לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: `` ``. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תם כנס מולטי-ידע 2007 - היום השלישי והאחרון


                   

 

בהמשך לפוסט הקודם, בו תארתי את היום הראשון לכנס,

הפעם אסקר את חוויותי מהיום השלישי - 7/2/07.

אתחיל מהסוף, ובנימה אישית:

בתום ההרצאה האחרונה נגשה אלי גב. שלא הכרתי, שאלה אותי

אם אני אילנה שקולניק, ולאחר שהודתי באשמה, ציינה בפני שהיא

ספרנית ירושלמית, וסיפרה שהיא קוראת בהנאה בבלוג שלי.

אמרה ולא יספה. התפזרנו והיא נעלמה. בקושי הספקתי לשאול

אותה לשמה (השמור עימי). הופתעתי, התרגשתי ושמחתי. תודה לך ש.

ועוד בענייני בלוגים:

אני חייבת לציין ששמעתי רבות, במהלך הכנס, על המשקל הניתן

לבלוגים בין מידענים, אנשי אקדמיה ומערכות מיחשוב. הבלוג מוערך

ככלי נוסף לריכוז והפצת מידע חשוב, למרות שלשימוש בו, תדמית

"לא הכי הכי" בציבור הרחב, עקב השימוש "הקליל" (בלשון המעטה)

שניתן לו, לרוב על ידי ילדים ובני נוער.

תודה ליגאל חמיש על שהכניס אותי לעולם מודרני, משתף  וחוויתי זה, שלא הכרתי.

 

ולעניינינו:

הבוקר השלישי של הכנס התחיל בשיחה של דב אלבויים, העורך הראשי של הוצאת ידיעות ספרים, עם  הסופרת ד"ר עליזה לביא על ספרה

"תפילת נשים".         ספר המכנס תפילות מתקופות שונות

שנכתבו על ידי נשים ובעבורן, חלקן מתקופות אשר עד כה היה נהוג לחשוב כי נשים לא כתבו בהן.

ד"ר לביא סיפרה כי אחת הסיבות שהניעו אותה לכתיבת הספר היא השאיפה שלה להחזיר נכסים תרבותיים יהודיים "הביתה", אל החברה הישראלית.

השיחה היתה מעניינת ומעשירה.

 

המושב הראשון אליו נכנסתי היה: משווקים לדעת.

ההרצאה הראשונה היתה של ד"ר יוסי ורדי- "גורילה נגד גורילה - משתמשי הקצה מול החברות הגדולות".

ד"ר ורדי דיבר על מהפכת האינטרנט המאפשרת הפצת תכנים בעולם תוך כדי שיתוף פעולה עם בעלי עניין משותף.

בין השאר בעזרת 70 מליון בלוגים הנמצאים ברשת האינטרנט!!!

ד"ר ורדי המליץ על הספר The Wisdom of the Crowds  ובתרגום חפשי: חכמת ההמון.

ההרצאה, כפי שציין ד"ר ורדי, לא היתה קשורה לנושא שיווק...

 

ההרצאה השניה של ד"ר אורה נבנצאל:  מהמכללה האקדמית בית ברל  - "שיווק שירותי הספרייה ללקוחות המאה ה-21". 

ד"ר נבנצאל הרצתה על נורמות חברתיות, תנאים סביבתיים, טכנולוגיות והרגלי צריכה המשתנים בכל דור ודור, ובהתאמה, השינוי גם באופי שיווק השירותים. לדבריה:"השיווק הוא פונקציה בארגון ומערכת תהליכים ליצירה, תקשורת והעברה של "הערך" לצרכנים, וגם מערך ניהול היחסים עם הלקוחות, באופן המביא תועלת לארגון ולבעלי העניין שלו".

