לפני מספר שבועות הגיע אל מרכז המידע שלנו זוג חביב. הם פנו אלי בהסוס, סיפרו שיש להם בעייה עם שכנה,
אבל ספק אם נוכל לעזור להם. לאחר ששמעתי את תלונתם, העברתי את הנושא לטיפולו של המגשר קובי כהנוביץ / מתנדב שלנו.
להלן הדו"ח שקיבלתי, ערוך על ידי, כך שהפונים לא יזוהו. הסיפור נראה לי מעניין וראוי לפרסום.
לצורך העניין ניתנו לצדדים שמות בדויים:
שרה - המתלוננת, דנה - השכנה המפריעה.
24.12.08
לכ'
אילנה שקולניק
מנהלת ש.י.ל ראשון לציון
הנדון:- מוזיקה רועשת – גישור בין שכנים
ג.נ
בהמשך לפנייתך, שוחחתי עם שני הצדדים והתוצאה, נכון להיום: המוזיקה הרועשת פסקה.
שיחה עם שרה:-
שרה סיפרה לי שהיא גרה בבית משותף וששכנתה מעבר לקיר, דנה, משמיעה מוזיקה בקול רם בעוצמה כזאת
שהם אינם יכולים לתפקד באופן רגיל.
למשל, שרה איננה יכולה לעבוד בבית בתרגום שזה מקור פרנסתה, או: היא ובן זוגה אינם יכולים לצפות בטלוויזיה
וכן כל פעילות אחרת שמחייבת ריכוז.
המוזיקה הקולנית נגרמת בשעות שונות ביממה ויש מקרים שאף בארבע לפנות בוקר.
שרה פנתה לשכנתה מספר פעמים וזה לא עזר. דנה הפסיקה לענות לפניותיה. שרה העבירה לה מיסרונים (s.m.s )
בטלפון הנייד ונענתה בדברי נעצה.
היא פנתה לראש הוועד בבית המשותף שגר בקומה השלישית לשם הרעש לא מגיע, והוא הפנה אותה למוקד 106.
ואז החליטה שרה לפנות ל-ש.י.ל.
שיחה עם דנה:-
דנה אמרה לי שהיא אוהבת לשמוע מוזיקה בקול רם.
היא אמרה כי איננה מבינה מדוע שרה פנתה ל- ש.י.ל מאחר ובכל פעם שפונים אליה היא מנמיכה את עצמת הקול.
הסברתי לה שאין צורך לפנות אליה ויש מקום להתחשב בשכנים.
הצעתי לה שתשתמש באוזניות ואז תוכל להגביר את עצמת הקול כמה שהיא רוצה.
היא לא כל כך הסכימה איתי.
שיחה עם שרה:-
המתנתי מספר ימים כדי שהמסר שהעברתי יחלחל.
היום שוחחתי עם שרה, סיפרתי לה ששוחתי עם דנה ושאלתי האם זה עזר.
היא סיפרה לי בשמחה שבאמת המוזיקה הרעשנית פסקה והודתה לי מאוד על הטיפול.
אמרתי לה שתתקשר באם התופעה תחזור.
בכך אני מסיים את הגישור.
בברכה
קובי כהנוביץ'
מגשר ב – ש.י.ל ראשון לציון
המשך טיפול ב-8/1/09: המתלוננים פנו שנית וטענו שהשכנה שוב משמיעה מוזיקה בעוצמה חזקה.
קובי המגשר פנה שנית אל השכנה "המוסיקלית" והסביר לה שוב שהיא צריכה להתחשב בשכנים.
"הסברתי לה, לטובתה, שהיא תאבד את שמיעתה לאט לאט מעוצמת מוזיקה חזקה,
שבזמנים אלו כשהמלחמה בעזה נמשכת וראשל"צ עלולה להכנס לטווח הטילים, היא לא תשמע
את האזעקה ועוד נימוקים שונים כמו, שקט נפשי על כך שאיננה גורמת הפרעה לשכנים וכד'.
היא הבטיחה שהפעם היא תעשה מאמצים לשמור על עוצמת הקול
נקווה שתעמוד בהבטחתה
שוחחתי עם השכנים ואמנם בינתיים זה בסדר
הביעו את התפעלותם מהגישור ואמרו שלא ידעו שיש אפשרות כזאת בארץ. (הם עולים חדשים מארגנטינה)
תודה לקובי על ההתמדה, ההצלחה והסיוע לאזרחים שהם, במקרה זה, גם עולים חדשים.
זו היתה דוגמא נוספת לפתרון בעיות ברוח טובה.
כרגיל, אתם מוזמנים לפנות
מרכז מידע וייעוץ לתושב בראשון-לציון
טל: 9689747