לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2013

הלצפון קוריאה דמינו?


בי"א באדר, יום תל-חי, עלה קיבוץ תל יוסף, הקרוי על שמו של טרומפלדור, לכותרות. אולם הוא לא עלה בהקשר של טרומפלדור, אלא בזכות מפגן סר טעם של פולחן אישיות לנשיא המדינה שמעון פרס.

 

על שדה ששטחו 250 דונם, נחרש דיוקן פניו של נשיא המדינה ולצדו המספר 90, לציון שנתו ה-90 של פרס. הנשיא ה"מופתע", שלגמרי במקרה המסוק בו טס עבר מעל השדה, שהרי הוא עצמו, כידוע, "אינו עוסק בזה", הוא לעולם "אינו עוסק בזה", שורר משהו "ספונטני" אודות השדות שפעם הוא חרש והיום הוא חרוש בהם כמיטב צחצחות הלשון נופל על הלשון החביבה עליו.

 

שנת ה-90 לפרס רק בראשיתה, ואני כבר מבין שעליי להצטייד השנה בהרבה שקיות... צפויה לנו שנה צפון קוריאנית של פולחן אישיות דביק.

 

השבוע החל בז' באדר, יום הולדתו ופטירתו של משה רבנו. מקום קבורתו של משה לא נודע, על מנת שלא יהפוך מוקד עליה לרגל ופולחן אישיות אלילי. האתוס המכונן של עמנו הוא אודות אברהם אבינו שניתץ את הפסלים והערך המרכזי הוא מלחמה בעבודה הזרה. והנה, מדינת היהודים עוסקת בעבודה זרה של פולחן אישיות חסרת תקדים כלפי הנשיא. טוב... אבל מי זה משה רבנו, ליד שמעון פרס, שכבר מונצח בחייו כהנה וכהנה.

 

לשמעון פרס כולנו מאחלים אריכות ימים ובריאות טובה. אך לחברה הישראלית כדאי שנאחל הפנמה של רוח דמוקרטית, הסולדת מפולחן אישיות.

 

* "שווים"

נכתב על ידי הייטנר , 21/2/2013 16:03   בקטגוריות אנשים, התיישבות, התנועה הקיבוצית, יהדות, מנהיגות, פוליטיקה, קיבוץ, תרבות  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)