ד"ר נבנצאל התייחסה לתאוריות חדשות של תורת השיווק, לשימור לקוחות חדשים ("לקוח קיים הוא גם לקוח פוטנציאלי"), ולשיווק מכוון לקוח: אסטרטגיה של מחויבות ללקוח. ולבידול של הלקוחות על פי הערך שלהם לארגון.

ספרים מומלצים:  The One to One Future

ו - לשלוט בדלת המסתובבת- ולהרוויח!  מאת: ניר דונת

ד"ר נבנצאל סקרה את פלחי השוק שהספרייה הציבורית אמורה לשרת, על הצרכים שלהם, ועל קידום תדמית הספרייה כמקור המידע של המאה העשרים ואחת. הספרייה צריכה להיות יוזמת ואקטיבית. הספרייה צריכה לתת שירות זמין ואישי. היא התייחסה למינוף הספרייה, לצורך לגרום ללקוח הזדהות עם הארגון(הספרייה), ועל תדמיתה כ"מנוע חיפוש" וספק מידע.

 

המשכנו עם הרצאתה של ריקי גרינברג מנהלת אתר האינטרנט של ספריית אוניברסיטת חיפה והרצאתה:

אתר האינטרנט כחלון לספרייה.

ריקי המליצה על הקמת פורטל לספרייה ובו: גישה אלקטרונית לספרים ולמאמרים, מאגרי מידע, כלי יעץ ודפי נושאים.

הפורטל יקדם את שירותי הספרייה:  יהיה בו פורום לתקשורת עם הלקוחות, ניתן לבנות ולהפיץ דרכו בלוג ( ראו הבלוג של ספריית אוניברסיטת חיפה) ו/או עלון, הוא יאפשר דיוור ישיר, ויצור סביבת למידה לתלמידים.

 

ההרצאה הבאה היתה של שרית חיים מנהלת מרכז המידע של חברת

 nice מערכות, שדיברה על:

שיווק מרכז מידע / case study .

שרית סיפרה על מרכז המידע בחברת nice  הנותן שרותים לחטיבות השונות בארגון. על שיווק המרכז לעובדים: מציאת חומרים ויזואלים אטרקטיביים, על הבנת הצרכים של המשתמש, על הדרך להבאת ה"לקוח" להכרה שמרכז המידע חשוב לו.

על הלקחות שהם השגרירים של מרכז המידע.

 

ההרצאה האחרונה בנושא שיווק היתה של שמוליק דרטבה מ-

The Wisdom Group בנושא: הרחבת פעילות הספרייה תוך שימוש במודיעין עסקי.

המרצה הסביר מהו מודיעין עסקי. על תהליך הכולל: תכנון,איסוף ,עיבוד, ניתוח והפצה של מידע.

הוא מציע שהספרייה "תתרום" שירות מודיעין עסקי  לקהל לקוחות הספרייה ותקבל תמורה, בעסקת ברטר. (עסקאות חליפין).

הועלו סוגיות כמו:

- האם לתת שירות כזה לעסקים מתחרים?

- איך מתעדפים (מהמילה עדיפות) לקוחות עיסקיים?

- האם לשתף את הקוראים? (שהם הלקוחות האמיתיים של הספרייה).

- איך משווקים את השירות? 

עד כאן החלק היותר מעשי של היום - שיווק.

 

לאחר ארוחת הצהריים עברתי למושב בנושא אדריכלות ספריות.

מבחינתי, חלק זה בכנס, היה הדובדבן שבקצפת - החלק הויזואלי

והיפה, הפחות מוכר לי ולבטח מעולם לא היה בין עיסוקי בספרייה. ולכן,התייחסתי למושב זה כאל "ערך מוסף"- מזון לנשמה.

המרצה הראשונה, האדריכלית נילי פורטוגלי, מרצה בטכניון, דיברה על:

תפיסה הוליסטית וחוויתית לאדריכלות - ויישומה בתכנון מבני ספריות.

