לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כזאת אנוכי: שקטה כמימי אגם אוהבת שלוות חולין, עיני תינוקות ושיריו של פרנסיס ז'ם...(רחל)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  




הוסף מסר

5/2007

באופן יוצא מהרגיל אצלי


 

הפוסט הזה הוא משהו שקיבלתי במייל והדרך שבה הוא מתחבר אלי.

 

"אוטוביוגרפיה ב-5 פרקים קצרים" מאת פורשייה נלסון

 

1.  אני הולך ברחוב. יש בור עמוק במדרכה. אני נופל בו. אני אבוד...  אני חסר תקווה.
זה לא בגללי.
לוקח לי נצח למצוא דרך לצאת.

 

2.  אני הולך באותו רחוב. יש בור עמוק במדרכה. אני מעמיד פנים שאיני רואה אותו אני נופל בו שוב. אני לא מאמין שאני שוב באותו מקום.
אבל זה לא בגללי.
עדיין לוקח לי הרבה זמן לצאת.

 

3.  אני הולך באותו רחוב. יש בור עמוק במדרכה. אני רואה אותו שם. אני בכל זאת נופל...  מכוח ההרגל.
עיני פקוחות אני יודע איפה אני נמצא.
זה בגללי.
אני יוצא מיד.

 

4.  אני הולך באותו רחוב. יש בור עמוק במדרכה.
אני עוקף אותו.

 

5. אני הולך ברחוב אחר.

 

************************************************************

ואני, כמעט חמש שנים בתוך המסע , עדיין נמצאת במספר 3.

 

טוב לדעת שיש לאן להמשיך.

 

אופטימיות...

 

נכתב על ידי , 31/5/2007 10:33  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לחן ב-1/6/2007 16:19
 



"כדי לפתור בעיות צריך לדבר"


 

 אמר השלט שניצב בדרך, בין הפגישה השבועית הקבועה בלשכת התעסוקה ובין הפגישה החודשית הקבועה עם יוסי הספר, וחשבתי על א. הצעיר שכל כך הרבה הזדמנויות היו ויש לו לדבר (מעבר לדברים היומיומיים והטריוויאליים) והוא בוחר שלא לעשות כך ולא לגעת בקושי ובכאב,

 והיה לי קצת עצוב. 

 

ואז נכנסתי לפארק שלעיתים רחוקות אני עוברת בו, ושם חוץ מהתמונות הרגילות של בוקר נינוח, של מטפלות עם תינוקות וקשישים יושבים על ספסל מתחת לעצים מוריקים, חייכו אותי התמונות של:

 

מכונית  סוברו הכי בנאלית והכי ישראלית  של עובדי הגינון בפארק שמתוכה בקעו , בקולי קולות, צלילי מוסיקה קלאסית,

 

יונים שאכלו בתיאבון ארוחת בוקר מלכותית (לפי סטנדרטיים "יוניים") מאוד,

 

כל היונים מתבקשות לחדר האוכל :)

 

ואז ראיתי אותו, יושב לבד למול האגם

 

לבד מול האגם...

 

והיה לי עצוב.

שוב.

 

(היה משהו קורע לב בתמונה הזאת שכל כך לא התאימה לתמונה הפסטורלית הכללית ולתמונה האישית  שאנחנו מדמיינים בה ילדים.

כמעט הלכתי לשאול על מה ולמה הוא יושב שם לבד, אבל החלטתי שלא, כי מה אני בעצם יכולה לומר לו?

והלכתי...).

 

נכתב על ידי , 29/5/2007 11:18  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-1/6/2007 15:09
 



איזו מין שלווה


 

השבת היתה כל כך

שקטה,

שלווה

ורגועה,

שהרגשתי שאני עוד מעט קופצת מתוך עורי מרוב

תסיסה...

 

(ולא שמשהו לא בסדר, להיפך, רק שהדואליות הזאת של התחושות מוציאה אותי לפעמים מדעתי...).

נכתב על ידי , 27/5/2007 17:17  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-29/5/2007 15:55
 



ושוב חזרו ימי שישי להיות שלי


 

ושלי בלבד (לאחר שסיימתי את הלימודים).

 

עם מי שאבחר למלא אותם,

במה שאבחר למלא אותם.

והיום בחרתי למלא אותם עד תום (כמובן) בעבודה בגינה

ועכשיו עומדים שם בגאווה עציצים חדשים ופורחים,

שיח עגבניות שמתחיל להאדים


עגבניה, עגבניה...

ופינת צמחי תבלין די מושקעת.


הנה הבאתי לך...תבלינים :)

וכל מה שנותר לי לעשות לאחר שהשקתי ושטפתי את המרפסת

(וגם אפיתי לחם , בין לבין)

זה לעשות בדיוק מה שג'ויה וכתם עושים כל כך

טוב...

