לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2004    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

8/2004

לתת כדי להרגיש...


 

 

את נותנת יותר מאשר את מקבלת, היא כתבה לי לתוך הבכי, אבל רק שעות לאחר מכן, בנסיעה שקטה בלילה כשבאופן לא רגיל, הרדיו במכונית (ללא האנטנה שגנבו לי היום !) סגור,  עברה בי השאלה: מדוע? מדוע אני צריכה לתת יותר כדי להרגיש את החוויה במלואה?

מדוע אני צריכה להיות שם ב 100% כדי שאחוש עת מלוא העוצמות של הרגש?

נכון, כך אני בנויה , כך אני מונעת. סוג של טוטאליות וכשבעבר היא לא היתה קיימת בקשר, מצידי (וגם מצידו), היה לי בו משהו חסר...

 

אבל אחד הדברים שלמדתי בשנה האחרונה היא עד כמה הטוטליות סוגרת וחוסמת אותי.

עד כמה היא לא מאפשרת לראות את האפשרויות האחרות שיש לכל ובכל מצב נתון , להרגיש ולפעול לפיהן, ומכאן,  אמנם אני צריכה ורוצה לחוות את החוויות וההתנסויות במלוא עוצמתן אבל האם אי אפשר גם אחרת...?

האם אני לא יכולה להתיות עמוק בתוך החוויה, בתוך מערכת יחסים בלי להגיע למצב בו אני נותנת מעצמי יותר מאשר אני מקבלת...?

(ואין המדובר במצב של נתינת יתר).

וכן, בכיתי.

וכן. כעסתי.

 

(וזה עדיין לא הפוסט שנמחק... )

 

*********************************************

עידכון לאחר שיחה נוספת , 24.8.04, שעה 10.30.

 

נתינת יתר.

הכי נתינת יתר שאפשר.

 

ברגע שאני חושבת רציונלית על הדברים שאני עושה רגשית, מתחילה נתינת היתר.

ברגע שאני עושה משהו, כי "כך צריך", כי זאת מערכת הערכים שגדלתי עליה (ובמקרה הזה, זאת מערכת ערכים שמושתת על ערכי הרומנים הרומנטיים בכריכה רכה שבלעתי, בהסתר, בגיל הנעורים ההוא...), באותו הרגע מתחילה הציפיה שהצד השני יהיה ויתנהג בדיוק אותו הדבר...

וכשזה לא קורה , והסיבות כלל לא משנות, מתחיל הכעס.

חיצונית, עליו, אבל פנימית, עלי, כי אני שוב "לא בסדר", אחרת הרי הייתי מקבלת בדיוק כפי שנתתי, ואם לא קיבלתי, סימן שלא נתתי מספיק  , "אני לא בסדר" , וכך בלופ בלתי נגמר זה חוזר וחופר בתוכי עד לאפיסת כוחות רגשית וגופנית...

 

שוב שכחתי את הכלל הראשון בשבירת התבניות הישנות:

להרגיש.

לא לחשוב. לא לחשב. לא לשפוט.

להרגיש.

כאן, עכשיו, בהווה.

 

נזכרתי.

והכעס נמוג לו...

 

(אוף,  עם תבניות הפיירקס האלה...לא יכולתי לעשות אותן מאלומיניום...?)

נכתב על ידי , 23/8/2004 23:28  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של fudo ב-25/8/2004 13:53



כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)