רבים מאיתנו מבינים את ערך טקטיקת המיתוג, אין יותר שיווק הסביר מומחה שיווק אחד, יש מיתוג.
אוקי, אז מה זה בעצם אומר? האם אנו צריכים לזנוח את אשר אנו יודעים? לשדרג את הקיים? מה עושים עם כל זה?
ובכן, אני אנסה להסביר את הנושא בצורה מאוד רחבה מאחר ואני רוצה בעצם להתריע מה לא לעשות יותר מאיך כן לעשות בכתבה זו.
לצורך כתבה זו בוא נניח כי אתה, הקורא, הוא בעל עסק קטן או בינוני אשר רוצה להפוך את עסקך למותג בתחומו.
ובוא נניח, כי, ניגשת לחברה אשר אמורה להתמחות בפיתוח מותגי, אוקי, הגעת למשרדי החברה, נכנסת לפגישה והתחלת לספר קצת על מהות העסקים והשרות שלך, רוב הסיכויים כי מיד לאחר שסיימת לדבר התחיל היועץ להסביר את מהות השירות שהם נותנים וזה הולך כך: אנחנו נמצב אותך במיצוב גבוה יותר ונבדל אותך מהשאר, אנו נשדרג את המראה של עסקך ונבנה לך שפה גרפית עדיפה המתאימה למסר של עסקך.
נשמע טוב, אתה בדיאלוג פנימי, מיצוב גבוה, בידול, וואלה אני רוצה את כל זה, אני רוצה להיות חלק מהמתמתגים החדשים, מה, לכולם יהיה ולי לא? אני חייב כזה, לעסק אתה אומר בבטחון ליועץ.
ובכן, קורא יקר, שים לב, הרבה משרדי מיתוג הם מסוכנים לעסקך מאחר ואין להם מושג מיתוג מהו, במסעי בעולם השיווק, הגעתי למשרדים כאלו כאשר אני מלווה לקוח, נחרדתי, מומחי המיתוג הצליחו להפחיד אותי ואני אנסה להסביר:
מיתוג הוא לא טקטיקה חדשה, מיתוג קיים מהיום הראשון בוא האדם קיים, המיתוג הוא תוצר של שיווק נכון הכולל תהליך אסטרטגי נכון, הבנה של יכולות שונות שלך ושל מתחרים, נתוני שוק שונים, התנהלות לאורך זמן וכן גם הקשור לנושא הנראות, קרי גרפיקה וויזואליות.
הבעיה במשרדים הללו שהם פועלים בצד הוויזואלי בלבד, ללא התייחסות לחלק הארי של המיתוג שהוא התהליך האסטרטגי,
זהו תהליך לו אני קורא מיתוג מלמעלה, חסכו את כספיכם או דרשו הסברים מפורטים גם לגבי האסטרטגיה של התהליך.
קחו בחשבון שתהליך מיתוג הינו תהליך ארוך אליו חייבת להיות הנהלת העסק מחוייבת ולכן יש צורך להבין עד תום את משמעות המיתוג, ההנהלה חייבת להתאגד מאחורי הרעיון קרי הקונספט, אשר במרוצת הזמן ינסה להוביל למיצוב עדיף או מכוון מטרות כלשהם, אין מושג כזה בשיווק הנקרא מיצוב גבוה יותר, מיצוב לא נמדד לפי גבהים, מיצוב הינו ניווט בין תפיסות שונות של לקוחות, ניתן לנסות להתמצב בצורה מסויימת וניתן לשנות מיצוב קיים אולם אלו תהליכים מסובכים ובד"כ יקרים.
מיתוג נכון הינו טקטיקה רבת עצמה כחלק מאסטרטגיה כוללנית, מיתוג נכון משדר מסר ברור, מסר זה חייב להיות מלווה בגירוי חושי הלקוחות, כמה שיותר יותר טוב, גרפיקה טובה ומיוחדת מצויינת למטרה זו.
שבוע הבא אכתוב מאמר על משרדי קד"מ שונים אשר יכולים להרוס לך יותר מאשר לעזור לך.