לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2012

גוב ריקבון ועפר


 

את נשימת הרווחה של שלי יחימוביץ', עם הגיע הבשורה על עזיבתו של עמיר פרץ את מפלגתה, ניתן היה לחוש היטב ממטולה עד אילת. זכתה יחימוביץ', ונתקיימו בה דברי הנביא ישעיהו: "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ". מעתה – עמיר פרץ הוא כאב הראש של ציפי לבני.

 

מה גרם לעמיר פרץ לנהוג כפי שנהג? פרץ הפסיד לשלי יחימוביץ' בהתמודדות על ראשות מפלגת העבודה לפני למעלה משנה. רגע קבלת התוצאות, היה רגע יריית הפתיחה של המערכה להפלת שלי יחימוביץ'. לצד הניסיון להריץ את איתן כבל ברשימה לעומתית בהסתדרות, האסטרטגיה של פרץ התמקדה בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה. מטרותיו היו לזכות במקום השני, ולהכניס לפחות שבעה ח"כים ממחנהו, הסרים למרותו. על פי חוק שבעת הח"כים, שציפי לבני נבנתה ממנו אך השבוע, השביעיה נועדה לשמש כאקדחו של פרץ ברקתה של יחימוביץ', למרר את חייה ולהביא בסופו של דבר להדחתה ולהמלכתו.

 

תכניתו נחלה כישלון חרוץ. הוא לא ניצח בפריימריס. הוא אמנם הצליח להכניס כמה מאנשיו ובראשם מירב מיכאלי - סוס טרויאני במפלגתה, אך לא הצליח לבנות סיעה לעומתית. אף על פי כן, הוא דבק באסטרטגיה שבנה, ומיד עם היוודע התוצאות, עלה לשידור והציב לשלי יחימוביץ' אולטימטום בשידור חי – לשנות את דרכה בתוך 48 שעות, להציב בראש סדר היום את הנושא המדיני ולהתחייב לא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

 

ולתדהמתו – הכל עבד בניגוד לתכניתו. יחימוביץ' עמדה בכבוד באתגר המנהיגותי שהציב לפתחה. היא לא מצמצה, לא התקפלה וביטלה את הפגישה עמו, בה התכוון להניח על שולחנה את אקדחו. ואילו אנשי המחנה שלו, לא הצטרפו לדרישותיו. לפתע פרץ מצא עצמו ללא חיילים. בהצהרותיו הוא שרף את עצמו והקפיץ עליו את כל חברי מפלגתו. משנכשל, עבר בגפו, בודד וגלמוד, לתנועת הנכשלים.

 

התנועה בראשות מי שהפסידה בפריימריס על הנהגת "קדימה" ולא כיבדה את התוצאות, שמספר 2 שלה הוא מי שהפסיד בפריימריס על הנהגת מפלגת העבודה ולא כיבד את התוצאות, הציבה במקום השלישי את מי שהפסיד הן בפריימריס על הנהגת מפלגת העבודה והן בפריימריס לרשימה ולא כיבד את התוצאות. ואחריהם ניצבים פליטי "קדימה", שהקימו אותה בעריקה ממפלגותיהם, וכעת ערקו ממנה אל ציפי לבני, עם כספי מימון המפלגה שתחת מנהיגותה של לבני נקלעה לגרעון תקציבי כבד.

 

עמיר פרץ, נושא הדגל הסוציאליסטי, חובר לציפי לבני, שגם בזכוכית מגדלת של שען חרש אי אפשר למצוא פער כלשהו בין דרכה בנושאי חברה וכלכלה לדרכו של נתניהו. ציפי לבני אמנם ציטטה במסיבת העיתונאים את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי, המבטיחים מדינת רווחה מתקדמת, אלא שכשָֹרָה בכירה בממשלות הליכוד ו"קדימה" לא נקפה אצבע כדי להגשים דרך זו.

 

ציטוט מתאים יותר של ז'בוטינסקי, מיטיב להגדיר את התנועה המגונה בראשות לבני – "גוב ריקבון ועפר".

 

* "ישראל היום"

נכתב על ידי הייטנר , 6/12/2012 13:26   בקטגוריות אנשים, חברה, פוליטיקה, שחיתות  
הקטע משוייך לנושא החם: רשימת המועמדים לכנסת
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)