לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כך התחילה התקשרות הזויה, ותודה ל... Facebook.




זה פשוט מדהים, מה שקרה אמש בין שני מחשבים, האחד בראשון-לציון,
בישראל,השני בניו-ג'רסי בארה"ב.

עת "גיגלתי" בין בלוגים ברחבי הרשת, כהרגלי ערב-ערב, הסתקרנתי
ונכנסתי לבקר ברשת החברתית: Facebook. מודה, זו היתה כניסתי
הראשונה לאתר זה. שמעתי עליו אך לא הכרתיו מקרוב.
גלשתי ומצאתי שם כמה מקרובי וחברי הוותיקים. שמחתי לראות פנים מוכרות,
אבל, נעצרתי ונאנחתי: נו...עוד רשת - חברתית. ומה חדש?
כולם נודדים ומתבייתים באותם מקומות. ראית אחד, ראית את כולם.
לשם מה צריך להפגין נוכחות פה, ופה, ופה, ושם? כמה זמן צריך כדי להתמיד
ולהשקיע בהם? למי נותנים יותר תשומת-לב? ומה אני עושה כאן בכלל.
בקושי מסתדרת עם שני בלוגים , "פליקר", "יו-טיוב", "דלישס", חברים חדשים
ברשת, בלוגרים מוכשרים להפליא בכל מקום אשר על רבים בחרתי להיות מנויה.
ולצד כל אלה (וכמובן מאליו): 2 מיילים פרטיים + 2 בעבודה, מכותבים אישיים לצד
מיילים בענייני עבודה. מצגות, בדיחות, הפחדות, חדשות , אודיו, וידאו, וכעת...
עוד אחד? ממש מיותר! די!!!
ואז, מאחר וכבר הייתי שם, וכאילו לא שקלתי והחלטתי לפני דקה שאין צורך...
פתחתי לי כרטיס ביקור, (כן...עוד אחד), נשארתי, הצצתי ו...נפגעתי!
במובן החיובי של המילה. כי חוויתי חוויה מיוחדת במינה שעדיין לא מיצתה עצמה,
ומי יודע לאן תוביל הלאה.
והסיפור הוא כזה: מאחר ובאתר "פייסבוק" ניתן ליצור קשר עם כל אדם בעולם, בתנאי
שהוא רשום ויש לו כרטיס אישי, ומאחר וקרובים רבים לי על פני הגלובוס, התחלתי
להשתעשע ולחפש. בשלב החיפוש הראשוני, מצאתי חברים וקרובי משפחה ברחבי ארה"ב.
חברתי אליהם, כתבתי להם, אפילו "התעלקתי" על ילדיהם, שדוקא נענו ברצון.
לאחר שמיציתי, לפחות חלקית, את ה"מדור לחיפוש קרובים" , (כך לתומי חשבתי),
התחלתי להשתעשע עם שמות דימיוניים. ברגע של שטות רשמתי את שמי מלידה:
אילנה לנגזם, ובאנגלית (כי האתר מתקשר באנגלית) - Ilana Langsam.
בו ברגע נחתתי אל כרטיס קיים ואמיתי. מצאתי את בת דמותי,
Ilana Langsam מארה"ב. לרגע נאלמתי דום. מהמידע המועט שנמצא
בכרטיס הבנתי שהגעתי אל נערה מאד צעירה. בכל זאת כתבתי לה.
ממש בקצרה. הייתי חייבת לספק סקרנותי. לשמחתי אותה אילנה ישבה,
גם היא, בו זמנית, ליד המחשב שלה וכך התפתחה לה התכתבות הזויה:

Today at 10:25pm
I was born Ilana Langsam!!!

thats so cool !

Today at 12:17am
Yes!
I'd like to know more about you. Where do you live?
How old are you? etc. Anything.

im 14 from new jersey.. you ?

ההתכתבות המשיכה עמוק אל תוך הלילה. (שלי). נערה בת 14
בניו-ג'רסי משתפת פעולה עם "דודה" (במקרה הטוב..) מראשון לציון.
הפרטים התואמים, בינתיים:
שתינו נולדנו עם אותו שם, במדויק!
לשתינו ניתן שם פרטי זה משום שהורינו אהבו אותו, ולא "על שם..".
שתינו יהודיות.
לשתינו שורשים בפולין.
שתינו רושמות את השם Ilana עם I ולא עם E. (כפי שרושמות "אילנות" רבות).

נדברנו שנמשיך להתכתב. הצעתי לצעירונת לספר להוריה על ההתכתבות בינינו,
שהרי בשלב זה הסיפור שלהם מסקרן עוד יותר.
אין לי מושג עד כמה תועמק ההיכרות עם משפחת Langsam הזרה מארצות-הברית,
מובל מאליו שאם במקרה ימצא קשר משפחתי...יהיה לזה בהחלט ערך מוסף.
בסך הכל רציתי לשתף בחוויה ולהמליץ על Facebook.
אני בטוחה שיש אתרים נוספים כמוהו, טובים יותר, טובים פחות, אין לי מושג.
לו רק היו בנמצא בשנות החמישים כש"המדור לחיפוש קרובים" היה כל כך חיוני אחרי השואה!
או למשל אתר: JewishGen:The Home of Jewish Genealogy
דרכו, אגב, מצאתי קרובים באוסטרליה...
אפילו "קוני למל" היה מסתדר יותר טוב עם עצמו ועם סביבתו בעולם המתוקשר שלנו ולא היה שר:
"אומרים שאני, איננני אני, אז מי אני בכלל?"

30/10/07 - עידכון:
מצגת היכרות עם פייסבוק ניתן לראות אצל טל גלילי:
כאן.

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 24/9/2007 23:06   בקטגוריות "חיים של אחרים", אישי, ארועים אוטוביוגרפיים, הגיגים, העצמה אישית, מחשבים, משפחולוגיה, רשתות חברתיות, שורשי, אינטרנט  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)