לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

3/2004

עייפות...התחדשות...


 

הפעם האחרונה שהרגשתי כך היתה לפני כמעט עשר שנים...

אמא שלי אושפזה בבית החולים.

החודש האחרון...

התחושה שהכי זכורה לי מאותו החודש זה הרצון החזק שהיה בתוכי ללכת למקום אחר.

לעבור דירה.

ולא סתם לעבור דירה, אלא ישוב קהילתי , מצפה בגליל...

 

זה העסיק אותי יום ולילה , ובין הביקורים אצל אמא שלי התחלתי לברר על מקומות, מחירים, אפשרויות ומקומות עבודה אפשריים , וככל שהיא הולכת ודועכת, אני נכנסת חזק ועמוק לתוך הרצון הזה וכבר מתחילה לשגע את ג. בעלי...

 

עייפות בלתי מוסברת
פיק ברכיים לא מובן
זו שעה שלא חוזרת
לעולם - אבל
בליבך אתה יודע
שמעבר לפינה
אהבה חדשה
ממתינה

באותו הזמן , בערך שבוע לפני שאמא אושפזה, התחלתי את הטיפול אצל אנה הפסיכולוגית שלי...

חודש שלם לא הפסקתי לדבר בפגישות שלנו, על התוכניות לעבור לגליל, על בית קטן על ההר, גינה פורחת, ציוץ ציפורים, שקט ושלווה...

ואני, אני בכלל עכבר עיר פאר אקסלנס...

היא שמעה אותי בשקט, בהרבה סבלנות, נותנת לי להוציא את הדברים החוצה...

 

אחרי החגים יתחדש הכול
יתחדשו וישובו ימי החול
האוויר, העפר, המטר והאש
גם אתה, גם אתה תתחדש

 

הרצון נעלם מיד עם מותה של אמא שלי ומעולם לא חזר יותר...

זה היה סוג של בריחה, אמרה לי לאחר מכן אנה, היית צריכה למצוא לך מקום שבו לא תראי את אמא שלך דועכת לך מול העיניים וברחת למקום הכי לא מתקבל על הדעת והכי שונה שרצית אי פעם...

 

בגנך פורחים לפתע
בערבוביה גמורה
עץ החלומות
ועץ הדעת טוב ורע
הסתכל על כליך
שהשארת בחצר
הפטיש, הסולם, המעדר

 


בזמן האחרון אני רוצה ללכת מכאן...מהחיים שלי כפי שאני מכירה אותם כבר שנים רבות... (להרגע ומיד, לא באובדניות עסקינן).

אני חולמת הרבה על ה"לבד" שלי , רוצה אותו, כמהה אליו אפילו...

אני רואה את עצמי גרה במקום אחר, שונה לגמרי מהמקום בו אני גרה עכשיו, הוא לא מוגדר ממש אבל הוא לא הבית הנוכחי שלי...

יש לי חיים אחרים.

ואני שם לבד.

מרצון.

וזה הדבר הכי רחוק מפמה כפי שאני מכירה אותה מאז ומתמיד, כפי שאני לומדת להכיר אותה בשנה וחצי האחרונה...

ואתמול, לאחר שמישהו יקר לי אמר לי בשיחה שהוא מכיר את הבכי הזה שלי, שבא מהמקום בו רוצים להתכנס לתוך גומחה קטנה, להתכרבל בתוך עצמנו ולא לדאוג יותר לשום דבר ולאף אחד אחר בעולם, הבנתי שמבחינה מסויימת אני באותו המקום...

סוג של דיכאון...

סוג של בריחה...

 

עייפות בלתי מוסברת
פיק ברכיים לא מובן

אני עייפה.

עייפות נפשית מריצת מרתון שנמשכת ר יותר משנה וחצי  ללא הפסקה...

אני לא רוצה להפסיק את המרתון על כל החוויות שבו, אבל אני רוצה לנוח...אני חייבת...

אני לא יודעת איך, כיצד, היכן ובכלל...אני גם לא מחפשת פתרונות מיד , כאן ועכשיו...

אבל בפעם הראשונה מאז שהכל החל, אני מרגישה בתוכי את הצורך להאיט...ומתוך הידיעה הזאת אני גם אמצא כנראה את הדרך לשלב בין השניים...

 

אחרי החגים יתחדש הכול
יתחדשו וישובו ימי החול
האוויר, העפר, המטר והאש
גם אתה, גם אתה תתחדש

 

ובשיר האופטימי של נעמי שמר (שהרשאתי לעצמי להתעלל בו) אני מתחילה חודש חדש, חודש של אביב, פריחה והתחדשות ומציינת שנה וחצי לכתיבה שלי בישרא...

 

נכתב על ידי , 1/3/2004 13:28  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pussycat ב-2/3/2004 14:19



כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)