילידי הארצות האחרות הפועלים במרכז שלנו.