לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

3/2007

אין אדם שאינו יצירתי


 

אמר המרצה היום בשיעור ואני, שעד לפני זמן קצר מאוד (חודשים ספורים ממש), הייתי בטוחה שאין בי עצם אחת של יצירתיות, לא סתמתי את הפה בתרגיל בו היינו צריכים להסעיר את מוחותינו ולבנות רעיונות מתוך מספר מילים חסרות קשר בינהם, עד שהמרצה שאל אם לאחרים אין  רעיונות משלהם.

 

אנחנו זורמים איתה, אמרו, והזרימה היתה כמו נחל אכזב וצמא שפתאום קיבל שטף של מים חיים.

 

בסוף אני עוד אעשה משהו עם זה.

יצירתיות...

 

ובדרך הביתה שמתי לב פתאום שחורשת ההנצחה  שהעיריה שתלה לזכרם של אילן רמון ואנשי הקולומביה (may they rest in peace)  היא בעצם מטע פירות שצומח לו במרכזה של עיר (הספקתי לראות שם תאנה, תפוח, משמש ושקד).

 

וגם זה, סוג של יצירתיות...

 

שבת שלום חברים יקרים, יצירתיות , אהבה, חיוכים  וכל מה שבא איתן...

 

נכתב על ידי , 30/3/2007 14:48   בקטגוריות פיוטית שחבל על הזמן  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-3/4/2007 15:53
 



מחשבת קיצה לאחור*


 

כשא. הצעיר מחליט לתת בתופים (דהיינו, להרעיד את הבניין מקומה 12 ומטה),

ג'ויה בורחת ומסתתרת מתחת לשולחן פינת האוכל


עד מתי ירעימו התופים...?

 

ויחד עם כתם, שמסתתר לו במקום אחר, הם  מחשבים את קיצם לאחור...

 

(שלמה ארצי - "נגב")

נכתב על ידי , 29/3/2007 17:50  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדה ב-1/4/2007 00:37
 



בהמשך


 

לזה,

היה צריך לבוא, כנראה,

זה

 


לחם. פשוט. הכי הכי...

 

ונשאלת השאלה:

עד היכן?

עד לאן עוד נרחיק לכת?

 

וכאן, באמת נדרש ביס...

 

(והשן כבר שכחה שהיא כאבה. וגם אני.

תודה רבה )

 

 

נכתב על ידי , 28/3/2007 19:46  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Jekalkj ב-17/6/2007 00:26
 



כאב.


 

שיניים.

 

לא משהו נורא מסובך (הרופאה אפילו לא הצליחה למצוא בעיה ספציפית),

אלא כזה שלא מאפשר לי לחשוב של שום דבר

אחר

ורק להתרכז בפעימת הדופק

של

הכאב...

 

(יהיה בסדר.

יש אנטיביוטיקה וחומר לשטיפת הפה, רק שבנתיים אני רק שומעת:

בום.

בום.

בום.

בום.

הכאב פועם...).

נכתב על ידי , 26/3/2007 14:48  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-31/3/2007 18:55
 



יום כזה,


 

אפילו שהוא צבוע באפור ,

מצליח להעביר מתוך קורי האובך,

את ריח

פריחת ההדרים ושאר פרחים וצמחים שחיכו בסבלנות

כל החורף

ועכשיו כמו מתפוצצים באלפי מיקרוני חלקיקי

ריחות בשמים...

 


אם רק הייתי יכולה להעביר את הריח...

 

ויש משהו באוויר החמים הזה שעוטף אותי כמו שמיכה דקיקה של אביב שנותן בי סוג של בטחון

שהכל

טוב.

היה.

ויהיה.

 

שבת שלום חברים יקרים, שבת ראשונה של חמימות אביבית...

נכתב על ידי , 23/3/2007 14:05   בקטגוריות פיוטית שחבל על הזמן  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-26/3/2007 14:57
 



את לא צריכה


 

את לא צריכה

להרגיש עצובה

כדי

שהעצב

יעטוף

ויאסוף אותך

לתוכו...

 

(מחשבות שעלו בעקבות לוויה).

נכתב על ידי , 20/3/2007 17:10  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-31/3/2007 19:00
 



זה לא שאין לי על מה לכתוב.


 

בהחלט יש.

וכשרציתי והיה בי צורך, ידעתי לכתוב פוסט פיוטי משהו אפילו על קניית מקרר חדש (תודה רבה. שלוש דלתות עם הקפאה תחתונה, דרך האינטרנט במחיר שעד היום מצחיק אותי עד כאב בטן), וטוסטר ומיקרוגל וריהוט חדש למרפסת ועוד כמה דברים שמבטיחים להפוך את חיינו לאיכותיים יותר. 

 

זה לא שאני לא כותבת בכלל.

כל בוקר אני ממלאה באדיקות 3 דפים במחברת (השישית) של דפי הבוקר שלי ושם הכתיבה אינטואיטיבית למרות שלפעמים היא כרונולוגית להדהים ("הייתי, עשיתי, הלכתי " וכו') אבל אז אני מזכירה לעצמי שזה הרי חלק מהעניין עצמו, מהאינטואיטיביות של הכתיבה (המדיטציה של המוח, במילים אחרות).