ההרצאה עסקה "בהצגת התפיסה ההוליסטית וחוויתית באדריכלות

(כנגד התפיסה המכניסטית - מושגית), בשאלת מהות הסדר המרחבי

כמדע אובייקטיבי (Science of Beauty), השפה האדריכלית ותהליך התכנון שיש בכוחם להביא לבניית סביבה פיסית שבכוחה לייצר חוויה אנושית ורגשית עמוקה למשתמש בה". (מתוך התקציר)

לדברי הגב. פורטוגלי, כל מקום מתוכנן צריך לצאת מרוח המקום: מהנוף הפיזי, מהנוף האנושי, מהנוף החברתי ומהנוף ההיסטורי.

היא הראתה (בשיקופיות ובהסברים) דוגמאות של ספריות שונות בארץ ובעולם והמחישה, דרכם, את התיאוריה הנ"ל.

עוד על נילי פורטוגלי באתר ויקיפדיה. ובאתר המשרד שלה.

 

המרצה השני, ניב כשר, מעצב גראפי, הרצה על: הדימוי החזותי וחווית ההתמצאות במדיטק.

ניב כשר, אחראי לעיצוב הגרפי והסביבתי של ספריית המדיטק בחולון.

מדיטק (לדבריו) = מפגש בין אדם, תרבות וידע.

במגזין "בנין ודיור"  מצאתי תכנים ברוח ההרצאה, וכך עשיתי לעצמי "הנחה" בפוסט זה. ראו - כאן.

מכל מקום, ההרצאה היתה מרשימה ומרתקת ותודה למרצה!

 

את המושב הויזואלי והאמנותי הזה חתמה הרצאתן של ישראלה יבלונקה מהספרייה הציבורית מיתר וד"ר סנונית שהם, מבר-אילן.

השתיים הרצו על: מבני ספריות מונומנטליים בעידן האינטרנט.

ההרצאה התבססה על מחקר שמנסה להסביר את תופעת בנייתן של ספריות ציבוריות גדולות ברחבי העולם דוקא בעידן של זיעור המידע ותקשורת האינטרנט.

 ניתנה סקירה לגבי השפעת האינטרנט על החומרים והמידע העומדים לרשות לקוחות הספרייה.

דובר על נבואת העתידנים לפיה עבר זמנה של הספרייה הציבורית,

בעוד שבפועל, מאז העשור האחרון של המאה ה-20, יש בנייה של ספריות גדולות / מונומנטאליות. הספריות החדשות הן תמיד יותר ויותר גדולות.

והמציאות החדשה היא שבניין ספרייה גדול מאפשר לספרייה להיות מרכז תרבות! מסתבר שאנשי הספריות והמידע סבורים שלספרייה יש פונקציות רבות וספרייה גדולה מאפשרת מתן שירותים נוספים.

(מה שהזכיר לי את הספרייה שלנו , "כותר ראשון - תרמ"ב",  ומרכז המידע והייעוץ לתושב, בתוכה).

מכאן, שלספרייה תפקיד חברתי.

 

לסיום היום והכנס התכנסנו, שוב, לאינטרמצו מוזיקלי. והפעם:

הנשים של מוצרט, בביצוע סולני האופרה הישראלית.

 

לא נותר לי אלא להצטער על כי החמצתי את היום השני ולברך,

את כל אלה שטרחו על ארגון הכנס, להנאת והעשרת כולנו.

למידע נוסף:

http://www.icl.org.il/kenes2007_main.html?kenes2007/kenes2007_main.html

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 9/2/2007 00:24   בקטגוריות Information Science, personal growth, professional growth, public library, אדריכלות, בלוגים, האופרה הישראלית, העצמה אישית, העצמה מקצועית, העשרה, הרצאות, כנס מולטי ידע 2007, כנסים והרצאות, מורשת, מידענות, מרכז מידע וייעוץ לתושב, נשים, ספרייה ציבורית, ספרניות, שיווק, מבני ספריות, "תפילת נשים"  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)