לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"אמנות לעם" - החלום ושברו


היום אני נותנת במה לפוסט אורח של חברה העובדת בעמותה "אמנות לעם". פוסט זה הוא זעקה לצדק חברתי-תרבותי, ולמצוקת קבוצת עובדים קטנה ונאמנה העושה עבודת קודש!

וכך כתבה החברה:

 

במשך כעשרים שנה, עבדתי ב"אמנות לעם" בתפקידים שונים ומשונים. בין תפקידי האחרונים: מ.מ. מנהל תחום אמנות פלסטית, אחראית על אתר האינטרנט של אמנות לעם ועוד. בוודאי, שמעתם, קראתם, בשבועות האחרונים על הנעשה ב"אמנות לעם". הנהלה כושלת, עם דו"ח חמור של חשב מלווה שהחליטה להלחם מול משרד התרבות על גבם של יישובי הפריפריה, האמנים והעובדים.   לפני מספר ימים, מצאנו את עצמנו, חברי ואני, 12 איש, ללא עבודה וללא מוסד כה חשוב, המפיץ אלפי פעילויות של תרבות ואמנות ליישובי הפריפריה ותוך כדי כך, גם מפרנס אלפי משפחות של אמנים בכל התחומים.   משרד התרבות והספורט ובראשם השרה לימור לבנת ומנכל"ית המשרד אורלי פורמן, עושים כל מאמץ כדי שמוסד חשוב זה לא יעלם מנוף התרבות הישראלית מחד ומאידך כדי שהעובדים שחלקם עובד, למעלה מעשרים שנה, לא יאבדו את מקור ומקום פרנסתם וכדי שיישובי הפריפריה ימשיכו לקבל את שראוי שיקבלו, מיטב התרבות והאמנות בארץ במחירים מוזלים ומסובסדים.  

 

 על "אמנות לעם" - יזמה ישראלית שהיא תופעה ייחודית בזירת התרבות והאמנות העולמית, צמחה על רקע גלי העליה של ראשית שנות החמישים, תקופה בה הגיעו ארצה מאות אלפי עולים מארצות שונות ונוצר צורך אמיתי ודחוף לקליטתם התרבותית בישראל. "אמנות לעם" הינה עמותה ציבורית ששמה לה למטרה להפיץ ולעודד פעולות תרבותיות אמנותיות קהילתיות איכותיות בפריפריה, באמצעות מפגשים עם אמנים ויוצרים, סיורים ופעילויות ייחודיות אחרות, כל אלה במחירים סבירים. זאת מתוך הנחת יסוד שבהפצת התרבות והאמנות ובהפיכתה נגישה עבור כלל אזרחי המדינה, יש משום חיזוק תחושת השייכות וההזדהות של האזרחים לקהילתם בפרט ולמדינה בכלל. כל זאת בצד חיזוק השורשים הישראליים שיוביל לחברה סובלנית יותר, מבינה ופתוחה לרב-תרבותיות.   בעקבות הגשת דו"ח חמור ביותר על התנהלות לא תקינה של מנכ"ל העמותה, הגיעה זו למשבר חמור. מאז, משרד התרבות אינו מוכן להעביר תקציב עד שההנהלה הנוכחית לא תפנה את  מקומה להנהלה מקצועית עם חברי ועד מנהל, כפי שהיו בשנים עברו, אנשי רוח, תרבות ואמנות.   לפני כחודשיים פנו עובדי העמותה במכתב לשרה לימור לבנת, למבקר המדינה ולרשם העמותות על התנהלות העמותה ובאותו יום הוצאו העובדים לחופשה מאולצת לשבוע. בתום השבוע הושארו העובדים מחוץ לעמותה במשך

 8 שבועות (בניגוד לחוק). באותו יום, הוחלף מנעול דלת משרדי העמותה בטענה שהמפתח נשבר. לאחר 8 שבועות בבית, הוחזרו העובדים לעבודה, אך לא לעבוד. נאמר להם שאין לענות לטלפונים, ואין לעבוד. חלק מהעובדים היו בחופשות מתוכננות, ואלה שבאו לעבודה, נתבקשו על ידי יו"ר הועד המנהל לשתף פעולה במלחמה מול משרד התרבות והשרה. העובדים ענו שכיוון שחלק מהאנשים אינם נמצאים, ברגע שיחזרו השאר יפגשו וידונו בעניין, היו"ר ענה, לא חשוב מה שתחליטו אנחנו יוצאים למלחמה.  ביום ה' מספר ימים לאחר שחזרו  מהחופשה , קראו לאחת העובדות ושאלו אותה מה הוחלט. הם נענו שמכיוון שהיו"ר אמר שממילא הם יוצאים למלחמה ותשובתם אינה חשובה, לא היתה לעובדים כל סיבה לדון בנושא. היו"ר ביקש תשובה עד יום א' ה - 30 באוגוסט, בבוקר ושבשעה שתים עשרה  תהיה פגישת עובדים עם ההנהלה. העובדים הכינו מכתב חריף להנהלה, לשרת התרבות, למבקר המדינה, לרשם העמותות והודעה לעתונות, שהם אינם הולכים למלחמה אתם ושלמעשה הם אלה שצריכים לפנות את מקומם להנהלה חדשה. בסופו של יום קיבלו העובדים הודעה על פיטוריהם

 

נכון להיום: תאטרון הקאמרי וגופים נוספים תבעו את "אמנות לעם" ודרשו עיקול נכסים בגין חוב של למעלה ממליון וחצי ש"ח. הוצא צו עיקול..

 

תאטרון הבימה ו12 גופים נוספים דרשו פירוק זמני של העמותה בשל היותה חידלת פרעון. הנושא נמצא בדיון משפטי.

ביום חמישי האחרון( 1/10/09), הוציאה העמותה בג"צ נגד השרה ומשרד התרבות בדרישה לקבל 8.9 מיליון ש"ח בגין פעילות שעשתה "אמנות לעם" ביישובים והסבר מדוע לא מקבלים את הכסף.

 

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 5/10/2009 09:53   בקטגוריות אמנות לעם, תרבות ישראלית, זכויות עובדים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)