הודעת דוא"ל שקיבלו מנהלי המתנ"סים מהחברה למתנ"סים, הודיע על ביטול "שירות הנהגים" של חברת הליסינג. כדי לחסוך בעלויות החברה למתנ"סים, מעתה, אנו בעצמנו נוריד את הרכב שלנו למוסך ונבלה איתו עד שיתוקן.
אין ספק שהקיצוץ הזה יחסוך כסף לחברה. החברה תשלם פחות לחברת הליסינג, וגובה השכר שהיא משלמת למנהלים אינו שונה כאשר הוא מבצע את תפקידו ועסוק בניהול המתנ"ס וכאשר הוא משחית את זמנו היקר בהמתנה במוסך.
אבל אחד המשאבים היקרים ביותר והחסרים ביותר של מנהל המתנ"ס הוא הזמן, וכבר אמרו חז"ל ש Time is money. כאשר מנהל המתנ"ס מבזבז ימי עבודה יקרים בהמתנה חסרת תוחלת במוסך, הוא מבזבז הרבה כסף. ואם המנהל לא ירצה לבזבז את הזמן במוסך, יהיה עליו להעזר במוניות, או לשלוח עובד אחר לעשות זאת במקומו. על חשבון מי? המתנ"ס כמובן. וכי מצב המתנ"סים טוב יותר ממצב החברה למתנ"סים?
במשך שנים היה לי רכב מטעם המועצה האזורית גולן. גם הרכב הזה היה בהסדר ליסינג. אני כלל לא ידעתי לאיזו חברה הוא שייך ובוודאי שלא היה לי מספר הטלפון של אותה חברה. בכל פעם שנתקלתי בבעיה או תקלה, מיד דיווחתי לקב"ט התחבורה של המועצה, ובכך הסתיים תפקידי. כל הטיפול בבעיה היה באחריותו.
אין לי אשליות, שבחברה ארצית ניתן לקבל שירות כמו ברשות מקומית, אולם העיקרון שעל פיו עובדת המועצה ראוי שיהיה העיקרון שעל פיו עובדת החברה. המנהלים אחראים על תחומים שהופקדו בידם, ועליהם להקדיש לכך את כל זמנם. כדי לאפשר להם זאת, יש מי שאחריותם ותפקידם לטפל בנושאים טכניים, כמו הטיפול ברכב. לצערי, החברה למתנ"סים נוהגת אחרת, וקיצוץ "שירות הנהגים" הוא עדות לכך.
דוגמה נוספת לאותה גישה, היא חיוב עובדי החברה על נסיעות בכביש שש. כביש שש חוסך זמן נסיעה רב. הנסיעה מהגולן לכנס שדרות לקחה לי שלוש שעות. נסיעה כזאת שלא בכביש שש היתה מתקרבת לארבע שעות. מדוע מזלזלת החברה בשעת עבודה שלי, ומחייבת אותי במשכורתי על הנסיעה בכביש שש? יכולתי כמובן לנסוע בכבישים אחרים ולחסוך לעצמי את הכסף, אך זמן העבודה יקר לי יותר. למה בכלל צריכה להיות לי דילמה כזאת? מן הראוי שהחברה תממן את הנסיעה הזאת.
אני קורא להנהלת החברה למתנ"סים לכבד את זמנם של המנהלים, ולחזור בה מההחלטה.
* "במתנ"סים"