לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

נשים - קידום מקצועי בגיל 60


אני מביטה סביבי ומשתהה.

מה זה הגיל 60 הזה שכל כך הרבה נשים חוששות ממנו ומההשלכות שלו ... פרישה לגימלאות?

בסביבת העבודה שלי יש לא מעט נשים מעל גיל 60 הממשיכות לעבוד. חלקן מרוצות וחלקן פחות.

יש מי שכבר מייחלות לפרוש ויש מי שממש לא מזדרזות ומקוות שלא יזרזו אתן.

אני עדיין אינני שם. יש לי עוד כמה שנים ב-50+, אבל ה-60 הזה מתקרב וקצת מאיים ומעסיק.

לא כי אני מייחלת לפרישה, אלא להיפך, כי אני חושבת שיש לי עוד זמן ומקום מקצועי "לעשות"

וממש לא מתאים לי להתעסק עם "הימים שאחרי"..

 

הקלישאה "העולם שייך לצעירים" נכונה, מאיימת, אבל מסתבר שיש כלל ויש יוצאות מהכלל!

השבוע, (סוף שנה אזרחית) התבשרתי על שלוש נשים שעושות שינוי מקצועי, דוקא בגיל 60,

ולדעתי עם סיכויי הצלחה גבוהים!

 

אספר על שלושתן בעילום-שם:

 

חברתי הקרובה י. פורשת מתפקיד בכיר במקום עבודה פרטי - גדול, ועוברת לקריירה עצמאית בתחום

המקצוע שלה.

אני חשה את האושר וההתרגשות הגדולים שלה. אני בטוחה שהיא תצליח בעבודה ותהנה מכל יום.

היא מחכה ל"חופש" הגדול בכליון עיניים. לא לחופש לצורך טיולים/חוגים/טיפול בנכדים/ בתי קפה.

אלא לחופש לבחור איך מתאים לה לארגן את הימים שלה. כמה שעות להקדיש לעבודה וכמה ל..

טיולים / חוגים / לימודים/ בתי-קפה.

 

מהדוגמה של י. למדתי שגימלת פנסיה + קצבת ביטוח לאומי + קריירה עצמאית במינון המתאים (כשמתאפשר)

זאת כפי הנראה הנוסחה הנכונה לשינוי הגדול המאפשר לחיות ברמת חיים סבירה +.

 

חברה נוספת, מ. עושה בימים אלו שינוי ענק ומאד שונה. בת גילי עם העזה ענקית.

לפני כשנה היא החליטה לפרוש (פרישה מוקדמת) מתפקיד של שכירה בכירה מאד בגוף ציבורי.

גם היא החליטה להיות עצמאית ושנסיונה הרב וכישוריה מתאימים לה להיות יועצת פרטית.

ההחלטה לא היתה פשוטה הן בגלל התפקיד שנעזב מאחור, בגיל קצת מוקדם, והן בגלל אי הוודאות לגבי

העתיד המקצועי.

בכל זאת, אמרה..ועשתה.

נפגשנו ב"שלב הביניים". נראה לי שמ. עצמה לא הבינה מנין האומץ אבל החליטה שנתנה מעצמה, מעל ומעבר,  

במשך כל כך הרבה שנים ושהגיע הזמן לעשות לעצמה... קצת חופש ומנוחה ואחריהם, להתחיל לשווק עצמה ולמצוא

לקוחות פרטיים.

בהכרותי עם מ. חשתי שלא יעבור זמן רב והיא שוב תשתלב בעולם העבודה.

השבוע התבשרתי שאכן חלה תפנית. מבכירה בגוף ציבורי היא עוברת  לעבוד בקונצרן פרטי בתפקיד רם אחר.

איזו התרגשות! שלה וגם שלי. אני גאה שאשה מעל גיל 50 כל כך מוערכת!

שמחה וכמעט לא מאמינה שהכישורים המקצועיים עומדים לנגד המעסיק מעבר למגדר או לגיל.

 

אתמול השתתפתי בכנס ספרניות. פגשתי חברה / קולגה. השיחה התגלגלה לשיתוף מידע על מכרות משותפות.

מה שלום ...? האם שמעת מ...? מי עושה, מה? וכן הלאה.

התבשרתי שע. התקדמה, ממש בימים אלה, מתפקיד ניהולי לתפקיד ניהולי גדול יותר.

חשתי שמחה גדולה. שמחתי שאשה בת 60, ספרנית!!, מתקדמת כך במקום העבודה שלה.

 

שאפו למעסיקים ושאפו לחברות השאפתניות והאנרגטיות שלי.

חיבוק של הסוררת

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 29/12/2011 09:14   בקטגוריות גיל פרישה, נשים עובדות, נשים, קריירה, קידום מקצועי, עבודה, אופטימי, גיל 60  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)