לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

4/2006

בלי סופלה שוקולד


 

אני מסתכלת על הדברים מתוך סוג של התרגשות וציפיה לבאות.

אצלו יש ערבוב של תחושות ורגשות שסוערים כבר כמה ימים והיום הגיעו לסוג של קליימקס שאחריו ישנה רק תשישות גופנית ונפשית.

יש שם הכל מכל וכל, אמר לי:

פחד.

והתרגשות.

ציפיה.

סקרנות.

מתח.

ורגיעה.

עצב.

וגם ריפרוף קטן של שמחה.

 

עם כל המעורבות הרגשית שלי מעצם היותי חלק מחייו שנים רבות ומעצם היותנו זוג, אני צופה על התהליך מהצד, ואילו הוא יחיה אותו בכל נשימה מנשימותיו, בכל רגע נתון בחודשים הקרובים.

 

ובסוף היום אמרתי לו  "בוא נחגוג" והזמנתי אותו לדיקסי.

ובפעם הראשונה מאז שאני אוכלת שם, לא הזמנתי סופלה שוקולד...

ואם זה לא שינוי מהותי, אז אני לא יודעת שינוי מהו...

 

ג. החל היום את התהליך שבסופו הוא יפרד מהמקום שהיה יותר מרק מקום עבודה , במשך 32 שנים.

נכתב על ידי , 30/4/2006 21:56  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-1/5/2006 21:18
 



ועכשיו


 

פתאום התבלבלו לי הימים.

זאת אומרת, אני יודעת באיזה יום של השבוע אני נמצאת אבל התאריך בחודש

לא ברור לי.

ואני עוסקת כל הזמן במין ספירת מלאי מתוארכת:

 

יום חמישי היה ה 27.4

אז יום שישי היה ה 28

ושבת היה ה 29 (ואני הייתי בטוחה כל הזמן שהוא היה ה 28.4).

 

וכל זאת ,  כדי להחזיר לעצמי את השליטה (?) בתאריכים שהם ידידים קרובים וצמודים , ופתאום משהו השתנה בהם...

 

סוג של אלגוריה לימים אלו בכלל?

 

(וגם מי שמכיר אותי זמן רב, וגם אלו שרק מקרוב הגיעו , יודעים עד כמה חוסר ההתמצאות הפתאומי שלי בכאן ועכשיו, הוא בלתי הגיוני ואפשרי לי  בכלל...).

 

וחוץ מזה ובעניין אחר בכלל, הסרט "זיכרונותיה של גיישה" ריתק אותי כל כך שעכשיו מתרוצצים בראשי, גנים יפנים מעוצבים למשעי, עצי פריחת דובדבן וגיישות מפוארות קימונו, פניהן צבועות בלבן צחור ושפתיהן באדום בוהק, מטפפות בשבילהן וגברים נאים וחסונים צועדים לצידן.

וצלילי צ'לו מתנגנים ברקע...

 

 

שבוע טוב, שבוע עצמאות.

נכתב על ידי , 30/4/2006 01:20  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גם אמא ב-1/5/2006 07:34
 



ימים משונים


 

מצד אחד, אני נתונה בתוך התרחשויות שקורות לי באופן אישי, מצד שני אני מודעת ודואגת לדברים שקורים לאחרים שחשובים לי.

והשילוב הזה, של האני והאחר , נותנים לי פרופורציות כשאני שוכחת לפעמים ועלולה לאבד אותן בתוך הסערה הפנימית.

 

מעולם לא חשבתי שאוהב כל כך ללמוד.

מעולם לא תארתי לעצמי שאהנה , בסופו של דבר, לעבור מבחנים ותקופות של מבחן שנקרות לפני.

ואם היו שואלים אותי מראש הייתי כנראה מוותרת על כל הסיפור, אך ידעתי אז  כשקרה מה שקרה,  והידיעה הזאת הולכת ומתחזקת בי בכל יום, שבסופו של דבר אני עוד אומר

תודה.

 

וזאת, תהייה האירוניה בהתגלמותה.

 

והיום בבוקר, כשהלכתי לחדר הכושר ראיתי איש מתאמן בגולף על הדשא בגן שבאמצע השכונה ולרגע קט הרגשתי הכי קיסריה שבעולם...

