לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2010

מוסר בלי מירכאות


במאמרו "הקרב על המוסר" טוען עודד ליפשיץ ש"פשעי המלחמה", לכאורה, שנחשפו בכתבתו של אורי בלאו, שהתבססה על הדלפה של ענת קם, לא נבדקו. שקר וכזב. היועץ המשפטי לממשלה באותם ימים מני מזוז בדק את הטענות והפריך אותן מכל וכל. לא הייתה כל חריגה מהוראות בג"ץ באותם חיסולים. ודאי וודאי שלא היו כאן "פשעי מלחמה".

 

ומכל מקום – טענתו של ליפשיץ הייתה רלוונטית, אילו קם הייתה מדליפה מסמך מסויים לעיתונאי כדי לחשוף מחדל. מבחינת הצבא גם מעשה כזה הוא עבירה שאין להשלים איתה, אך בשיקול ציבורי כולל, הדלפה כזו היא חלק מן החיים הדמוקרטיים.

 

לא זה המקרה. כאן מדובר בחיילת שמעלה באמון וגנבה אלפי מסמכים סודיים וסודיים ביותר כדי לעשות בהם שימוש נגד צה"ל לאחר שחרורה. זהו פשע חמור ביותר – לא רק בגידה במי שנתן לה אמון, אלא בגידה במדינה. מי שתומך בה, כמו עודד ליפשיץ שמעלה אותה על נס, תומך בפשע ובפושעת.

 

התלהבותו של ליפשיץ מקם, כמו גם מגולדסטון – היא שותפות בקמפיין הדה-לגיטימציה נגד זכותה של ישראל להגן על עצמה, שמשמעותה דה-לגיטימציה לזכות קיומה של ישראל. אני יודע שגורמים כליפשיץ אוהבים להגחיך את הטענה הזאת, אך אין זו קלישאה – צה"ל הוא באמת הצבא המוסרי ביותר בעולם. אין אח ורע לניסיון של צה"ל להימנע מפגיעה באזרחים, ודי לבדוק מה קורה בימים אלה בפקיסטן ובאפגניסטן כדי להמחיש זאת.

 

כאשר ליפשיץ מכנה חיסול מרצחים ומפקדי טרוריסטים – "פשע מלחמה", מתבקש לדעת כיצד לדעתו יש להיאבק בטרור. איזו דרך שצה"ל נקט או ינקוט אינה, בעיניו, "פשע מלחמה"? על כל סוג של פעולה ניתן למצוא אלף סיבות למה לא לבצע אותה, חלקן בשם ה"מוסר". אבל מישהו צריך להיות אחראי ולהסביר גם מה כן. מאחריות כזו, ליפשיץ ושכמותו תמיד ישתמטו. את זה ליפשיץ ישאיר לאלה, שכל מענה שיתנו הוא יגנה כ"פשע מלחמה".

 

בעצם, פעם היה לליפשיץ פתרון לטרור מעזה – ישראל תצא מרצועת עזה ותעקור את כל היישובים. את זה כבר עשינו. את הטרור זה לא עצר, אלא רק הגביר. אז מה הוא מציע? להבליג? להשלים עם ירי טילים על אוכלוסיה אזרחית ישראלית? לחיות עם פיגועי טרור? לתת לטרוריסטים חסינות כיוון שהם הופכים את ילדי עזה מגן אנושי (פשע מלחמה נוסף על הפשע המתמשך שלהם נגד האנושות – ירי הטילים על אזרחי ישראל)?

 

ליפשיץ יכול להמשיך ללהג ולברבר על "מוסר" – אין צו מוסרי יותר למדינה מאשר להגן על חיי אזרחיה וילדיה. זה המוסר האמיתי – מוסר בלי מירכאות. ואין דבר יותר בלתי מוסרי מלהיאבק נגד מימוש זכות ההגנה הזו. בעצם, אולי יש – תמיכה בפשע של פושעת כענת קם.

 

* "ידיעות הקיבוץ"

נכתב על ידי הייטנר , 16/4/2010 10:10   בקטגוריות חוץ וביטחון, עופרת יצוקה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)