לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2015

צרור הערות 21.6.15


* מסרב לבחור – מה חטאנו, מה עווינו ומה פשענו, שאנו נדרשים לבחור בין קוטלריזם ורגביזם? שיח הקצוות המטורף הזה מסכן את החברה הישראלית. האם גם הרוב השפוי ישמיע קול?

 

* האידיאולוגיה של החיה הכהניסטית – האידיאולוגיה של החיה הכהניסטית היא פרשנות קנאית, פונדמנטליסטית ומעוותת ל"לא תחנם" כאיסור על גויים לחיות בארץ ישראל, ובוודאי קיום פולחן של גויים בא"י. סמל האגרוף שעל דגל החיה הכהניסטית, הוא השיטה – הפעלת כוח נגד הגויים.

 

כהנא הבעיר אש זרה. זו האש שהציתה את כנסיית הלחם והיין בכפר נחום. פשע השנאה הזה הוא מימוש האידיאולוגיה של החיה הכהניסטית.

 

אוזלת היד של המדינה, לאורך עשרות שנים, במלחמה נגד החיה הכהניסטית נובעת מפסיכוזת חופש הביטוי, ומכבילת ידי שלטון החוק בידי בתי המשפט.

 

הגיע הזמן להילחם בחיה הכהניסטית בכל הכוח. על הדמוקרטיה להתגונן בפני אויביה מבפנים.

 

* גרפיטי - האופנה הנפוצה בקרב מתלהמי הימין הקיצוני ברשתות החברתיות, לכנות את פשעי השנאה כלפי מוסלמים ונוצרים "גרפיטי", היא חלק מהאווירה המאפשרת זוועות כמו פשע השנאה של הצתת הכנסיה בטבחה.

 

* חוק הרדיקלים השלובים – ומי מתייצבים למען הקרנת הסרט על יגאל עמיר? גדעון לוי וקרולינה לנדסמן ב"הארץ". חוק הרדיקלים השלובים.

 

גדעון לוי גם הגדיר את זהבה גלאון משת"פית, כיוון שגינתה את דבריו של עודד קוטלר.

 

* על מה הקמפיין – ההסתה וההפגנות נגד נאומו של יצחק הרצוג בבריטניה, מעידים בעליל שאין המדובר בהתנגדות למדיניות זו או אחרת של ממשלה זו או אחרת, אלא במלחמת דה-לגיטימציה נגד זכות קיומה ועובדת קיומה של מדינה יהודית.

 

* עדות אופי – אין כל פסול בעדויות האופי של בכירים בצה"ל על סא"ל חג'בי. האיש הורשע. נקודה. בטיעונים לעונש, המתמקדים בעיקר בעבירה, קיים הליך נוסף של עדות אופי – הצגת הפן החיובי באישיותו של העבריין, בתקווה שהשופטים יתחשבו בכך ויקלו בעונש. כל עבריין ראוי להליך הזה, שנועד להציג את מורכבות האדם, שאינו רק רע. חג'בי ייענש על מעשיו, וכמו כל מורשע, גם הוא זכאי להליך הזה.

 

* הכיבוש משחית – הסרט "שיח לוחמים – הסלילים" חושף פשעי מלחמה שאירעו במלחמת ששת הימים ובהם רצח שבויים. הסרט מבוסס על ההקלטות המקוריות של הספר "שיח לוחמים" שיצא אחרי המלחמה. הסיפורים הללו לא פורסמו עד היום כיוון שהם צונזרו.

 

היום דבר כזה לא היה קורה ולא יכול לקרות. בצה"ל של היום, לא יתכן רצח שבויים, וגם הסתרת מעשה כזה בידי הצנזורה לא תתכן.

 

מה גרם לשינוי הזה? נו, זה ברור. הכיבוש משחית.

 

* ביד הלשון

 

גבב – בתור בהמה, לא זכיתי ברוחב האופקים, בעומק האינטלקטואלי ובעושר הלשוני של עודד קוטלר. ולכן, איני יודע מהו הגבב שקוטלר מציע לי לאכול. גבב?! אני מכיר גבבה. מוגבל, כבר אמרנו?

 

* "חדשות בן עזר"

נכתב על ידי הייטנר , 21/6/2015 00:03   בקטגוריות אמנות, הזירה הלשונית, דת ומדינה, חברה, חוץ וביטחון, היסטוריה, משפט, פוליטיקה, תרבות  
הקטע משוייך לנושא החם: סערת התרבות
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)