לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

הכל בגלל גוגל


מוזר.

מוזר איך החיים מובילים אותנו למחוזות חדשים, לסיטואציות חדשות, להיכרויות בלתי מתוכננות עם אנשים בעלי מכנה

משותף אחר...חדש.

בעקבות הניתוח שעברתי, עליו הרבתי לכתוב בפוסטים האחרונים, מזוויות שונות, חברתי אל קבוצת אנשים בעלי "תקלה טכנית" דומה. בכוונה אינני משתמשת בהגדרה "צרה משותפת" כפי שאמר לי אדם עם בעייה דומה.

מסתבר שקיים אתר של עמותה בשם "צעדים" - עמותה ישראלית למען חולי ומושתלי מפרקים. מי שסיפר לי על האתר הוא הרופא המנתח שלי. כשהצקתי לו עם שאלות, שלף פתק ורשם עליו את כתובת האתר, הגיש לי אותו ואמר: את מידענית, הנה לך כתובת לכל שאלותיך.. הוא כל כך צדק, ואני כל כך מודה לו.

"חרשתי" ונברתי באתר על כל צדדיו וחלונותיו כשנה לפני הניתוח. הרבה לפני שהחלטתי לקפוץ למים...

האתר מצויין! ניתן למצוא בו מידע רב על החלפת מפרקים על סוגיהם השונים. מידע לגבי זכויות, מאמרים מקצועיים,

מידע לגבי כנסים של העמותה (האחרון התקיים לפני שבוע ולצערי החמצתי אותו). בקיצור, מידע חשוב לבעלי עניין.

וכעת לנושא פוסט זה:

בין השאר יש באתר פורום. פורום של מושתלים לפני ואחרי. גם לפורום זה נכנסתי לפני הניתוח, נרשמתי והתחלתי להכיר את הנפשות הפועלות: מנהלת האתר, מנהלת הפורום, מושתלים לפני ואחרי. פעילים יותר ופעילים פחות.

הבית החדש מצא חן בעיני. מצאתי בו עניין רב. התחלתי להגיב, להתייחס, לשאול בעלי נסיון, לענות על שאלות, להמליץ ובכלל.. לקחת בו חלק פעיל. כששהיתי בשיקום תמיכת החברים הוירטואלים החדשים שלי היתה מאד מאד חשובה, מעבר למידע החשוב שצברתי.

באחד הימים (הרבה לפני הניתוח)  "גיגלתי" את שמי ונדהמתי לגלות שגוגל נכנס לאתר, לפורום, לשאלות ולתשובות עד הקצה.

התגלית ממש לא מצאה חן בעיני. לא יתכן, חשבתי בליבי, שגוגל יחשוף ברשת כל שאלה רפואית שאני, אילנה שקולניק,

שואלת בפורום.

פניתי אל מנהלת הפורום וביקשתי הסבר. שאלתי אם לא ניתן לחסום את גוגל בסביבה כל כך אינטימית. הגב. הסבירה

לי ש:

"להיפך, יש לנו עניין שהדיונים ייחשפו ברשת ושהמידע יגיע אל כמה שיותר מחפשי מידע".

בשלב זה החלטתי...עד כאן! אני..אני שכל כך חשופה ברשת, לא מוכנה להיחשף גם בפורום זה, בו השאלות והדיונים כל כך

רגישים, לטעמי.

באותו יום בחרתי בשם בדוי ונכנסתי לפורום בשם אחר. לבשתי מסיכה והתחלתי ...מחדש.

מאז, אני מאד פעילה בפורום, כבר וותיקה שמעודדת ומספקת מידע לחברים חדשים, אבל, ולצערי הרב אני אנונימית. כלומר, מסתתרת מאחורי שם בדוי, וזה כל כך חבל לי. לפני שעברתי לשם בדוי נפרדתי מחברי החדשים, הסברתי להם שאני פורשת מהפורום, נימקתי אבל לא גיליתי להם  ש...שבעצם אני נשארת...בשם אחר.

אינני מאושרת מההחלטה ומהבחירה. רציתי להשאר בקשר עם חברי החדשים בשמי האמיתי.

מה יקרה ביום בו אגיע לכנס? איך אציג את עצמי? מה ירשם על התג שלי?...יש לי שנה להחליט.

ולקוריוז:

בשיקום הכרתי אשה מקסימה ונוצר בינינו קשר טוב. בערב הראשון בו הגעתי לשיקום, בעודי יושבת בצד כאובה ומוטרדת, לומדת להכיר ולעכל את המקום החדש, היא "קלטה" אותי ואת הילך רוחי המדוכדך, נגשה, התיישבה לצידי, הציגה עצמה ובעדינות הסבירה לי על גדולת המקום. אין לי מילים להודות ל-י. על עידודה ותמיכתה ובעיקר...הבנתה. י. היא עזבה לביתה שבועיים לפני ולא יצא לנו להחליף מספרי טלפון.

באחד הימים, זמן רב אחרי שחזרתי הביתה, היא נכנסה לפורום. על פי הדברים שכתבה ושמה האמיתי הייתי בטוחה שזו החברה שהכרתי בשיקום.

פניתי אליה, דרך הפורום, הסברתי לה שאנחנו בעצם מכירות ולא רק וירטואלית, נתתי לה רמזים כדי שתבין מי אני,

הסברתי לה מדוע אני מוצגת בשם בדוי, ומאז.. אנחנו בקשר טלפוני.

אוי, גוגל, גוגל. אתה ממש נכנס לקישקעס.

נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 29/6/2010 21:04   בקטגוריות עמותת צעדים, גוגל, פורומים, חברים וירטואליים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

161,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)