לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

L.L.B


L.L.B - לא מדברת כאב. מראה אותו. וזיכרו - אין סכין חדה יותר מגעגוע!
Avatarכינוי:  L.L.B

בת: 40

תמונה




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2009

"ברגע שהלילה יורד את חוזרת 150 שנה אחורה"


"הרחוב חשוך. מעט אור מפנסי הרחוב מסתנן דרך עלי הפיקוסים הגדולים ושורשי האוויר הארוכים שלהם.
יד ימין מאוגרפת על צרור המפתחות, חודיהם המשוננים מבצבצים בין האצבעות. יד שמאל מהדקת את התיק לגוף. אוי, מישהו הולך מאחוריי. רגע, לעבור למדרכה הנגדית, לעצור רגע, לתת לו להתקדם. שילך כבר, נו.
מדי כמה שניות המבט פונה אחורה, בולש בצללים שבין הגדר החיה לבניינים.

עטלף צולל מטה במהירות, מזניק את הלב לדהרה. גם הרגליים מאיצות כמו מעצמן, תקתוק הכפכפים מהדהד, נשמע כמו צעדים נוספים שמתקרבים. הנה חדר המדרגות - מבט מהיר מעבר לדלת הכניסה, אולי מישהו עומד שם בחושך, ממתין. עכשיו הדלת - איפה המפתח הנכון, נו כבר, זה לא זה, רגע הנה - לסגור, לנעול פעמיים, לנשום.

________________________

אם התיאור הזה היה חלק מסרט מתח, הגיבורה הייתה מגיפה כעת את התריסים ופותחת את התיק שלה, חושפת בתוכו אקדח ומיליון דולרים בשטרות לא מסומנים. לאחר מכן היא הייתה בודקת שאין האזנה לטלפון, מתקשרת לבוס שלה ומדווחת על הצלחת המשימה.
  אבל הסצנה הזו מציאותית לחלוטין: היא מתרחשת בכל פעם כשאני חוזרת מבילוי בשעה 2:30 לפנות בוקר.

קוראים ממין זכר יניחו בשלב הזה שאני סובלת מתסביך רדיפה או מחוסר איזון בתרופות, אבל נשים רבות מהנהנות כעת, נזכרות בליל אמש, בתחושת ה"היכון", בחריצים שהטביע צרור המפתחות הכף היד המיוזעת מפחד.
  זה קורה כמעט לכולן: קרייריסטית מצליחה, מנהלת קשוחה, נערת השקות זוהרת. גם אם לפני חמש שעות הלכת באותו רחוב בצעד בטוח ובראש מורם, מרגישה את המדרכה נרגשת מתחת לרגלייך - ברגע שהלילה יורד את חוזרת 150 שנה אחורה, לימים שנשים לא יצאו מהבית בלי מלווה, המחוך הצר על נשימתן כמו מלחציים והן חששו מכל מבט גברי.

...........................

בחור אחד סיפר לי השבוע שכל בחורה כזו גורמת לו לחוש כאילו הואשם בדבר נורא על לא עוול בכפו. "אני? ממה היא מפחדת?" הרי הוא בחיים לא נגע באישה בלי רשות.
  לך תסביר את זה למבט ההוא, המבועת, לצעדים המהירים.

למה אנחנו מפחדות כל כך? סטטיסטית, הסיכוי להיבצע לשניים בתאונת דרכים או לחטוף סרטן גבוה מהסיכוי להיXנס ברחוב בשעת לילה מאוחרת. ולהבדיל ממה שלימדו אותנו, רוב מקרי הXונס והתקיפה מתרחשים בבתים, לפעמים על ידי אדם המוכר למותקפת.
כמו שפדופילים לא באמת מחלקים סוכריות לילדים, כך גם הXנס הממוצע כמעט לעולם לא יחכה לטרפו בסמטאות החשוכות.



אבל סטטיסטיקה היא עניין של היגיון. כאן יש לנו עסק עם הפחד.
ולהבדיל ממקרי Xונס, תאונות דרכים אינן מכוונות נגדנו אישית. כולם יכולים להיפגע.
תקיפה מינית לעומת זאת היא טרור. המטרה היא פלח אוכלוסיה מסוים בלבד, השיטה היא אלימות, וגם כאן ההנאה והרווח של התוקף שואבים את מקורם מבהלת המותקף.

גם גברים חוֹוים אימה, אבל במקומות אחרים: השירות הצבאי, מלחמות, הסתבכות עם ערסים. הם לא מסוגלים לתפוס מצב של איום המרחף מעל קיומם רק משום שהם גברים. נשים יכולות ללמוד להתנגד, אבל הן אינן יכולות להפסיק להיות נשים. עצם הנשיות שלהן עושה מהן מטרה ניידת. פלא שהן מרגישות תמיד מאויימות?



להבדיל מהאיום האיראני, לאויב שלנו אין פנים, שמות, או נשיא מטורלל עם בעיית גילוח. אין לנו דרך לדעת מניין תבוא המכה, ולכן כל גבר שהולך אחרינו ברחוב נדמה כXנס פוטנציאלי. זה יכול להיות לוחם מג"ב או מעצב קומבניזונים - דרך משקפי הפחד שלנו הוא נראה כמו מחבל, הZין על תקן חגורת הנפץ שרק מחכה ללחיצה על הכפתור כדי לקחת אותנו איתה לתהום.

כל הניסיונות להידבר עם הפחד שלנו בהיגיון נכשלים. כשחמק בני סלע משומריו, אזלו השוקרים החשמליים בחנות "ריקושט" בעזריאלי. אני יודעת את זה כי קניתי בסכום שערורייתי את השוקר האחרון שנותר במלאי. באותו ערב כשהלכתי מתחנת האוטובוס הביתה השוקר היה בידי , מוכן לפעולה. בכניסה לבניין התקשרתי לבן זוגי כדי שירד למטה, כי אני פוחדת להיכנס לחדר המדרגות. זה לא משנה שהסבירות שבני סלע יXנוס שוב בזמן שהוא במנוסה שאפה לאפס. הרגשתי שאי שם בחושך מסתובב אויב שהמטרה היחידה שלו היא אני - אישה.



האם הפחד הזה יעלם מתישהו? האם הוא מתמוסס עם הגיל, עם הניסיון או עם עוד קורס להגנה עצמית? מהתבוננות סביב נדמה לי שלא. רוב הנשים ימשיכו לקוות שצרור המפתחות שלהן יהיה כלי נשק מספיק בעת צרה, יביטו מעבר לכתפן מדי כמה צעדים, ויביימו שיחות קולניות בנייד כדי להראות לזר שפוסע מאחוריהן שהן אינן לבד.
  בבית הן ידליקו את כל האורות, ינשמו רגע ויודו בלב על עוד לילה שנגמר בשלום"







© כל הזכויות לקטע שמורות לנועה אסטרייכר - [email protected]

הקטע פורסם לראשונה בעיתון "זמן ירושלים" ע"י הכותבת המצויינת לעיל. חשתי צורך לחלוק אותו איתכם כי אני מניחה שאני לא היחידה שהזדהתה איתו.



מוזמנים להמליץ!!

נכתב על ידי L.L.B , 1/6/2009 00:14   בקטגוריות אונס, חיים ומוות, חרדה, סוטים, קיפאון, תקשורת, ביקורת, פסימי  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של L.L.B ב-16/7/2009 02:40




38,839
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לL.L.B אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על L.L.B ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)