Oh yeah !!

 

שבת שלום חברים יקרים, פתאום, בבת אחת נמלאו בתי השכונה בדגלים, אני הולכת לתלות את הדגלים שלי...

 

נ.ב

אני מזמינה את כולכם לפרוייקט יום העצמאות המהמם של פי היפה מכל!!!!

נכתב על ידי , 28/4/2006 14:01  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-30/4/2006 01:33
 



יום חמישי. כבר אחרי חצות.


 

איש צועד לו על מדרכה נטושה את צעידת הספורט שלו .

בגלגל"צ מתפרעים להם גורי ותאני  עם "עסק שחור" הראפי.

שתי חנויות הפרחים הסמוכות אחת לשניה ברחובה הראשי של העיר, נלחמות בינהן  מלחמת חורמה על הקונים עד

הפרח האחרון.

כמעט.

 

יום חמישי.

כבר אחרי חצות.

ושמיכת הציפיה  לסופו של שבוע כמו נפרשת מעל בתי העיר

עוטפת ,

וממתינה.

 

יום חמישי.

כבר אחרי חצות.

הס.

נכתב על ידי , 28/4/2006 00:36  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-28/4/2006 14:31
 



"במורד הגרון מתחלקת מועקה" *


 

כמה מדוייק.

בלי להרגיש בכלל,

רגע לא היתה, לא היתה לה סיבה להיות,

ורגע,

הנה היא פתאום כאן.

במורד הגרון, מתחלקת מועקה.

לא בבת אחת מתיישבת שם

האבן הגדולה שבה כל גרם שוקל כמו טונה שלמה.

לפעמים היא באה לאט לאט,

פיסה אחר פיסה

מתחברת לגוש אחד,

ואז מגלים

שבמורד הגרון

מתחלקת,

תרתי משמע,

מועקה.

 

והיה יום טוב.

אלו ימים טובים.

וכאילו בלי סיבה,

ודווקא מכל הסיבות שבעולם...

 

* (ויסלחו לי "אבטיפוס" על ההתעללות שלי בשורה משירם.

מותר לי.

יש בי מועקה...)

 

 

נכתב על ידי , 27/4/2006 00:05  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-28/4/2006 14:33
 



תהיות בסופו של יום


 

לפעמים אני תוהה

מה מטיס אותי לאורך שעות ארוכות של יום

עד חציו של לילה,

וכל זאת לאחר לילה קצר של שלוש וחצי שעות שינה.

 

לפעמים אני תוהה

האם ישנו קשר בין האישה הזאת ,

התזזיתית ומלאת החיים

לבין האישה ההיא

שהיתה יושבת שעות מול הטלווזיה,

נבולה.

חסרת חיים.

 

והתשובה היא, כן.

והקשר הוא סימביוטי.

כי האישה ההיא, היא עדיין ולמרות הכל,

אני.

 

נכתב על ידי , 25/4/2006 23:28  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-28/4/2006 14:36
 



וורשה של הגטו


 

"מנסה לעבד בתוכי את היום הזה.

מנסה לחשוב על המקומות ששנים כל כך רבות קראתי עליהם , שמות שלזמן מסויים שטו בדמי והיום היה בהם משהו כל כך רגיל, יומיומי , חי.

ולא מת.

 

בית העלמין היהודי בוורשה.

קיר הילדים. יאנוש קורצ'ק. י.ל. פרץ.

קיברו של אדם צ'רניאקוב ראש היודנראט של הגטו שלא יכול היה לעמוד יותר בכאב , והתאבד.

 

האומשלאגפלאץ. מקום השילוח למזרח. בניין הגסטאפו שעדיין קיים היום.

מסילת הברזל שעליה נוסעת היום חשמלית.

מראה כל כך רגיל, כל כך טרוויאלי.

 

רח' מילא 18. הבונקר של לוחמי הגטו.

שרידי חומת הגטו.

 

הרחוב היחיד שנשאר מאז, עם שני בניינים בנויים מאבנים חומות כהות שהתכהו עוד עם הזמן, מהפיח והעשן של השנים שאחרי...

