החלטתי לפרסם את דו"ח הגישור המצ"ב על מנת להמחיש את מורכבות
העבודה הנעשית במרכז המידע שלנו. עם הרבה סבלנות והתמדה ניתן
להגיע לתוצאות חיוביות.
בדו"ח המצ"ב הושמטו כל הפרטים האישיים של הצדדים, ולצורך הסקירה
כאן, אין הם חשובים. חשובה המהות והדרך.
תודה רבה לקובי כהנוביץ, המתנדב / המגשר הראשון שלנו. נכון להיום,
אחד משלושה.
למתעניינים בנושא הגישור, הנכם מוזמנים לעיין ברשימות קודמות שלי,
בבלוג זה.
(כדי לראותם מומלץ ללחוץ על המילה גישור בתחתית הרשימה).
הנדון: גישור בין שכנים .
הבעייה: פליטת גאזים מרכב של צד ב' לתוך דירתה של צד א'.
המגשר: קובי כהנוביץ'.
הצדדים:-
צד א' - (הפונָה לש.י.ל ראשל"צ.)
צד ב' – השכנה עליה הוגשה תלונה בש.י.ל ראשל"צ.
הרקע:-
צד א' מתגוררת בדירה שכורה בת חדר אחד מול החניה הפרטית של צד ב'.
לטענתה בכל פעם שצד ב' מתניעה את רכבה הדירה בה היא מתגוררת
מתמלאת בגאזי הפליטה של המכונית, וזה נמשך כך מזה מספר שנים.
לדבריה היא פנתה לצד ב' ללא הועיל.
צד א' הגיעה אל מרכז המידע / ש.י.ל לבקשת עצה וסיוע והופנתה אל
מגשר.
שיכנוע צד ב' לבוא לגישור:-
פניתי לצד ב' בטלפון. בתחילה היא טענה שאיננה יודעת על מה מדובר,
אחר כך כשהסברתי לה היא אמרה שהיא לא חייבת לשוחח איתי.
אמרתי לה שבאמת זו זכותה והיא יכולה לסגור את הטלפון ובזה יסתיים הטיפול,
אבל, הצעתי לה לשמוע אותי קודם. לאחר שהסכימה להאזין לי,
אמרתי לה שאנחנו ב-ש.י.ל מנסים לעזור לאנשים ולא מנסים להאשים אף אחד.
סיפרתי לה על הפעילות ההתנדבותית הברוכה של ש.י.ל והצעתי לה להיעזר
בשירותים אלו באם יש לה בעיה.
היא הציגה עמדה שיש לה רכב מסוג X משנת 2001 שהוא קטן ונמוך,
שעובר טסט כל שנה ולא העירו לה מעולם על בעיית פליטת גאזים
מעל המותר בתקן.
היא הציעה שהשכנה תסגור את החלונות ושלא לא יאשימו אותה במקום
לבדוק את המצב במקום.
אמרתי לה שאני מקבל את הצעתה ואני מוכן לבוא למקום ולהיפגש עם שתיהן.
נקבעה פגישה משותפת ביני (המגשר) לבין שני הצדדים.
ביום המיועד:
הרכב חנה כשהחלק האחורי שלו מופנה לכיוון החלון של דירתה של צד א'.
ביקשתי מצד ב' שתפתח את השער, שתדגים איך היא מתניעה ומוציאה את
הרכב מהחניה. היא התניעה פתחה את השער באמצעות השלט, יצאה
והשער נסגר אחריה.
לשאלתי, אמרה שיש טיימר, (קוצב זמן) שמשהה את סגירת השער ויש לה
שליטה רק על הפתיחה ולא על הסגירה. שאלתי אותה אם היא מוכנה להיכנס
לחניה באופן קבוע בנסיעה לאחור כך, שצינור המפלט לא יופנה לכיוון דירת
השכנה והיא ענתה שקשה לה לתמרן.
אמרתי לה שנוכחתי שהיא נהגת מיומנת ואז אמרה שהיא לא יכולה להספיק
לתמרן לפני הסגירה האוטומטית של השער ע"י הטיימר.
הסתכלנו ביחד וראינו עשן שחור יוצא מהמפלט והיא אמרה שזה בגלל
שהטמפרטורה בחוץ נמוכה והמנוע קר.
סיפרתי לה שאני מתמצא בזה וזה נראה לי חורג מהנורמה.
ביקשתי מצד ב' שתבוא לכיוון דירתה של צד א' והיא נוכחה שאמנם יש
ריח גאזים באוויר.
סיכום:-
א. רמת הזיהום של גאזי הפליטה – צד ב' תיגש למוסך מורשה לטיפול במנוע.
ב. סגירת שער החניה – צד ב' תפנה לחברה שבתקינה את מנגנון פתיחת וסגירת
השער ותבקש לאפשר לה שליטה באמצעות השלט גם על הסגירה או לחליפין,
באם זה לא ניתן לביצוע, הגדלת משך הזמן בין פתיחת השער לבין סגירתו
האוטומטית.
ג. כיוון חניית הרכב – לאחר שינוי השליטה על סגירת השער, צד ב' תחנה כך
שהמפלט יהיה בכיוון ההפוך מדירתה של צד א'.
צד ב' לא רצתה להתחייב שתמיד תזכור להיכנס לחניה בהילוך אחורי ואני
הבעתי את בטחוני שוודאי היא לא רוצה על מצפונה את בריאותה של צד א'.
מעקב :-
בכוונתי לערוך מעקב על ביצוע סיכום הגישור.
בברכה
קובי כהנוביץ'
מגשר ב- ש.י.ל ראשון- לציון