לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2015

למיכאל בהט, הצעיר בן המאה


דברים במסיבת יום הולדת המאה של מיכאל בהט, כפר בלום, 30.10.15 

 

בפרשת השבוע, פרשת "וירא", אנו פוגשים את אברהם, בן 99, צעיר בשנה ממיכאל, בשיאם של מגמות התחדשות בחייו. זה עתה ערך את ברית המילה שלו, ובעודו מחלים, הוא מתואר מתרוצץ וטורח כנער, למראה אורחים שבאו לבקרו. ובגילו המופלג הוא מתבשר שעומד להיוולד לו בן. אברהם אינו צוחק. אברהם חושב מחוץ לקופסה, הוא המאמין הגדול, הוא מאמין שגם מה שנראה בעין רגילה כבלתי אפשרי, כבלתי ישים – אפשרי ותלוי בעיקר ברצון ובאמונה. ובמילים שאיציק מנגר הכניס לפיו: אם אלוהים רוצה, אפילו מטאטא יורה.

 

ובהמשך, נאמר, כעבור שנה, בהיותו בן מאה, בגילו של מיכאל, מתריס אברהם כלפי האלוהים הרוצה להפוך את סדום ועמורה: "השופט כל הארץ לא יעשה משפט?!" מרד הנעורים של בן מאה, שנלחם כנער למען הצדק, נגד מה שהוא תופס כעוול, למען תיקון עולם במלכות שדי.

 

וכי יש פרשה מתאימה יותר מפרשה זו, לחגיגת יום הולדתו המאה של מיכאל?

 

מיכאל, זכית באריכות ימים, אך מה שחשוב יותר מעצם אריכות הימים, הוא העובדה שהגעת לגיל מאה כשאתה צלול כבדולח, חד כתער ובעיקר – מאמין כנער בתיקון עולם וממשיך להיאבק למען עולם טוב וצודק יותר.

 

עמדותינו הפוליטיות שונות מאוד זו מזו. אני נמצא ברשימת התפוצה שלך וקורא את מאמריך ואתה ברשימת התפוצה של מאמריי. וכשאני מנסה לדמיין מה אתה חושב ומרגיש למקרא עמדותיי, אני משער שזה די דומה למה שאני חושב ומרגיש למקרא עמדותיך.

 

אולם למרות הפער האידיאולוגי והפוליטי, אני רואה בך בעיקר אדם, יהודי, ציוני, ישראלי, חבר קיבוץ - פטריוט, אוהב תנ"ך, אוהב את מורשת ישראל, אוהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל, אוהב את הקיבוץ, רודף צדק ושלום. ואני מעריך מאוד את כל אלה, הגם שהמסקנות הפוליטיות אליהן אתה מגיע מתוך מאפיינים אלה, שונות כל כך משלי.

 

אני רואה בך את אחד מעמודי התווך של ההתחדשות היהודית בחברה הישראלית ובחברה הקיבוצית ובפרט בגליל העליון. מעטים יכולים להצביע על פירות עשיה מוצלחת ומוכחת כשלך, בתחומי החינוך היהודי והתרבות היהודית ביישובי הגליל.

 

אני מאחל לך לשמור על הערנות, האכפתיות והמעורבות הרבה שלך בחיי הקיבוץ, הגליל והחברה הישראלית; להמשיך להיות האיש החפץ חיים, אוהב ימים לראות טוב.

 

התבקשתי לבחור שיר, ובחרתי את "ניצוץ האהבה" של אהוד בנאי ודקלון, המתאר את תחושותיי כלפיך:

 

את מה שאני רואה לבן / אתה רואה שחור ... מה שבשבילי שלום / לך זו מלחמה / למקום אליו אני הולך / הן גם אתה תגיע / ...אל המקום אליו אתה הולך / הן גם אני אגיע / אך בלי ניצוץ האהבה / שום דבר לא יתניע.

 

נכתב על ידי הייטנר , 30/10/2015 22:33   בקטגוריות אנשים, חינוך, יהדות, פוליטיקה, ציונות, קיבוץ, נאומים, תרבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)