לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מערכת היחסים ביני לבין ספאמים


בשבוע שעבר כתבתי על מתקפת חרקים בביתי ועל החשד לביקור טרמיטים שבסופו של בירור

התגלו כנמלים מהזן הבלתי מזיק.

אתמול כמעט כתבתי על תולעת-עץ שהתנחלה ברגל הקדמית של כורסא בסלון... אבל ויתרתי לכם.

והיום...היום יש לי סיפור על מתקפת ספאמים. יצורים נעלמים ש"התלבשו" על הבלוג הזה.

 

לפני שנה התלבשו ספאמים על פוסט מסויים. הגיבו  בג'יבריש ואני מחקתי, שוב הגיבו ושוב מחקתי,

עד שנמאס להם והם נעלמו.

בשבוע שעבר זכיתי במתקפה מאסיבית של תגובות מקושקשות. לא בודדות. עשרות. אני מחקתי והם

הכפילו ושילשו. וכל הביקורים הבלתי רצויים הללו התרחשו רק בפוסט מסויים אחד בו סיפרתי על הספרייה

החייכנית  שלי בשבוע הספר.

למען האמת שכחתי שיכולתי לחסום  את דרכם בדרך פשוטה, ע"י מניעתם מלהגיב לפוסט.

החשש הגדול שלי היה מפני נזק למחשב הפרטי שלי, מפני כל מיני וירוסי - מחשב שיתלבשו על מיילים וכד'.

אתמול בלילה נשברתי ושלחתי מייל בהול אל מערכת ישרא-בלוג.

התשובה  מיהרה והגיעה הבוקר:

 

הי אילנה תודה על הדיווח זה אכן מפגע, אבל זה לא משהו שמזיק למחשב בשום צורה.   המטרה של הספאם

הזה היא להעלות את הדירוג של האתרים המלונקקים בגוגל. כמה שיש אליהם יותר לינקים,

מאתרים שהם בעצמם בעלי דירוג גבוה, ככה שהם יעלו במקומות יותר גבוהים במנוע החיפוש. מכיוון שהבלוג

שלך פופולרי וכנראה בעל דירוג גבוה, הם מחבבים אותו במיוחד. מה שמוזר הוא שהספאמרים לא שמו לב

שהספאם הזה ממש לא משתלם להם, משום שהגדרנו שלינקים שנמצאים

בחלון התגובות, לא יקראו על ידי גוגל, כך שזה לא תורם להם בשום צורה.   לא פשוט להלחם בהם, משום שקשה

מאד באמצעים אוטומטיים להבחין בין תגובות לגיטימיות לבין תגובות שהן ספאם.

הם מחליפים כל הזמן כתובות IP, כל פעמים מקדמים אתרים אחרים, ומשתמשים במילים מתחלפות. אנחנו מנסים

לזהות אותם, אבל הם כל פעם מחליפים חוקיות, ולכן יש כאלו שמצליחים לעבור את ההגנות. אני מנסה מאד להימנע

מאמצעים רדיקאלים יותר כדי לחסום אותם, כמו קאפצ'ה (מנגנון שדורש להקליד אותיות

שמופיעות בתמונה), משום שזה יפגע גם בכתיבת תגובות לגיטימית.   אנחנו נבדוק מה אפשר לעשות..

 

בהמשך קיבלתי עצה לחסום את הפוסט מפני תגובות ותדרוך איך לעשות זאת.

תמונת מצב:

1. זכיתי בצפירת הרגעה.

2. אני צריכה לחיות בשלום עם המתקיף האלמוני ולהתחשב גם בצרכים שלו...

3. נחמד לדעת שהבלוג שלי פופולרי. הייתי מעדיפה שיהיה כזה אך ורק בקרב גורמים מזוהים וידידותיים.

4. חקרתי ולמדתי מהו תהליך קידום אתרים.

4. אני מרגישה שאני בידיים טובות! מערכת ישרא-בלוג שומרת עלי, מגיבה מהר למצוקותי ותמשיך כך גם בעתיד.

    וזה הכי חשוב! קיבלתי חיזוקים לכך שהבלוג שלי נמצא בפלטפורמה נכונה ושיש לו...הורים.

 

אורן צור כתב פוסט מעניין ורלבנטי לנושא שלי ב-2007.. באתר רשימות. כאן.

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 16/8/2009 20:41   בקטגוריות ישרא-בלוג, ספאם, גוגל, לינקים, אורחים בלתי קרואים, מפגעים, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)