לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

12/2003

דצמבר


 

אני לא נוהגת לציין מעבר חודש בחודשו אבל את כניסתו של חודש דצמבר אני מציינת בכל שנה (טוב, זאת רק הפעם השניה...).

 

חודש יום הולדת, שלי ושל אחותי שנולדה ארבע שנים אחרי אבל חוגגת 10 ימים לפני וכך תמיד קיבלה את המתנות ראשונה וגרמה לי לקנא ולחכות ביתר קוצר רוח ליום ההולדת שלי...

 

חודש שלעיתים החורף כבר במכה בו בכל הכוח ולפעמים עדיין יש בו משהו סתווי, כמו השנה...

חודש של חשבון נפש שעושים אפילו אם לא מתכננים, כי משהו בתוכי מרגיש צורך לבדוק מה עשיתי, היכן הייתי והיכן אני היום...(טוב זה לא חדש, סיכומים זאת אני... ).

 

בשנה שעברה פתחתי את החודש הזה בבקשה שהוא יהיה קל יותר, שיהיה תחילתה של תקופה טובה יותר...

אני יודעת מה עבר עלי מאז, אני יודעת היכן אני היום...

והיום  אני מבקשת שאמשיך להרשות לעצמי לחוות ולהתנסות בכל דבר שיקרה על דרכי...ושאמשיך להרגיש מה שאני מרגישה עכשיו...

 

והרי אי אפשרבלי השיר של נתן אלתרמן שדרכו למדתי לאהוב את החודש הקר שבו נולדתי:

 

דצמבר

 

ריח ים ורוח סתיו
ומיץ של תפוחי זהב
ומין סגריר מתוק חמוץ
מושך מבית אלי חוץ
ללכת לכת ולנשום
אויר שקיעות כחול אדום
ללכת לכת ולנשום
אויר שקיעות כחול אדום.

אויר שקיעות, ניחוח דק,
הגשם זה עתה נפסק.
עלה ושוט והסתכל
עד מה יפה היא התבל.
עלה ושוט והסתכל
עד מה יפה היא התבל.

הפנסים חוורי פנים,
כחולות עיני העננים
ומשהו מוזר כזה
לוחץ דומם על החזה,
לוחץ, קורע ודורש,
הלב רוצה להתעטש.
לוחץ, קורע ודורש,
הלב רוצה להתעטש.

אויר שקיעות, ניחוח דק….

דצמבר חודש מקוטר
ריחות תפוח ומטר,
אתה נותן כוחות גנוזים
להרוגי התמוזים,
אתה יודע להשיב
מעט אביב לתל אביב.
אתה יודע להשיב
מעט אביב לתל אביב.

אויר שקיעות, ניחוח דק…

 

בשנה שעברה הייתי צריכה להזכיר לעצמי "עד מה יפה היא התבל...", היום כבר לא...היום אני זוכרת... 

נכתב על ידי , 1/12/2003 14:23  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-18/4/2004 11:59



כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)