לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"מחנה" בבלוגוספירה... WordCamp Israel 2007




25/10/07

למה הלכתי? לשם מה השתתפתי? מה חיפשתי? מה "לקחתי"?
למען גילוי נאות, אין לי שום כוונה לפתוח בלוג נוסף בוורדפרס.
די לי עם ישרא-בלוג, נחמד לי, פעם ב.. ב"קפה" של דה-מרקר,
נהדר לי בפייסבוק, מאתגר אותי לקדם בפייסבוק את קבוצת ש.י.ל (וכבר
פתחתי להם כרטיס קבוצתי), נחמד לי ב"פליקר" וכן הלאה.
וגם, אין לי צורך בדומיין משלי. אין לי בית - עסק לקדם, אין לי צורך לנפח את האגו,
מי שרוצה מוצא אותי דרך גוגל או בדרכם אחרות.
הלכתי כי הסתקרנתי. כי רציתי להכיר משהו חדש, משהו שממש לא ידעתי עליו.
רציתי להתעדכן בעולם הבלוגוספירה שם אני מבלה כל כך הרבה שעות בשבוע,
וידעתי שכמו תמיד, מכל מפגש כזה אני יוצאת מועשרת במידע חדש.
זה לא סוד, "העולם שייך לצעירים" ובמפגשים אלו אני מרגישה, יותר מתמיד, את הפער
בינם לביני. אבל, חשוב לי שהפער יצתמצם, שאבין מה קורה שם, שאהיה חלק מאותו עולם
מופלא וכל כך מתקדם. לא אתן לו לרוץ קדימה בלעדי, מבלי שאטעם קצת ממנו, כל עוד אוכל.
פעם חשבתי שזה פתטי. דעתי השתנתה. אני מרוצה וגאה.
וממפגש למפגש, למרבה הפלא, אני יותר ויותר בעניינים ופחות מתוסכלת.
אם היו שואלים, בכנס הקודם, לכמה מהאנשים יש כרטיס בפייסבוק, ...לבטח הייתי מתכופפת מבושה.
היום כששאלו את אותה השאלה, כשהרמתי ידי בצהלה ביחד עם כולם, הרגשתי נפלא.
וכששאלו כמה מביננו פתחו קבוצה בתוך פייסבוק ואני הייתי בין הבודדים..כן, הבודדים..
שהרימו יד, הייתי סופר מרוצה...
ומה "לקחתי" משם היום:
אהבתי את ההרצאה -ספק-שיחה הקולחת של לורל ואנפוסן.
קיבלתי חיזוקים לגבי הבלוג שלי אשר אינטואטיבית נוצר על פי השקפתה:
עם שם גלוי (כמה התלבטתי, בזמנו, אם היה זה צעד נכון..) ועם הצהרה על מהותו (ראו מעלה).
נשמתי לרווחה כשטענה שבלוג נטול תגובות אינו מעיד על טיבו!!!
קיבלתי טיפים ורעיונות שאת חלקם אנסה ליישם.
והקטע החוויתי שלי:
אהבתי את האינטראקציה בין המשתתפים, את אחוות הבלוגרים, את הקשר המתהדק בין זרים.
שמחתי לראות שרשת - חברתית אינטרנטית איננה מספקת. אנשים עדיין מחפשים את המפגש
פנים-מול-פנים. מעניין לראות את המבטים המופנים אל התגים (אל השמות) שעל הצואר, ואז:
אהה...את/אתה הבלוגר של... הדמות האמיתית מאחורי הבלוג בשם....

לא עניין אותי הקטע הטכני, פרשתי לפניו, אבל יצאתי מרוצה. יום חופשי חוויתי ובלתי מבוזבז.
הצטערתי על שהחמצתי את ההרצאה של יהונתן קלינגר - "החוק והבלוגר". (לטעמי ולנוחיותי היה
צריך לשבצו לפני הקטע הטכני) אך מצאתיה, כמה לא מפתיע, מתועדת באתר שנפתח לצורך
הארוע, כאן. בו ניתן לקרא תקצירים נוספים מהיום. (רעיון מעולה!)

תמונות מהכנס, שלי (כפי הנראה, הגיע זמני לשדרג מצלמה..) ושל נוכחים אחרים.
בלוג הכנס
שאלתי עצמי, מה פתאום "מחנה", מה הוא עושה בתוך השם, והבנתי:
מזמן לא הייתי בקייטנה, שנים עברו מאז המחנה ב"מכבי צעיר", היום הרגשתי כמו אז.
אותה גברת בשינוי אדרת. יום של כיף, הרבה שמיח, עניין, צעירים, שובבים והפעלות. (live-chat ועוד.

ברכות למארגנים הצעירים אשר הרימו הפקה מכובדת ומושקעת.
חברה', הפתעתם אותי לטובה!

27/10/07:
רשימת בלוגרים שכתבו על הכנס.
דיון שהתפתח בעקבות רשימה זו..
ועוד, ברוח חייכנית, רשמיהם של נעלי קרוקס, שלא היו שם אך כתבו על... אצל תמר.

מה היה בכנס:

09:00 – התאספות (כיבוד קל עשיר ומכבד!)
09:25 – ברכות - פרופסור סוקולוב (נשיא המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב)
09:30 – דברי פתיחהטל גלילי

חלק ראשון - השפעה, כסף ובלוגים
09:40 - לורל ואנפוסן (מרצה אורחת מארה”ב - קיראו עליה עוד כאן) -

Content Connections: the social aspect of blogging, comments, networking, linking,

and how to start and continue the conversation on your blog.

10:20 -הפסקה
10:25 - בלוג ככלי שיווקי לעסקים: אסטרגיה חכמה, או סתם בזבוז זמן? - מרים שוואב (מנחת הפאנל), כפיר פרבדה, אוריאל אוחיון, יגאל חמיש, ישראל בלכמן
11:35 - הפסקה
11:40 - פודקאסטים - זיו קיטרו
11:55 - וורדפרס זה לא רק לגיקים - כיצד למדנו לבד להתקין ולתחזק את וורדפרס : אהוד קינן (מנחה), תומר ליכטש, ניב קלדרון, יאיר רוה, אורי אשי ומיטל שרון
12:35 – הפסקת צהרים

חלק שני - חינם ומושלם - וורדפרס: מלכלכים את הידיים
13:30 - ככה תתקינו וורדפרס + פלאגינים - שרית עמר, שרון גפן
14:30 - עיצוב והתאמה אישית:

16:00 - החוק והבלוגר - צווי איסור פרסום, לשון הרע, זכויות יוצרים ואתה - יהונתן קלינגר
16:30 - לורל ואנפוסן -

WordPress Tips: an interactive discussion of how to use WordPress, offering tips and techniques for marking WordPress work for the blogger, no matter what kind of blog they use.

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 25/10/2007 20:57   בקטגוריות personal growth, professional growth, WordCamp 2007, אתרי אינטרנט, בלוגוספירה, בלוגרים, דימוי עצמי, הגיגים, העצמה אישית, העצמה מקצועית, חוויות, ידע, כנס בלוגרים, סקירה, רשתות חברתיות, אינטרנט, Wordcamp2007Israel  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)