לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

12/2003

מלאכת הצמצום...


 

פעולה כל כך פשוטה, לקח לי יותר משבועיים לבצע אותה.

להחליף תיק.

זה הכל...

 

תמיד הלכתי עם תיקים גדולים , כאלה שאפשר להכניס לתוכם את כל החיים שלנו ועוד ישאר מקום...וכיסים, הרבה כיסים, מכל הסוגים והמינים, גדולים, קטנים, צרים , רחבים, באמצע, בגב התיק, מחוץ לתיק, כיס מיוחד לטלפון הנייד, כיס למפתחות, מה לא...

ודאגתי למלא את התיק...בכל דבר אפשרי...מה לא היה שם?

ארנק גדול ונפוח (איך לא...?), טיפות האף שלי (אחד לשימוש שוטף ואחד אם יגמר לי...[ב 11 לינואר - הניתוח]), נרתיק לשפתונים, פנקס קטן קשיח לכתיבת רעיונות והגיגים, עטים, מסטיק, כל מיני קבלות/חשבוניות/תשלומים/תזכרות/ניירות על כל נושא שבעולם, תלושי משכורת מ 8 חודשים אחורנית, סוכריות בטעם קפה, מסרק (שמעולם לא השתמשתי בו...), תמונות של המשפחה, פתקים חמודים של הילדים כשהיו קטנטנים/ברכות מרגשות שאני כמובן חייבת לשמור, ועוד ועוד...

וכל הזמן הוספתי ודחסתי לשם דברים...

והתיק התחיל להיות כבד על כתפי, לעיתים הרגשתי כאבי גב בזמן שהלכתי איתו...

רציתי תיק חדש.

קטן, אמרתי לעצמי.

תקני הפעם, תיק קטן, תנקי אותו מכל הג'אנק שדחפת לשם...תכניסי רק את מה שהכי נחוץ, שבלעדיו את לא יכולה...

תלמדי את מלאכת הצמצום...

 

וקניתי.

באתי איתו הביתה שמחה...ודחפתי אותו לארון.

לא יכולתי...מועקה עמדה לי בגרון כשחשבתי על ניקוי התיק והעברת הדברים לתיק החדש...

כאילו...לא יודעת...מועקה...

יותר משבועיים עמד התיק החדש, מבוייש,  בארון ואני המשכתי להסחב עם התיק הישן, שהלך והכביד, גרם לכתפי לכאוב ולהתכופף בכל  פעם שהנפתי אותו ושמתי אותו שם...

ובכל פעם שחשבתי על הסדר שאני צריכה לעשות בו, טיפסה ועלתה המועקה...

 

ידעתי מהיכן זה בא...

התיק הוא סוג של אלגוריה לחיים שלי...

מלאים , עמוסים, סוערים, ולעיתים מאד מכבידים...

יש שם המון רגשות, תחושות, מחשבות, התלבטויות, ריגושים, עצב, כאב, שמחה, הנאה...

במובן מסויים, הרגשתי שעשיית סדר בתיק הגדול והעמוס לעייפה שלי, ידרוש ממני או יראה עבורי כמו חובה לעשות סדר בחיי שלי...ואני לא רוצה עדיין...

לא מרגישה צורך ל"לסדר", ל"ארגן" את חיי...עדיין רוצה אותם כך, כמו שהם , על כל מה שהם מביאים אלי...

על כל מה שאני לוקחת מהם...

חשבתי על המועקה, פרקתי אותה לפרוטות...הסתכלתי בה, הסתכלתי בי, ולאט לאט היא החלה לימוג...

ואתמול, בשבת אחר הצהריים לקחתי את התיק הגדול והמרופט (דניאלה להבי, החזיק יפה 4 שנים של טילטול ומילוי עד להתפקע...), והתחלתי להוציא דברים...

 

מנפה בלי רחמים: זה לפח, זה לשמור במקום אחר, זה לתיק החדש...

דברים שלא הסתכלתי בהם בשנה האחרונה נזרקו ללא רחמים...מזכרות אישיות, הועברו לשקית ניילון קטנה והכנסו לכיס קטן, דברים אחרים, נשארו המינימום שבמינימום...

פינקס המחשבות שלי היה גדול מדי...בלי סנטימנטים (ואצלי יש הרבה, ברוך השם...) הוא הוצא ובמקומו נקנה פנקס קטן, בעל כריכה גמישה...עם הרבה מקום למחשבות ורעיונות חדשים...

וכשסיימתי, והתיק הישן היה ריק ועצוב למראה, והתיק החדש, מלא, קצת נפוח, כאילו הולך עם חזה מלא גאווה, מבריק ומוכן לתפקיד החשוב שנבחר אליו: ללמד אותי לקחת אלי ועלי את הדברים החשובים ביותר בחיים , הכי מצומצמים, מרוכזים, בסיסיים וטהורים...

 

אבל מצד שני, אולי כדאי לזכור שזה רק תיק...

נכתב על ידי , 21/12/2003 20:12  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-27/5/2004 15:09



כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)