 

אנחנו נורא עייפים, תפסנו המון זבובים! :)

 

 

שבת שלום חברים יקרים, אני לא מאמינה לפעמים על מה אני כותבת אבל כזאת אנוכי היום: ריקנית (וגם קצת יעכנעית), אבל חיננית...

נכתב על ידי , 25/5/2007 15:36   בקטגוריות פיוטית שחבל על הזמן, ריקנית אך חיננית  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-29/5/2007 12:12
 



פרוייקט האוהבים 2007 *


 

אני אוהבת את החיים,

כי אני יכולה ללכת בהם לכיוונים כל כך שונים, כפי שעשיתי בשנים האחרונות,

לתהות, לחפש ולגלות

ולחזור ולמצוא את עצמי נהנית , עם כל חושי , מדבר כל כך בסיסי ופשוט כמו

לישת בצק

ללחם.

 

(ועוד כמה דברים שעליהם כתבתי כאן וגם כאן.

ההוא של 2004 נם לו את שנתו בטיוטות).

 

חג שמח חברים יקרים, חג של רוגע בהיר וחמימות עוטפת...

 

(* והוא זה שגורם לנו לעצור ולחשוב).

נכתב על ידי , 22/5/2007 15:15  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-25/5/2007 15:45
 



ציור באלפי צבעים


 

זאת איסטנבול עבורי.

 

זה התחיל עם המוני האנשים  ברחוב איסתיקלל , הרחוב המרכזי של איסטנבול ששוקק אנשים בכל שעה נתונה של היממה (בדוק), אליו הלכנו ביום בו הגענו כדי לקבל את התחושה של העיר.

ואיזו תחושה זאת היתה...

צבעים, קולות, ריחות.

חיים.

 

רחוב ללא הפסקה - איסתיקלל

 

ולמחרת המשיך עם הביקור הבלתי נמנע באתרים היסטוריים שנותנים תחושה קטנה בלבד מהעוצמה שהיתה בעיר הזאת , בארץ ובאנשים ששלטו בה ובחלק גדול של האיזור לאורך מאות בשנים.

 

המסגד הכחול ,

 

המסגד הכחול - מראה מבפנים

 

מסגד איה סופיה (אליו לא נכנסנו - צריך לשמור משהו לפעם הבאה, לא כן?) וארמון טופקאפי בנויים כדי לתת לנו, לבני האדם , את התחושה של הקטנות למול האל ולמול השליט.

 

המסגד הכחול - מראה מבחוץ

 

ובין אלו לבין השאר היה שם הים. מצד אחד של העיר ומצידה השני.

 

 

דגל תורכיה מעל הצד האסייתי

 

ועוד ים,

 

העיר החדשה - מראה מארמון טופקאפי

 

איסטנבול בנויה על גבהות גבוהות מאוד והים יכול להציץ מכל פינה כמעט ואני לא יכולתי לשבוע ממנו ומהגשרים שמחברים צד אחד לצד שני ובעיקר הגשר המרכזי מעל הבוספורוס (החמישי בגודלו בעולם), שהשאיר אותי בכל פעם מחדש , חסרת נשימה.

 

עוצמה בידי אדם - הגשר על הבוספורוס

 

והתחושה של ציור באלפי צבעים ממשיכה עם השיט לאורך הבוספורוס והטיול בנקודה הצפונית ביותר שם הבוספורוס מתחבר עם הים השחור.

אנאדולו קהווי - המפגש בין הבוספורוס לים השחור

 

הבזאר הגדול הוא ציור אחר לגמרי של זהב נוצץ מצד אחד, וכלי קרמיקה צבעוניים מצד שני (ובאמצע כמובן המון דיברי עור וכל דבר אחר שעולה על הדעת), ואנשים , אנשים, אנשים , אנשים.

 

וזה כמובן הציור הכי צבעוני.

האנשים .

אדיבים, נעימים , שמחים לעזור ולפטפט ואפילו לרקוד באמצע החנות לצלילי מיטב זמרי הפופ המקומיים (10 בלילה, חנות MAC באמצע רחוב איסתיקלל.  תלמה מקבלת איפור פנים ואני רוקדת עם המוכרים הצעירים. היה דיסקו ).

