לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

קירוב לבבות וגם...גישור על פני פער הדורות


ברשימה קודמת סיפרתי על כנס עמותת "אשנב" בו השתתפתי כצופה ומאזינה מתעניינת ומרותקת. הפעם אתייחס לפן נוסף של אותו כנס.

במהלך חציו הראשון של הכנס ישבו בשורה מאחורי תלמידים מבית ספר בחדרה.

הם הגיעו לקבל אות הצטיינות על מעורבותם בפעילות למען גלישה נבונה באינטרנט. התלמידים העלו, בבית ספרם, הצגה להגברת המודעות  לסכנות באינטרנט. קטע וידאו קצר מההצגה הוקרן בכנס.

באופן טבעי, החבורה הצעירה היתה מאד תוססת ואפילו הפריעה לי ולשכנים אחרים בהקשבה וריכוז.

פטפטו, התרגשו, נעו במקומם, בעטו קלילות בכסאות בשורה שלפניהם, הרעישו ומבלי להתכוון..הפריעו. מידי פעם פניתי לאחור לבקש מהם שקט ורוגע. הם היו ממש חמודים. התנצלו ודממו עד לגירוי הבא..

 (כאן היתה תמונה של חבורת תלמידים שמחה ועליזה.. א. הסבר: למטה בתגובות. 20/6/08)

באחת ההפסקות הקצרות בין מרצה למרצה, עת התקשו על הבמה בהעלאת מצגות, הסתובבתי אל החבורה, נפנפתי במצלמה שהיתה ברשותי ושאלתי:

"רוצים שאצלם אתכם?" (ניסיתי טקטיקת הרגעה וקירבה חדשה).

החבורה: "כ...ן!!!". הם נערכו לפוזות, חיבוקים, חיוכים ואני צילמתי.

(כאן היו תמונות של תלמידים חייכנים...א. הסבר: למטה. בתגובות - 20.6.08) 

הצלחתי בקלות לרכז את תשומת ליבם אלי, מהמקום שהם אוהבים. התבקשתי להראות את הצילומים ולמחוק את אלו שלא הצליחו, לטעמם.

ואז התחיל דיאלוג לו חיכיתי: " מה תעשי עם התמונות?"

אני: "אכניס לבלוג שלי".

דממה. עיניים גדולות נפקחו בתמהון ועניין. "מה? יש לך בלוג?"

אני: " כן, שניים".

הם: "איפה? באיזה אתר?" וכן הלאה...

מצאנו מכנה משותף. ואם ההרצאה הבאה היתה מתעכבת עוד, לבטח היינו מחליפים כתובות של בלוגים, כרטיסי פייסבוק, מיילים ומי יודע מה עוד.

וכן אני מתחברת לסיום הפוסט הקודם בו זרקתי רעיון לפתוח בית ספר להורים. בית ספר שיקרב את ההורים אל הטכנולוגיות של הנוער ודרכם יקרב לבבות ויגשר, ולו במעט, על פני פער הדורות הכל כך עצום.

אני כבר שם (למרות שילדי כבר אינם בני נוער.. ) ומשתדלת להמשיך ולהתעדכן, למרות שזה באמת לא פשוט.

ואתם?

 

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 20/6/2008 01:24   בקטגוריות נוער, פער הדורות, טכנולוגיות, אינטרנט, מחשבים, חינוך, מודעות, כנסים והרצאות, עמותת "אשנב", בלוגרים, דוגמא אישית, הגיגים, הורות, הדרכות, המלצות, מתבגרים, סגנון חיים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)