 

עומדת בחצר הפנימית, החשוכה, מסתכלת על החלונות הארוכים והצרים שהשמש כמעט ואינה נכנסת דרכם ומנסה לדמיין את החיים אז, בימים ההם:

הרעש.

הצפיפות.

הריחות של 10 אנשים בחדר ומאות אנשים בקומה.

של הילדים שרצים מתוך הגטו החוצה וחוזרים עם תפוח אדמה נוסף.

ככר לחם נוספת.

 

ניסיתי לדמיין את החיים.

ואת המתים.

והצלחתי רק לשמוע את רעש החשמלית שנסעה על פסי הרכבת ברחוב הסמוך...

 

וורשה 29.5.05"

 

הפוסט הזה חיכה שנה.

הרגשתי שאני לא יכולה לכתוב פוסט רגיל על הסיור  שעשתה לי ק. , בשבת הראשונה שנשארתי בוורשה, מחכה לג. שיצא מבית החולים ונוכל לחזור הביתה.

 

לא פשוט  לנו , כישראלים וכיהודים להסתובב בוורשה ברחובות שהיו חלק בלתי נפרד מהעולם היהודי שהיה ונעלם .

ללכת במקומות ששמותיהם חקוקים /צרובים בנו משנים של לימודים ושל צפיה בתוכניות טלווזיה וקריאת ספרים.

 

רחוב מרשלקובסקה (שהיה הרחוב הראשי של הגטו).

כיכר שלושת הצלבים (הילדים מוכרי הסגריות).

רחוב מרדכי אנילביץ (לזכר מפקד האירגון היהודי הלוחם בגטו).

רחוב זמנהוף (הרופא ממציא שפת האספרנטו).

ועוד ועוד.

 

במידה מסויימת, וורשה שומרת על הזכרון של החלק היהודי שבה , והיתה לי תחושה שאפילו בגאווה מסויימת.

 

החיים ממשיכים, הזכרתי לעצמי לאורך הסיור כולו.

החיים ממשיכים כי אי אפשר אחרת.

אבל הזכרון נשאר בנו והוא משאיר אותם,

חיים.

 

 

***********************************

על התמונות:

 

העדפתי, שלא כרגיל, לא לחבר תמונה לטקסט בפוסט אלא לתת לכל אחד מהם את "המרחב" שלו.

 

ברוב התמונות אני מצולמת כי לא יכולתי להסביר לק. מדוע אני רוצה לצלם את המקום עצמו בלי להיות חלק ממנו, ולכן חלקים יהיו קטועים או פני עלומות.

 

בחלק מהמקומות לא נשאר דבר והשלטונות הקימו אנדרטה , למשל האומשלאגפלאץ נראה אחרת לגמרי מכפי שנראה אז ורק קיר שיש ועליו כתובתו בשפות רבות, בינהן עברית כמובן, הוא אנדרטת הזכרון למקום.

כך גם אנדרטת רפפורט שנמצאת באמצע גן ירוק ופורח במרכז וורשה.

קיר הילדים לזכרו של יאנוש קורצ'ק הוקם בבית הקברות היהודי לאחר המלחמה .

 

אחד משני הבניינים היחידים שנשארו מהגטו עצמו.

 

בניין שנשאר מהגטו

 

החצר הפנימית בבניין מהגטו.

 

חצר פנימית בבניין ששרד מהגטו

 

הבונקר ברחוב מילא 18 - המפקדה הראשית של האי"ל (הארגון היהודי הלוחם) בפיקודו של מרדכי אנילביץ'.

 

בונקר מפקדת המרד ברחוב מילא 18

 

 

קטע שנשאר מחומת הגטו שחצתה בתים ובניינים ומעברה האחר החיים התנהלו כמעט כרגיל.

 

קטע מחומת הגטו

 

קיר הילדים לזכר יאנוש קורצ'ק וילדיו בבית העלמין היהודי בוורשה (הזרים הם של משלחת מישראל שביקרה שם מספר ימים לפני כן).

