בוקר של חיוכים במרכז מידע וייעוץ לתושב - ש.י.ל בכותר ראשון - תרמ"ב
הבוקר בורכנו, מתנדבי מרכז המידע ואנוכי,ברכה כפולה.
כידוע, המרכז שלנו פעיל כבר למעלה משנתיים בעזרת 40 מתנדבים העושים כמיטב יכולתם לעזור לאזרחים מבקשי סיוע. העבודה השוטפת מתנהלת בשיגרה,
הפניות - לעיתים קשות, הסיפורים - מרגשים יותר או פחות. נכנסנו לתלם.
עבודת ההתנדבות מתבצעת ללא קבלת תמורה. כל שאנו מבקשים - לדעת על התפתחויות ומייחלים להצלחות. בדרך כלל העדכונים אינם מגיעים, אנשים ממשיכים
לדרכם, מצליחים לפתור בעיותיהם, או לא, ןאנחנו ממשיכים הלאה.
ולכן כשיש עדכון ובמיוחד כשעבודתנו נוחלת הצלחה, השמחה גדולה.
כי, מה כבר ביקשנו...
הבוקר, באופן חריג, הגיעו משובים חיוביים משני מקרים ולכן מצאתי לנכון לספר, לשתף ולשמח את קוראי בלוג זה.
פנייה בנושא יחסי עובד - מעביד:
בתאריך 5/3/07 פנה אלינו תושב העיר, עולה חדש מחבר העמים. הנ"ל עבד, בעת הפנייה, בחברת ניקיון פרטית והוא בן 67.
לטענתו: לאחרונה המעביד העמיס עליו עבודות נוספות, מעבר לעבודה השוטפת שלו, כולן עבודות ניקיון.
הפונה הגיע אלינו מאד נרגש ולחוץ, עד כדי דמעות. הוא ביקש לדעת האם הוא יכול לסרב לקבל עבודה נוספת מפני שכבר אין לו כוחות לעבודה פיזית קשה. נקבעה עבורו פגישה עם מתנדב שלנו, יעקב ליבוביץ, יועץ /מומחה ל"יחסי עובד – מעביד".
(יעקב לייבוביץ מייעץ לפונה אחר, ללא כל קשר לתוכן פוסט זה)
יעקב הסביר למתלונן שעל פי חוק, הוא יכול לפרוש מעבודתו ללא כל בעיה ולקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו, בזכות גילו המתקדם, כולל פיצויים.
מאחר והפונה איננו דובר עברית, הוא קיבל אצלנו סיוע נוסף ממתנדבת דוברת רוסית, מרים צוקרל. מרים עזרה לו למלא טפסים שהביא ממקום עבודתו,
בנוגע לפרישה, פנסיה וכד'. זאת תוך כדי קשר טלפוני עם מקום העבודה ובירור פרטים נחוצים. עם הרבה סבלנות קיבל הפונה את כל הסיוע שנדרש לו ויצא מחוזק וחמוש בכלים למען מימוש זכויותיו.
סוף טוב הכל טוב: כעבור מספר חודשים קיבל הפונה את מלוא הפיצויים להם היה זכאי, ובקרוב יקבל גם את הפנסיה המגיעה לו.
הבוקר - הגיע אלינו נרגש ומאושר ואנחנו זכינו להרבה ברכות, חיוכים, תודות
ואפילו... זר פרחים.
הפנייה השנייה בנושא צרכנות:
פונה הגיעה אלינו לראשונה ב-19/3/07. התלונה שלה הייתה נגד רשת חנויות מוכרת וגדולה, בעקבות רכישה של שולחן וכסאות לפינת אוכל. לאחר קבלת המוצר גילתה הפונה כי אחד הכיסאות קרוע. הגברת פנתה אל מנהל החנות עם בקשה להחליף את הכיסא.
הובטח לה כי הדבר יסודר, אך לצערה, ולמרות הבטחות חוזרות לפיהן בעייתה תטופל, לא נעשה דבר. הכסא נשאר קרוע. לאחר כשנה של שיחות בינה לבין מנהל מחלקת הריהוט של הרשת, ומאחר ובעייתה לא נפתרה, פנתה הגברת אלינו.
ישירות אל המתנדבת שלנו, מרים צוקרל.
מרים שוחחה עם מנהל החנות מספר פעמים, ולבסוף, בזכות התערבות ועקשנותה, הפנייה זכתה להתייחסות רצינית. ואז, ורק אז, תוקן הכיסא.
היום קיבלנו מהפונה מכתב תודות מרגש.
אני מבקשת לנצל הזדמנות זו, ולהודות לכל המתנדבים העושים כאן עבודת קודש ללא כל קבלת תמורה. אני מבטיחה לשוב ולספר סיפורי הצלחה.
ולידיעת מי שאיננו מבקר אצלינו:
לוח המודעות שלנו מתפאר במכתבי תודה המקשטים אותו, לשימחת כולנו. למתנדבים הידד!