שלא משנה כמה החנות משולטת על המבצע החודשי תמיד יכנס הלקוח וישאל:
מה המבצע החודש?
מכירים את זה שלא משנה העובדה שכבר די הרבה שנים כולנו מקבלים תלושים לחג ואף פעם
אי אפשר לשלם בהם במבצעים אבל תמיד הלקוחות פוערים פה ועיניים ושואלים
באמת? למה? זה לא כסף? (לא, זה לא אבל לא נכנס לזה עכשיו).
מכירים את זה שבכל פעם כשלקוח קונה ספר למתנה הוא תמיד יבקש
למחוק את המחיר
לשים פתק החלפה
ולעטוף את הספר? (כן, אנחנו עושים את זה גם בלי שתבקשו מאיתנו. באמת ).
מכירים את זה שכשמציעים ללקוח ספר/ים במבצע כזה או אחר הם מיד מסבירים שיש להם המון ספרים
מהמבצע הקודם ואין להם מתי לקרוא אותם?
ואם הספר הוא ספר בישול, הלקוח/ה יספר איזה מדף עמוס יש לו/לה של ספרי בישול וכמה בעצם
הכל יש היום, באינטרנט?
מכירים את זה שבכל פעם שיש מבצע שכולל משהו שהוא רחוק מספרים כרחוק מזרח ממערב, קפה למשל,
הלקוחות חייבים לתהות האם אנחנו מתכננים למכור גם חלב/עגבניות
או את הסופר כולו?
מכירים את זה שכשלקוח רוצה ספר שהוא לא במבצע הוא תמיד יאמר שהוא מחכה
לשבוע הספר אפילו שההוא יגיע רק בעוד
שנה?
מכירים את זה שכשלקוח מסתכל על המחיר שרשום על הספר הוא שואל:
זה המחיר? (כן)
אין מבצע? (לא)
למה כל כך יקר? (ככה)
ואחר כך הוא אומר את מה שכתוב בפיסקה הקודמת?
והכי הכי,
החביבים עלי ביותר,
מכירים את הלקוחות שנכנסים לחנות ורוצים לקנות את
"מה שהכי הולך"?
או , לחילופין
שואלים על מה אני ממליצה וכשאני מבררת מההם אוהבים לקרוא הם אומרים
"הכל",
וזאת הזדמנות פז להמליץ מכל הלב על
אישה בורחת מבשורה,
מובי דיק,
מלכוד 22
הספרים של מורקמי לסוגיו
פול אוסטר
סרמאגו
וכל ספר טוב למטיבי קריאה.
מכירים?
במידה כזאת או אחרת כולנו כאלה, אם כלקוחות ואם כמוכרים.
יש חנויות שבהם אנחנו מרגישים בטחון וכאלה שזקוקים שיקחו אותנו ביד
ויבינו בלי מילים למה אנחנו זקוקים.
ובשורה התחתונה, כולנו זקוקים לאהבה,
ואת זה אני משתדלת לזכור למול הלקוח ההמעצבן ביותר
ומתוך אהבה וחיוך נכתב גם הפוסט הזה.
שבת שלום חברים יקרים, עם ספרים או כל דבר אחר שמחמם את הלב...