 

קיר הילדים בבית העלמין היהודי בוורשה

 

האומשלאגפלאץ - מקום ריכוז יהודי הגטו ושילוחם לטרבלינקה ולאושוויץ

 

אומשלאגפלאץ-תחנת השילוח לטרבלינקה ולאושוויץ

 

 

קטע מאנדרטת רפפורט בוורשה  - החלק של המרד והתקומה

 

קטע מאנדרטת רפפורט

 

(ותודה ל fe  על העזרה בעריכת התמונות).

 

ועל יום השואה כתבתי

כאן.

וגם כאן.

נכתב על ידי , 25/4/2006 01:52  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-25/4/2006 23:36
 



חוויה מכוננת, אין ספק


 

שבועות לא מעטים אָחרֵי,

ואני עדיין מוצאת בה דברים חדשים.

מקלפת קליפות כמו של בצל

ומגלה ליבות חדשות,

של משהו שלא ידעתי,

שלא ידעתי

שאכיר.

 

אמרתי לא פעם, הדרך חשובה לי מהמטרה עצמה.

וכאן, אין לכאורה מטרה,

אבל הדרך,

מרתקת,

מרחיבת לב ודעת,

פוקחת

עיניים.

 

החוצה.

פנימה.

 

נכתב על ידי , 24/4/2006 00:35  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-26/4/2006 00:25
 



מדהים אותי לראות


 

איך בבת אחת, כמו מבלון נפוח , יוצא ממני כל האוויר.

איך לאחר שעות ארוכות של עבודה ב"היי ספיד" אני נופכת, ברגע

לבובת סמרטוטים

תלושת אברים.

איך אפילו הנשימה הופכת להיות קשה וכזאת שצריך לחשוב ולחשב

כל שאיפה ונשיפה ממנה.

איך כל איבר ואיבר בגופי מרגיש כאילו הוא שוקל

משקל טונות רבים ואפילו צעדים פשוטים הופכים לכמעט בלתי ניתנים

להליכה.

 

ולמרות שמצד אחד כל תא בגופי מתאווה וזועק למנוחה שבשכיבה,  הדרך היחידה לצאת מזה היא לקבל מנת אנדורפינים ישירות לווריד, אפילו שכרגע הם נראים בלתי מציאותיים בעליל.

 

 

(ואם לא אחזור בשעה - שעתיים - שלוש הקורובות, תרגישו חופשי לבוא ולגרד אותי ישירות מההליכון...)

 

**********************

21.49

 

קרייבינג נוראי (כן, זה קורה גם לי, לעיתים רחוקות אבל קורה) אחז אותי לאחר ההליכה שאמנם עוררה אותי בדיוק כפי שציפיתי (מפל אנדורפינים כו') אבל גם חיזקה את הצורך שפתאום היה לי באוכל, שרעב היה הדבר האחרון שכלל היה קשור אליו.

 

טוסט מחצי פיתה מרוקאית עם גבינה ונקניק הרגיעו  את התשוקה.

את העונש אני אקבל אחר כך.

כמו בכל חטא... 

נכתב על ידי , 23/4/2006 18:38  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של snow שיהי לכולם יום קסום ב-24/4/2006 00:35
 



המזגן החל לצנן מעט


 

את החום המעיק שנפלט לעת ערב מקירות הבית.

 

זה לא החום , אני יודעת,  הסיבה למצב הרוח העגמומי, הגלומי , שמרפרף בי לאורך הערב.

לא מועקת מוצ"ש הלא חביבה של העבר הרחוק יותר, אלא מין תחושה של חוסר נוחות וחוסר שקט פנימי שאפשר למצוא לו 1001 סיבות שונות .

 

זה בא מהמקום בו כבר זמן רב שסופי השבוע אינם מהווים סוג של עול אלא הנאה הולכת וגדלה.

וזה בא גם יחד עם השינוי הרגשי שעברתי ביחס למקום העבודה שלי והתחושה שיש לי , בעיקר בימי ראשון בבוקר, שאני צריכה לפלס לי  מחדש שביל בתוך ים האנרגיות הרעות שרוחשות שם לעיתים.

 

ואולי הפסקתי פשוט להיות מאוהבת במקום ההוא ובאנשיו, והתחלתי לראות את

הפנים האנושיות

שלו.

שלי.

נכתב על ידי , 22/4/2006 23:28  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של snow שיהי לכולם יום קסום ב-23/4/2006 01:12
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)