והכתיבה הזאת ממלאת בי את הצורך של כתיבה עצמה ובאה בדיוק בזמן בו אני יכולה לכתוב לעצמי בלבד בלי צורך לאינטראקציה עם קוראים ומגיבים.

 

זה לא שאני לא צריכה את המקום הזה. את ישרא.

להיפך.

אני לא רואה את עצמי בלעדיו.

עדיין.

אני רק זקוקה לו,

אחרת.

 

והשינוי הזה עדיין מפליא אותי , מדהים ואפילו מרגש אותי בכל פעם , מחדש...

 

(והפוסט הוא כסוג של תגובה לזה).

נכתב על ידי , 19/3/2007 18:02  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-23/3/2007 14:31
 



שקט.


 

רק אני והחתולים בבית (והם בטח בשלב כזה או אחר של חרופ עמוק) ופתאום תחושה כאילו העולם עוצר נשימתו

ואני שם,

לבד

ולא לבד...

 

ובלי שנפריע את הדממה הזאת, שאיתה אלך לתכרבל לתוך הפוך ולצלול לתוך שינה של צהריי יום שישי של חורף שמתעקש להפרד בסערה גדולה,

הנה נגיעות של ירוק, צהוב ואדום מהטיול (עם תלמה) בשדות לכיש:

 

נוף מנוקד בצהוב/אדום מראה מעל תל לכיש

(ולא שלא היה מה לספר על הטיול, להפך.

היה גשם.

ורוח.

ועננים.

ושקט.

שקט.

שקט.

ואף נפש חיה לא היתה שם , מלבדנו.

חוץ מכמה כבשים שרעו באחו.

וגם כמה פרות שניקדו את השטח בשחור/לבן.

ואנחנו...

)

 

שבת שלום חברים יקרים, עוד קצת סבלנות האביב ממש מציץ מסביב...

 

 

 

נכתב על ידי , 16/3/2007 14:16   בקטגוריות פיוטית שחבל על הזמן  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-19/3/2007 20:19
 



כבר הרבה זמן


 

לא היה בי  הגעגוע הזה אליה, לפחות לא באופן שחורך בתוכי וצועק את

עצמו.

 

כבר הרבה זמן לא הרגשתי

כמה שהיא חסרה לי

וכמה שאני מצטערת שהיא לא חיה לראות אותי

היום.

 

אמא.

 

(בעקבות דברים שעלו בשיחה בערב).

נכתב על ידי , 14/3/2007 21:18  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעלה@ ב-16/3/2007 16:04
 



פמה סטיוארט *


 

לפעמים אני חושבת שאמא שלי הייתה מנדה אותי מחייה ואפילו היא משוטטת שם למעלה, בין העננים, כבר כמעט 13 שנים.

 

לא שהיא היתה פמיניסטית בהכרה ולפי דעתי אם הייתי שואלת אותה, היא הייתה מעיפה אותי לכל הרוחות שקיימות בשושנת הרוחות, אבל היא שילבה בהצלחה גדולה להפליא קריירה מקצועית ניהולית פלוס ניהול בית על כל משמעויותיו כולל העובדה שמעולם לא דרכה כף רגלה של עוזרת, בביתנו.

 

ואולי מתוך הסטנדרטים הגבוהים הללו והשאיפה הנסתרת והלא כל כך נסתרת לחקות אותם ולהיות כמוה, נכשלתי בהם שוב ושוב ושוב.

הן בתחום המקצועיובן בתחום הבייתי דהיינו אחזקת בית מושלמת כפי שראיתי בבית שלי.

או בסדרות טלווזיה מושי מושלמות (משפ' בריידי וכו').

או בפנטזייה שלי באופן כללי.

 

ודווקא כשהחלטתי לקחת פסק זמן שבא במקרה (כשהדוקטור שיחרר אותי מייסורי לפני יותר מחצי שנה), כשבהתחלה אני מקציבה לעצמי דד ליין לחיפוש עבודה ומזיזה אותו שוב ושוב קדימה מצאתי את עצמי מגיעה למקום בו מעולם לא תארתי שאהיה בו, לפחות לא מתוך דכאון כמעט קליני, עמוק (כפי שהיה לפני חמש שנים ויותר) אלא מתוך הכרה פנימית עמוקה שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות עכשיו.

 

לעשות לביתי.

תרתי משמע.

בית.

במובן home.

להתעסק בכל מה שאנחנו קוראים, לפעמים בבוז ושאט נפש חבויים (כן, כן, גם אני) "עקרת בית".

(חוץ מוויתור על העוזרת. זה בנפשי, כמובן...).

 

ואם מישהו מחפש לו הוכחה עד לאן הגעתי (או ירדתי), אז שורת מרקחות התפוזונים הסיניים שהכנתי במהלך הבוקר תהווה כנראה הוכחה די ניצחת...

 

מרקחת תפוזונים סיניים

 

 

מישהו רוצה ביס...?

 

(הייתי מתה...).

נכתב על ידי , 13/3/2007 20:54  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-16/3/2007 14:56
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)