 

יש משהו אניגמטי קצת בעיר שהיא חיבור של אירופה ואסיה, שהיא דמוקרטיה אבל המשטרה (וגם הצבא) נמצאים בכל פינה,

 

כיכר טקסים ביום חג (לקראת טקס)

 

שהיא אוריינטלית אבל נקייה כמו שאפילו עיר אירופאית למהדרין לא נראית כך לעיתים,

שיש בה רחובות מודרניים ורחבים כמו השאנז אליזה וסמטאות צרות שאי אפשר להאמין שמכונית יכולה לעבור בהן,

שהיא פקוקה כמעט כל שעות היממה אבל תמיד ישנו שוטר תנועה שיארגן את הפקק,

שלנסוע עם נהג מונית מקומי זה כמו לנסוע ברכבת הרים מטורפת ובכל זאת להגיע שלמים למחוז חפצנו,

שאנשים לא מדברים באוטובוס  בטלפון הסלולרי אבל אין להם בעיה לעבור ליד אישה לשלוח יד מלטפת לחזה שלה (כן, כן, בדיוק כך...  ),

שישנם אנשים שהולכים בבגדים מערביים לחלוטין ויחד עם זאת רואים המון נשים לבושות בבגדים מוסלמים מסורתיים,

שיש מסגד בכל פינה כמעט וחמש פעמים ביום נישא קולו של המואזין לקרוא למתפללים ויחד עם זאת המדינה חילונית לגמרי,

שיש תחושה של חירות וחופש באוויר אבל מתחת לפני השטח ישנם גם זרמים אחרים.

 

וכל זה רק תחילתו  ואפס קצהו של הציור המופלא עבורי שנקרא,

איסטנבול.

 

 

        אסיה ואירופה וים מפריד בינהן

נכתב על ידי , 21/5/2007 11:58   בקטגוריות תלמה ולואיז בדרכים  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-23/5/2007 13:00
 



ממרומי מגדל גלאטה


 

איסטנבול נפרסת למתבונן מאופק עד אופק כשמצד אחד חוצה אותה, בין ישן לחדש, מימיו של מיצר קרן הזהב,

ומצד שני חוצה אותה , בין אירופה לאסיה, מימיו של מפרץ הבוספורוס.

ובעצם בין הדברים הללו,

ישן מול חדש,

אירופה מול אסיה

עומדת איסטנבול.

 


איסטנבול - מפרץ קרן הזהב בין העיר החדשה לישנה

 

כשעמדתי בערבו של היום הראשון בקצהו של מגדל גאלאטה ונשימתי נעתקת מהנוף שנפרס למול עיני , לא ידעתי עד כמה הנוף הזה , כשאכנס לתוכו,

יהנה,

ירתק,

יפעים

וירגש אותי.

 

וכך היה.

איסטנבול.

פשוט נהדרת.

 

פרוט יבוא כמובן, תנו לי רק כמה דקות להתרגל אלי , שוב.

נכתב על ידי , 20/5/2007 11:42  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-21/5/2007 13:27
 



בזריחת השמש


 

יש משהו אופטימי ומעורר תקווה.

 

ועם זה אני רוצה לצאת הבוקר לנסיעה לאיסטנבול ולתת מלוא חופניים לגמאמא , אורן וכל המשפחה.

(וגם להמשיך להחזיק אצבעות, אנרגיות חיוביות, תפילות, חיזוקים וכל מה שיכול לעזור).

 

זריחה מעל העיר

 

להתראות חברים יקרים, אני אחזור עם פרוץ השבוע הבא...

נכתב על ידי , 15/5/2007 05:25   בקטגוריות תלמה ולואיז בדרכים  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-20/5/2007 14:49
 



חיזוקים.


 

מחשבות חיוביות.

תפילות (בהחלט).

אנרגיות חיוביות (מאוד).

ואפילו חיבוקים ווירטואליים לא יכולים להזיק.

 

לא כאן.

אצל גמאמא שיושבת מחוץ לחדר הניתוח בו מנותח בידו אורן, מחמל נפשה, לאחר תאונת דרכים שעבר אתמול בלילה.

 

אז שוב,

חיזוקים.

מחשבות חיוביות.

תפילות.

אנרגיות טובות.

חיבוקים.

 

וחוזר חלילה...

נכתב על ידי , 14/5/2007 10:01  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דרוש, דחוף


 

סרוטונין.

 

שמזרים אור לתוך העין, הגוף

והנפש

ובא מתוך שמש צהובה ולא

כחולה

כמו שמשתקפת בזגוגיות המכוניות שמסביב.

 



 

דרוש, דחוף,

סרוטונין,

כי כבר יותר מדי ימים

אפור מסביב,

והאפור הזה נותן לי תחושה של 

עולם אפוקליפטי שלאחר הפצצה גרעינית.

 

דרוש , דחוף,

סרוטונין,

לפני שכנראה אצא לגמרי,

מדעתי...

 

 

טוב נו,   הגזמתי קצת לצורך הכתיבה אבל באמת שנמאס לי מזג האוויר הזה ואני מרגישה צורך עצום  לגמוע בשקיקה שמש צהובה ושמיים כחולים .

 

שבת שלום חברים יקרים, שבת אופטימית לימים בהירים ...

 

(פמה שמרגישה קצת פחות פיוטית).

נכתב על ידי , 11/5/2007 15:05   בקטגוריות פיוטית שחבל על הזמן  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ron ב-12/5/2007 20:16
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בת: 64




138,945
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpema1 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על pema1 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)